Terug naar overzicht
hey,mevrouw is voor getrouwde koppels denk ik. of oudere.juffrouw is voor de jongere generatie
hey, Ik heb overal mevr. op gezet.Maar of dat juist is...Groetjes, els14/07/2007
wij deden het zonder meneer en mevrouw!maar dat is zeker niet volgens de etiquette.
wij gaan voor de vrienden en jongeren in de familie gewoon de namen schrijven en voor de ouderen in de familie mijnheer en mevrouw.we dachten ook eerst alles volgens de etikette te schrijven maar uiteindlijk zijn wij zo niet en doen we het maar gewoonMieke22/09/07
Ik ben volop aan het schrijven en wel 'iets officiëler". Voor die ene keer dat dat mag ;-)Ik doe: Dhr en Mevr Van de Velde-De Coster bij getrouwde koppels.Bij niet getrouwd wordt hetDhr Stijn Van de Velde en Elsof Juffrouw Els De Coster en Stijn (afhankelijk wie we het beste kennen).Els
Caroline, wij zelf hebben ook de heer en mevrouw gebruikt omdat we vinden dat het toch ook wel wat plechtiger mag zijn. Ik dacht dat als het gaat over een persoon jonger dan 25 dat je juffrouw/jonge heer mag gebruiken eens de 25 voorbij is het beleefder om Mevrouw/Mijnheer te gebruiken. Veel schrijfplezier. Groetjes Kate