Nu Online
Momenteel zijn er 665 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De details het moeilijkste

15-6-2007 21:20:05
Hoi

Vinden jullie de details van het huwelijk ook veel moeilijker dan de grote lijnen?
Het regelen van de kerk, gemeente, zaal, DJ, fotograaf, ... vond ik niet moeilijk. Dat was allemaal in september-oktober reeds geregeld.
Met nu nog 2 maanden te gaan, vind ik het stilaan tijd om over de details na te denken. Ik ben namelijk iemand die graag precies weet wat er moet gebeuren en graag veel lijstjes maak om te zien hoe de dag in elkaar zit.
Ik wil namelijk op lijst zetten wat we gaan doen met versieringen. Om hoe laat wie waar ter plaatse moet zijn. Wie wat moet gaan regelen, ...
Maar al deze details vind ik veel moeilijker dan de grote lijnen.

Ik begin me vragen te stellen zoals: lopen de vrouwen/meisjes rechts of links?, verandert dit gedurende de dag?, hangt dit af van waar bruid en bruidegom zitten in het stadhuis, kerk (rechts of links), ...
Plots had ik een hele vragenlijst voor de priester, kleine details waar ik me zorgen over maak.

Is dit enkel bij mij of zijn er nog die dat herkennen? Of heeft iedereen precies in z'n hoofd hoe de dag er moet uitzien, tot in de details?

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 326

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik15-6-2007 22:03:25

Dag Rebecca,

IK denk dat het inderdaad belangrijk is dat je eens goed opschrijft over de kleine punten want die maken het feest helemaal af uiteraard.

Van waar de dames lopen zou ik me geen zorgen over maken, als je een ceremoniemeester bij is zal hij jullie die dag wel zeggen waar iedereen moet staan en hoe het hoort.

Ik herken de situatie helemaal, ik had ook een heleboel vragen voor de pastoor en dergelijke. Maar ja, als het perfect moet zijn dan heb je dat wel ;-)

Nog veel succes.

Veroniek

Meld misbruik16-6-2007 9:02:35

Hoi Rebecca

Ook ik zit met hetzelfde probleem...

Voor de vrouwen, dacht ik, als je binnengaat lopen ze rechts van de man en zitten ook rechts en als de plechtigheid gedaan is lopen ze links van de man... Of is het nu omgekeerd? Ik weet dat ze veranderen na de plechtigheid, maar begin nu ook te twijfelen!

Bij ons is het nog een maand, maar daar heb ik me nog niet druk over gemaakt. Mijn neef zal ceremoniemeester spelen en ik zal hem alles piekfijn uitleggen hoe alles moet en ook op papier zetten. Het zal wel goed komen! Ben er echt nog rustig over, normaal ben ik zo'n stresskip en nu is alles nog relaxed. Heb precies niet door dat het mijn trouw zal zijn! Raar hoor! Want velen zijn nogal stressy en ik niet.

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik16-6-2007 13:27:47

Hoi,

Wij trouwen een weekje na jullie en ja...die details...daar kruipt ook nog veel tijd in hé!!!
Wat het lopen betreft weet ik dat het ook veranderd voor en na de ceremonie. Maar wij gaan dit niet doen, mijn vriend hoort maar aan 1 kant en hierdoor is het logisch dat ik altijd loop aan de kant waar hij hoort...doen dat al 10 jaar zo, dus die dag ook niet anders.
Wat googelen en je hebt het juiste gevonden hoor!

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik17-6-2007 8:50:33

Wij trouwen ook op 11/08, maar aangezien we pas een huis gekocht hebben krijgt dat even voorrang. Heb momenteel geen tijd om me druk te maken over details.
Voor ons maakt het sowieso niet uit waar het meisje loopt en waar de jongen, als we ons die dag maar goed voelen. Voor ons hoeft echt niet als te lopen zoals de etiquette het voorschrijft.
Maar dat is natuurlijk ieder het zijn, het is maar waar je je het beste bij voelt.

Maak je niet te veel zorgen, schrijf alles goed op wat je wilt weten en vooral: geniet van de dag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...