Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

klein trouwfeest..ai?

15-6-2007 16:30:56
hoipipeloi...heb het hier al eens vermeld maar heb er even nood aan wat andere meningen te horen...
Het zit zo: wij hebben gekozen voor een klein avondfeest en dit om verschillende redenen:
1) wij hebben allebei een erg kleine familie (waar we een goed contact mee hebben, al de rest niet omdat het verre neven, nichten enzo zijn)
2) wij hebben allebei een kleine vriendenkring d.w.z. wij zijn niet de personen met een grote massa vrienden, we hebben een paar echt goede vrienden, en dan een heleboel 'gewone' vrienden, kennissen,..
3)we hadden niet echt zin in een supergroot trouwfeest, wilden meer iets gezelligs waarbij je toch echt met alle mensen een praatje kan maken
4) budgettair gezien wilden we dit ook een beetje beperken

We hebben er dan voor gekozen om enkel de goede familie en vrienden uit te nodigen op ons avondfeest en al de rest op de receptie.
Dat kwam op +/-40 man avondfeest en goede 100 receptie.

Nu de uitnodigingen de deur uit zijn, begin ik toch een beetje schrik te krijgen. Van de 40 voor het avondfeest blijven er in het slechtste geval maar 30 over.. Ik ben er nu een beetje bang voor dat ons avondfeest door het weinig aantal mensen in het water zal vallen en onze genodigden het helemaal niet zo leuk gaan vinden (om van de feestzaal nog maar te zwijgen)... De meeste mensen die ik al gehoord heb, vinden dit toch ook maar raar en erg weinig.
Ach, eerlijk gezegd vonden we dit in het begin niet zo'n probleem maar achteraf gezien hadden we misschien beter een deel van de receptiemensen laten aansluiten bij het dessert of zo...

Ik wacht met een bang hartje de reacties af op de uitnodigingen (en die komen maar niet ..)

Zijn er nog onder jou die zelf een trouwfeest met een klein aantal mensen geven of gegeven hebben of al naar toegeweest zijn? Hoe verliep dit?

Jessika 27/07/07

Ps. nog een 'struikelblok': we hebben wel een dj...maar wat als er na het eten de helft weggaaat of zo?

Jessika
27-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1124

Veroniek

Meld misbruik15-6-2007 16:50:59

Hoi Jessika

Geen paniek... De meesten reageren volgens mij pas tegen de einddatum. Bij ons is dat ook zo. Van de 199 genodigden van de recptie hebben er nog maar 46 gereageerd. Van het avondfeest bijna iedereen omdat dit familie is en we hebben deze uitnodigingen persoonlijk afgegeven. Ons avondfeest is ook beperkt. Je moet niet bang zijn, je feest zal wel tof worden!

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik15-6-2007 17:46:30

Hey,

Wij houden het ook allemaal beperkt. Voor het diner zijn we met zo'n 30 personen, receptie 40 à 45 en avondfeest 40. Wij zijn er zeker van dat het allemaal heel goed zal verlopen. Je moet niet bang zijn dat de helft na het eten vertrekt hoor dat zullen ze heus niet doen. En onze dj heeft ons zelf gezegd dat het aantal mensen niet de sfeer of de ambiance bepaald. Ik ben ooit naar een feest geweest met 200 genodigden en geloof me dat dat maar een saaie bedoening was en vorig jaar ging ik naar de trouw van een collega waar zo'n 30 mensen waren en daar hebben we ons rot geamuseerd. Je ziet het, het wordt wat jullie er zelf van maken dus geen paniek en gewoon genieten.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Nathalie
17-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 18:45:30

Hey!

Nee, je moet er inderdaad geen schrik voor hebben. Een groot feest kan fantastische lijken, maar een klein super gezellig. We hebben er nu ook bewust voor gekozen voor een klein feest. Eigenlijk zelfs maar met een klein 15-20 personen. Ouders, zussen/broers en getuigen. We gaan dan gewoon uitgebreid eten. Wel een receptie na de mis voor iedereen. We hebben dit bewust gedaan omdat we met een te grote familie zijn en kennissen/vrienden groep. Op die manier kunnen we toch nog een huwelijksreis maken en wordt het echt iets van ons. Uiteindelijk hoor ik vaak van getrouwde koppels dat ze het plezant vonden maar er niet veel van hebben gehad. Te druk, te veel mensen waarmee je moet praten en voordat je het weet is het feest voorbij. Nu kunnen wij ons echt richten op de familie... En kunnen we een mooie reis maken wat we anders niet konden en anders ook nooit meer zouden kunnen. Je weet wel, al vlug volgen er kindjes, bezig met de bouw... En nu kunnen we er iets fantastisch van maken echt voor ons tweetjes. En daar draait het toch echt om!

Geniet van je dag,
Groetjes,Nathalie

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 20:53:40

Hey,

Heel grappig: bij ons is het eigenlijk identiek als bij jou (zelfde uitleg en al!), alleen zullen wij iets van een 60-70 mensen op het avondfeest hebben, en een 120 (met degenen voor het avondfeest bij) voor de receptie.

Wij waren eerst ook nogal bezorgd, zeker voor het dansgedeelte. Nu owv de kleine familie, en dus relatief veel vrienden (jonge mensen) denken we wel dat het zal meevallen. Je kan ook een groot feest hebben met een hoop mensen die gewoon op hun stoel blijven zitten...

Dus geen paniek denk ik, je zal in elk geval een goed contact kunnen hebben met iedereen, en niet gewoon de standaardbabbel. Dat is ook een voordeel!

Groetjes nog,
Tania

Manuela
14-8-2008
 Meld misbruik15-6-2007 22:39:28

Wij zitten ook met een kleine familie langs beide kanten. Daaromhebben wij besloten i.p.v. een tradinionele feest een trouwfuif te geven met een friet- en hamburgekraam en zo. We sparen liever wat geld om later op reis te kunnen gaan. En met die mensen die dan komen zullen we toch ook wel plezier hebben. groetjes

Manuela
14-8-2008
 Meld misbruik15-6-2007 22:43:44

hoi. Wij zitten ook met een kleine familie langs beide kanten en in plaats van een traditionele feest te geven hebben wij besloten van een trouwfuif te geven. Met zoeen ftiet- en hamburgerkraam en zo.Met het geld datwe uitsparen gaan we liever daarna op reis. Met de mensen die wel komen zullen we ook genoeg plezier maken.

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik16-6-2007 9:50:27

hey jessika,

ook wij geven een klein trouwfeest. Met wij hadden 46 mensen uitgenodigd en er komen er 44. Dus maar een koppel dat niet kon komen doordat het op reis vertrekt. Dus dat valt heel goed mee he.
Wij doen geen aparte receptie voor andere mensen, we zullen de hele avond met 44 zijn. En voor ons is dit geen probleem en de feestzaal vond dit ook zeker geen probleem.
Je moet je niet aantrekken van hetgeen "de mensen" erover denken, het is jullie trouwdag.
En jullie moeten het ook betalen he. (denk ik toch)
dus je moet er zeker niet mee inzitten...

Groetjes,

evelien
29 juni 2007

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik16-6-2007 11:11:36

hoi

Geen paniek ik kan het noch kleiner...
ong. 25 pers. die de hele dag meegaan, hierbij voegen zich er dan nog eens ong. 25 vanaf het huwelijksdiner en de rest komt na het eten op een kleine receptie en hier volgt dan nog een walking dinner. Dit zijn er dan ook nog eens 45 ofzo. maar uiteindelijk zijn er toch mensen die niet kunnen en nu zitten we op ong. 75 man. Maar het zijn wel mensen die we goed kennen en geen vreemden of verre verre kenissen. Wij hebben er ook niet voor gekozen om al onze vrienden uit te nodigen enkel deze waar we vaker contact mee hebben. en niet vrienden die om de x aantal maanden hun eens laten zien (en zo heb je er als ze weten dat je gaat trouwen)
Wij betalen ook alles zelf en dus het gastenaantal was toch wel belangerijk. Je moet eens bedenken aan hoeveel mensen je zou graakt zijn als je echt iedereen uitnodigde!! Dan zou je ook aan 200 a 300 pers. geraakt zijn (wij toch zeker).
Troost je ik denk dat kleinere trouwfeesten wel voorkomen dan je denkt. Ik heb liever dat er op 100 pers. maar 2 afzeggen dan op een feest van 300 er 100 afzeggen (snap je de redenering??)

Groetjes
Elke
07/07/07

Ilse
26-7-2008
 Meld misbruik15-7-2007 13:29:47

Hey Jessika,

voor het avondfeest zullen wij ook maar met zo'n 40 man zijn en we weten nog niet of we receptie gaan doen. Wij kiezen voor het gezellige en het gezelschap van mensen die ons echt nauw aan het hart liggen. Beetje stom om te betalen voor mensen die je amper kent, niet? Ook om budgetaire redenen houden wij het bewust kleiner.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info