Terug naar overzicht
Dag CarolineDit was bij ons ook zo en mijn eerste reactie was ook één van ontgoocheling...Maar in feite is dit normaal. Een proefdruk gebeurt met een printer en je definitieve kaart met een drukpers. Onder de drukpers gaan grote vellen papier, die niet in een printer passen... Daarom wordt dit op wit papier geprint en de kleuren van je kaart zullen ook nog niet diegene zijn zoals op je kaart... Heeft de drukker dit niet uitgelegd? Hij zag aan mijn gezicht dat ik dat papier niet gekozen had en voor ik iets kon zeggen had hij het ons uitgelegd...Als we geen fouten e.d. meer hadden in onze proefdruk en alles stond goed, dan ging hij een drukplaat maken (kost enorm veel) en dan konden we enkel nog de kleuren aanpassen... Hij had dan het door ons gekozen kleur op het door ons gekozen papier gezet en 1 keer geperst (of hoe noem je het) en dan moesten we eerst gaan kijken of we het zo wouden. Tot wanneer het kleur goed was, heeft hij geprobeerd en zo zijn onze kaarten nu zoals we het wouden hebben! En van die eerste ontgoocheling ben ik alles vergeten ;o) want het resultaat mag er zijn!Succes nog!GroetjesVeroniek20 07 2007
hey,bij ons was dit ook zo hoor... groetjes,evelien
Ja, da's normaal. Onze drukker heeft voor de proefdruk een goedkope papiersoort gebruikt die een heel klein beetje leek op het gekozen papier.Proefdruk is vooral om te zien dat de schikking en kleuren goed zijn.Groetjes, Nieke
Ja, dit was bij ons ook zo. Wist dit ook niet. Mijn vriend is daarvoor speciaal 2uur vroeger van zijn werk vertrokken. Konden ze dat niet gewoon per mail sturen.Wij waren dan nog dubbel ontgoocheld, want zag er niet geweldig uit. Hebben nog dingen moeten veranderen (die wij logisch vonden dat ze de eerste keer al goed zouden gedaan hebben).Nog een ontgoocheling, waar we niet van op de hoogte waren... wij moeten alle kaartjes zelf plakken. Wij hebben juist een ontwerp zelf gekozen, waar-binnenin een kaartje half vastkleeft- vooraan een kaartje in andere kleur over voorzijde kleeft- op dit kaartje plakt nog eens een klein fototje.We dachten dat dit allemaal door drukker zelf zou gebeuren, maar blijkbaar moeten we alles zelf doen.Ze heeft ons nog 2tot 3 maal gevraagd, wanneer we de uitnodigingen moesten versturen... had gezegd eind juni.Maar wat blijkt, we gaan ze nu misschien ongeveer eind juni ontvangen (alle kaartjes apart dus) en mogen dan nog op zo'n 130 uitnodigingen 3 dingen zelf plakken.We zijn ECHT NIET content.