Nu Online
Momenteel zijn er 687 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stress!!! meer dan een jaar op voorhand voorbereiden?

12-6-2007 14:05:17
hallo

nu krijg ik pas echt stress!!! Wij zouden willen trouwen in augustus 2008, nog geen vaste datum! Ik reken dat ik pas vanaf 1 jaar ervoor er moet mee bezig zijn en nu lees ik dat de meeste er meer dan 1.5jaar overdoen?? Ik weet al veel wat ik wil, maar niets staat nog vast!! We hebben dan nog geen officiële datum!! Trouwkleed heb ik al gepast en weet voor de rest wat ik wil... een jaar op voorhand, is dit te nauw gerekend??
stressy Tilly

Tilly
23-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 375

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 14:08:05

Hey Tilly,
Wat gewoon belangrijk is, is dat je je zaal vastlegt... sommige zalen zijn namelijk al heel vlug volboekt... eens je zaal vastligt, kan je op het gemak beginnen uitkijken naar een fotograaf,... wij hebben de kerk iets minder dan een jaar vastgelegd en in Gent is het ook zo dat je een jaar op voorhand het gemeentehuis kan reserveren... zaal is gewoon het belangrijkste.
en verder is het belangrijk om er vooral van te genieten:-)
Wij zijn een jaar op voorhand begonnen en wees gerust, het lukt allemaal wel!
Groetjes
Caroline

marleen
30-8-2008
 Meld misbruik12-6-2007 14:08:34

Dag Tilly

Wij trouwen ook in augustus 2008. Het enige dat wij al hebben gedaan is de zaal vastgelegd.
De rest gaan we op ons gemak de komende maanden doen. Volgens mij moet je je nog niet te veel zorgen maken. Als je stillaan dingen begint vast te leggen dan komt het tegen volgend jaar allemaal wel goed.

groetjes

Marleen
30/08/08

Sofie
18-8-2007
 Meld misbruik12-6-2007 14:09:42

Eey Tilly,

dat is totaal niet te nipt gerekend alleen voor bepaalde zaken moet je wel een jaar rekenen zoals de feestzaal ed. Ik trouw dit jaar in augustus en vorig jaar in mei hebben wij de zaal vastgelegd en toen hebben wij al enkele zalen moeten schrappen wegens reeds bezet. Maar eens de zaal vastlag, heeft het zeker een halfjaar stilgelegen.

Een goeie vriendin van mij wist pas vorig jaar in maart dat ze gingen trouwen en die zijn reeds in september vorig jaar getrouwd dus ... veel hangt natuurlijk af van hoe je wilt trouwen.

Groetjes en veel geluk nog!!
Sofie (begint toch ook beke te stressen)
18/08/2007

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik12-6-2007 14:09:59

Hoi Tilly,
Geen paniek, het is écht niet nodig om zo lang tijd te rekenen. Wij zouden in aug 2008 trouwen (we zijn verloofd sinds sept 2006), maar we hebben eind maart beslist om toch deze zomer te trouwen! We hadden nog niets gedaan, dus we hebben amper 5 maanden, en juni valt ertussenuit door mijn examens. Maar het valt echt wel heel goed mee. Je moet gewoon zien dat je een zaal hebt (daarvoor moet je soms vroeg zijn, omdat ze snel volgeboekt zijn), maar voor de rest is een jaar méér dan genoeg! Je zal je op het einde nog vervelen! (Knipoog)
Groetjes,
Ilse

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik12-6-2007 14:20:19

hoi,

Ik zou zeker niet stressen, zoals reeds gezegd is de nodige voorbereidingstijd zeer relatief... De zaal is zowat het belangrijste, voor de rest heb je met een jaar meer dan tijd genoeg volgens mij. Ook wij gaan alles op een klein jaartje regelen, onlangs zaal vastgelegd, kerk wordt deze week (opnieuw) vastgelegd (hebben onze datum aangepast)en zijn op zoek naar een fotograaf. Er ligt bij bij ons dus ook nog bijna niks vast,maar ik ben er zeker van dat alles in orde komt... Zoals ook Ilse hieronder zegt, ik vrees dat als alles te vroeg geregeld is, dat het wachten en aftellen wel heel lang kan duren!

Geen paniek dus en nog veel plezier!

Ilse
mei 2008

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik12-6-2007 14:49:05

Hey Tilly,

je moet je echt geen zorgen maken. Wij zijn sinds februari (2007) verloofd en trouwen in oktober (2007)... En ik ben er zeker van dat we nog tijd genoeg hebben om alles te organiseren. Het enige waar je niet te vroeg bij kan zijn is je zaal ... maar alle andere zaken kan je echt wel op een half jaar in orde krijgen. De meeste zalen waren in februari nog een paar zaterdagen in september en oktober vrij, maar het zou kunnen dat augustus wel wat drukker is. Een vriendin van mij is sinds dezelfde periode als ik verloofd en zij gaan trouwen in augustus (2007), maar wel op een vrijdag en niet op een zaterdag (omwille van de beschikbaarheid van de zaal).

Relax maar en doe de voorbereiding op je gemak zoals je het gepland had, geen probleem.
Elke

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 15:03:21

amai Tilly... als jij nu al zoooooooo stressy bent, zou je er dan wel aan beginnen? ;-)

Nee echt... ge kunt dat bij wijze van spreken gerust op een half jaar, maar dan ist een druk half jaar...
Doe je er anderhalf jaar over. dan heb je veeeeeeeeeel te veel tijd en kun je echte alles uitstellen en laten aanslepen...

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij te weinig tijd had, en ik ken eigenlijk NIEMAND persoonlijk die meer dan jaar op voorhand begonnen is.

Don't panic!

Nathalie
07/07/07

Nathalie
14-4-2007
 Meld misbruik12-6-2007 15:09:25

Wij hebben alles geregeld op 10 weken!
zijn op 14 april getrouwd, en met alles erop en eraan (behalve de kerk). Lukt echt wel hoor, vooral nog niet beginnen stressen

Nathalie

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik12-6-2007 15:54:40

Hoi,

Aan de zaal heb je echt wel genoeg een jaar op voorhand. Wij doen er iets meer dan een jaar over, maar je moet rekenen dat nu we een zaal en dj hebben, we eigenlijk niks speciaals meer doen. In de zomer gaan we wel fotootjes trekken om later onze uitnodigingen mee te maken, en gaan we fotograaf en videograaf vastleggen, maar dat is vooral omdat we dan veel tijd hebben, en erna niet zo meer. Volgens mij kan je zeker alles op een veeeeeeeel kortere tijd, dan is alles gewoon geconcentreerder. Ik ken ook mensen die alles regelen op 3 maanden! Alleen de zaal is toch een aanrader wat meer op voorhand, maar ik zou zeker niet stressen... alles relax lol.

Groetjes,Tania

lien
23-2-2007
 Meld misbruik12-6-2007 16:16:18

Zeker niet stressen meid! We wisten sinds december dat we in februari zouden trouwen. Alles is dik in orde gekomen. Alleen hebben we toen wel uit praktische overwegingen besloten om ons feest in augustus te organiseren. We hebben dus een achttal maanden de tijd om alles te doen, maar eerlijk? Ik ben nu mijn uitnodigingen aan het versturen en denk dat ik daarna in een gat ga vallen want ik heb begot geen idee wat ik dan zou moeten doen behalve een aantal kleine dingetjes...

Groetjes,
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 16:45:01

ik ben begonnen net na nieuwjaar want dan wist ik pas dat we gingen trouwen op 27/07/2007 en het enige dat we hebben moeten aanpassen hebben is onze datum,mijn zus had die dag al een huwelijk,dus wij hebben het een dag vroeger gekozen,maar wij hebben ruime tijd gehad,nu moet ik wel toegeven dat ik niet werk,dat maakt ook wel een verschil,natuurlijk!
succes en niet stressen,is zeker en vast niet nodig,ik vreesde wel dat we geen zaal zouden hebben maar het is toch gelukt!

Elien

Meld misbruik12-6-2007 20:52:22

Hey,
wij trouwen in maart 2008, het enige dat vastligt is de zaal en de fotograaf. Voor de rest is er nog niets gebeurd. Ik ben er zelf zeer gerust in dat ik nog tijd genoeg heb. Dus ja...

Groetjes
Elien

Griet
28-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 21:31:35

he,
zeker geen reden tot stress. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd in maart 07 en we trouwen al in september 07. En eigenlijk ligt bijna alles al vast bij ons. Wij trouwen wel op een vrijdag omdat we alles op korte tijd moeten regelen en vele zaken op de zaterdagen al volzet zijn.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...