Nu Online
Momenteel zijn er 638 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schieting ? Enkele tips?!!

19-6-2007 12:48:35
Hallo, vrijdag geven wij schieting. Nu hebben wij na lang zoeken aan ons poeder geraakt. Maar ik vroeg me af of iemand van jullie wat tips kon geven in verband met het mengen van de twee poeders. Hoe jullie dit gedaan hebben en zo...
Alvast bedankt!!

virginie
30-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 983

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik19-6-2007 19:44:07

Eén goeie tip, haal er iemand bij die er iets van kent!!!
Voor ons komen ze ook schieten, maar ik kom er niet aan. Wij zorgen wel voor de drank. In onze streek is er iemand die zijn handen kwijt is, een andere zijn zicht en nog een andere dood, dus a.u.b wees voorzichtig en zoek iemand die weet hoe het moet.
Kom zeker niet met sigaretten of vuur dicht bij het kruid.
Ik hoop alvast dat de schietingen dit jaar goed verlopen, eveneens de onze. Toch heb ik er altijd wat schrik voor.
Groetjes en een goeie schieting, en nog veel succes met de voorbereidingen.

Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik19-6-2007 22:05:58

Hé ik vind ne schieting een tof initatief maar ikzelf ben afkomstig van brugge en daar mag da nie..; is daar ook nie echt meer gebruikelijk. Maar hier in wevelgem waar ik nu samenwoonm et mijn vriend wel. Leg es uit, wat zit daar achter ben nieuwsgierig!

groetjes Jotje

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik19-6-2007 22:47:30

Hey Jotje,
Je vroeg je af wat daar achter zit achter een schieting.
Eigenlijk is dat een oud gebruik.
Buren van mensen die trouwden kwamen vroeger schieten bij het trouwpaar, eigenlijk ouderlijk huis van het meisje. Zo lieten ze iedereen weten in de omtrek dat iemand uit de straat ging trouwen. Het was de gewoonte dat mensen dan iets te drinken kregen ter plaatse en dat iedereen uit de straat die zin had dan samenkwam. Zo is het mij toch verteld geweest.
Nu is het meer een volksgebeuren geworden en wordt het meer onder maten gedaan. Er wordt geschoten om te laten weten dat er trouwers zijn, er wordt "iets" gedronken, en wie curieus is kan gaan kijken en er ene mee drinken. Bij ons wordt het eigenlijk nog veel gedaan.
groetjes

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik20-6-2007 14:45:22

Bij ons in de vriendenkring is het ook gebruikelijk. Ik heb het zelf nog nooit georganiseerd, dus daarbij kan ik je niet helpen. Wat ik wel weet is dat je het moet aanvragen (toestemming vragen) bij de gemeente.

Wees voorzichtig ...
En geniet ervan!!!
Elke

debbie
13-7-2007
 Meld misbruik10-7-2007 18:11:29

hey virginie waar kan je aan zo poeder geraken?ik zou niet weten waar ik ervoor moet zijn zou je me zo snel mogelijk iets kunnen laten weten groetjes debbie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...