Terug naar overzicht
Hoi,Misschien bedoelt hij daar ook mee of je gewoon een woorddienst wil, of of je ook een eucharistie wil? Anders zou ik ook niet goed weten wat er met "element" bedoeld wordt. Binnen een standaardviering ligt het vrij vast wat je moet doen. Alleen het Gloria, de zegening van het kruisje, en de tweede lezing zijn "elementen" die niet in elke viering voorkomen. Of misschien bedoelt hij met "elementen" de teksten die je wil, bijvoorbeeld als eerste lezing en als evangelie. Groetjes,Ilse
Hoi!Ik denkt dat hij vooral bedoelt of je wilt dat hij een preek geeft en of jullie te communie willen gaan. Die dingen worden minder en minder gedaan en hebben ook weinig zin als je niet gelovig bent. Om twijfels te vermijden, stuur de priester gewoon door hoe je de misviering graag zou zien verlopen. Bijvoorbeeld, dat gebeurt en daarna spelen we een liedje en dan...Succes ermee!Caroline.
@ Carolien, ik begrijp niet goed in ja antwoord schrijf je: "als je niet gelovig bent"... Waarom zou je dan in hemelsnaam voor de kerk willen trouwen? Lijkt me dan toch wel erg geld verspillen!Mara.
Ik denk dat hij met elementen bedoelt bijvoorbeeld een rots. Jullie relatie staat als een rots, waarop jullie ook je huis gaan bouwen. Van dat soort dingen. Bij ons keert de liefde voor elkaar steeds terug. En dat we deze liefde ook met anderen willen delen. In de eerste lezing, in het evangelie, in het tafelgebed, in de zending. Overal eigenlijk.Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes Selma