Nu Online
Momenteel zijn er 368 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

elementen voor een viering

17-6-2007 18:49:13
wij hebben een mail van de priester gehad en we moeten laten weten welke elementen we willen gebruiken in de viering.
Nu vraag ik me af, wat bestaat er zoal waar ik uit kan kiezen?
Verder dan een huwelijkskaars en rozenblaadjes op het altaar kom ik niet,
heeft iemand ideeen?

nicky
30-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 440

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik17-6-2007 20:15:03

Hoi,
Misschien bedoelt hij daar ook mee of je gewoon een woorddienst wil, of of je ook een eucharistie wil? Anders zou ik ook niet goed weten wat er met "element" bedoeld wordt. Binnen een standaardviering ligt het vrij vast wat je moet doen. Alleen het Gloria, de zegening van het kruisje, en de tweede lezing zijn "elementen" die niet in elke viering voorkomen. Of misschien bedoelt hij met "elementen" de teksten die je wil, bijvoorbeeld als eerste lezing en als evangelie.
Groetjes,
Ilse

Caroline

Meld misbruik17-6-2007 22:04:02

Hoi!
Ik denkt dat hij vooral bedoelt of je wilt dat hij een preek geeft en of jullie te communie willen gaan. Die dingen worden minder en minder gedaan en hebben ook weinig zin als je niet gelovig bent. Om twijfels te vermijden, stuur de priester gewoon door hoe je de misviering graag zou zien verlopen. Bijvoorbeeld, dat gebeurt en daarna spelen we een liedje en dan...
Succes ermee!
Caroline.

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik18-6-2007 21:40:59

@ Carolien,

ik begrijp niet goed in ja antwoord schrijf je: "als je niet gelovig bent"... Waarom zou je dan in hemelsnaam voor de kerk willen trouwen? Lijkt me dan toch wel erg geld verspillen!

Mara.

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik23-6-2007 9:13:04

Ik denk dat hij met elementen bedoelt bijvoorbeeld een rots. Jullie relatie staat als een rots, waarop jullie ook je huis gaan bouwen. Van dat soort dingen.

Bij ons keert de liefde voor elkaar steeds terug. En dat we deze liefde ook met anderen willen delen. In de eerste lezing, in het evangelie, in het tafelgebed, in de zending. Overal eigenlijk.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Selma

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info