Nu Online
Momenteel zijn er 352 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal niet goed voor ouders

22-6-2007 12:42:39
goedemiddag bruidjes,

we hebben nog 85 dagen te gaan en alles loopt goed.

Maar plots willen mijn ouders zich moeien met de zaal.
We hebben gekozen voor BOX38 in Oostende. We hadden graag een originele zaal en waren op slag verliefd hierop.
Het complex bestaat uit 3 verdiepingen en is eigenlijk een kunstgalerij.
In de midden is er een grote vide en daar komt de eretafel te staan. We gingen op 2 verdiepingen mensen zetten.
Op het gelijkvloers de dansers en op het eerste de mensen die liever wat rustig zitten.

Mijn ouders waren al gaan zien naar de zaal en ze vonden die ok (eerst ook wel niet hoor, maar na wat uitleg van de mensen van de zaal zelf draaiden ze bij)

Maar nu, gisteren zijn ze er naar een receptie geweest.
En wat blijkt nu, ze vinden de zaal niet goed meer.
Ze willen dat iedereen beneden zit, maar dat kan niet. We hebben een veel te grote familie en dat lukt onmogelijk.
Ze willen nu dat we geen vrienden meer vragen, maar dat kan toch niet.
Het is ons feest! En we vragen al niet heel veel vrienden, en we willen die er zeker bij.

We kunnen op zoek gaan naar een andere locatie, of toch ons eerste gedacht doen?
Mijn ouders (en broer) gaan er zeker niet mee akkoord gaan.
Ik weet echt niet wat te doen.

groetjes,
Valery
15/09/2007
valeryenpascal.trouwen.com

Valery
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1104

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik22-6-2007 12:50:04

Hey Valery,

Gewoon niks van aantrekken en je eigen goesting doen. Wat is dat toch met mensen die hun moeten moeien met de huwelijksvoorbereidingen? Het is jullie dag en die moet er dus uitzien zoals jullie het willen, niet zolas je ouders, familie of vrienden het zien.

GRoetjes,
Jenny

Tamara

Meld misbruik22-6-2007 12:57:20

Ik heb zojuist eventjes de website bekeken en kmoet echt zeggen: niet twijfelen!
Ziet er écht goed uit en het is tenminste niet zo'n standaard feestzaal!
(niet slecht bedoeld voor iemand die dit wel heeft hoor)

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik22-6-2007 13:01:09

Hey Valery,

Ik sluit me volledig aan bij Jenny: gewoon doen wat jullie willen. Zeg tegen je ouders dat de laatste keer dat je het gecontroleerd hebt het nog altijd jij en je vriend waren die gingen trouwen. Ik heb dat zelf ook letterlijk tegen mijn schoonouders gezegd en het heeft geholpen. Gewoon heel rustig blijven en zeggen dat het JULLIE trouwdag is en dat jullie die vrienden dus NIET afzeggen, dat jullie de zaal NIET wijzigen en dat aangezien het jullie trouwdag is het maar normaal is dat jullie de beslissingen nemen. En als ze dan nog moeilijk doen vraag je maar of zij dan je voorschot dat je zult kwijt zijn zullen terugbetalen en hun tijd zullen steken in het vinden van een nieuwe zaal en het extra geld dat een andere zaal zou kosten zullen bijleggen? Veel sterkte en laat je vooral niet doen.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 13:28:43

Hoi Valery

Zeker bij je idee blijven en niet veranderen van zaal.
Het is jullie feest, en ik vind de zaal echt prachtig...
Bij ons is het nu ook 85 dagen voor de trouw en je kan nu onmogelijk naar een nieuwe zaal op zoek.

Ik kan me wel voorstellen dat dit veel stress meebrengt, maar probeer je er niet druk in te maken.

Dit hadden ze toch eerder kunnen zeggen he ?

Het is JULLIE feest en als jullie deze zaal goed vinden dan moet je die zeker niet veranderen.

Succes en sterkte !!

Sarah
15*09*07

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik22-6-2007 13:36:41

Ik kan me alleen maar aansluiten bij onderstaande meningen. Wanneer gaan (schoon)ouders eens begrijpen dat zij reeds getrouwd zijn en dat het nu hun (schoon)dochter/zoon zijn die trouwen?

Dus, de zaal is prachtig, je voelt je er goed bij, blijf dan bij deze zaal!!! Het is spijtig, maar af en toe moet je als kind je ouders eens op hun plaats zetten als ze beginnen 'doordraven'. Veel moed, want leuk is het niet, maar het is toch beter dat je het wel doet.

groetjes,
en geniet van je verdere voorbereidingen en je dag!!

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik22-6-2007 13:37:43

hey,

ik zou me er ook niets van aantrekken hoor en gewoon bij jullie gedacht blijven. Het is tenslotte jullie trouwdag he...

groetjes,

evelien

annelies
9-6-2007
 Meld misbruik22-6-2007 13:56:59

Valery,
Wij hebben net hetzelfde meegemaakt, en ik moet zeggen dat het echt een domper op de voorbereidingen was. Ik heb er echt heel erg van afgezien. Wij hadden ook een "alternatieve" zaal gekozen. Maar we zijn bij ons idee gebleven, en op onze trouwdag zei iedereen dat het fantastisch was, dat ze nog nooit zoiets meegemaakt hadden, en dat het echt leuk was om eens op een aparte lokatie te zitten. Doorbijten dus, al kan ik erover meespreken hoe moeilijk dat wel is.
Annelies

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 14:04:04

Hey Valery,

Ik zou persoonlijk het toch laten doorgaan, als je nu nog naar een andere zaal moet gaan zoeken das wel een beetje laat vrees ik persoonlijk. Ik had geluk een half jaar voor mijn trouw heb ik nog een zaal kunnen boeken, maar 85 dagen ervoor is krap ik denk dat het meeste gaat volzitten!
Probeer je ouders wat bij te draaien :-)
Tis ni allemala gemakkelijk ik weeget!

Groetjes Petra

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 14:08:38

Hey,

Ik hier nog eens :-) Oei ik tel juist na en ik kom tot de herinnering dat ik maar iets na jullie trouw! Ik dacht 85 dagen das ni lang meer...ma bij mij ist ook nog maar 99 dagen te gaan.

Groetjes Petra
29/09/07

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 15:19:08

hey

zoals de anderen ook zeggen het is jullie feest.
Ik ben er enkele maanden geleden naar een feest geweest en vond het een toffe, originele zaal en heel lekker eten. Het was er toen wel koud.
Misschien vrezen je ouders dat de mensen boven zich uitgesloten gaan voelen. Eventueel zou je de niet-dansers beneden kunnen zetten en extra stoelen/zeteltje voorzien voor de dansers, die gaan toch niet heel de tijd zitten.
Wij hadden daar walking-dinner dan laat je de mensen zelf kiezen waar ze plaats nemen.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik22-6-2007 16:03:20

Ik kan ook niet anders dan me aansluiten bij de mening van de anderen hoor. Het is JULLIE trouwfeest en niet dat van iemand anders, dus blijf maar bij het idee van BOX38. Heb net de fotos bekeken op hun site en ziet er echt super uit, idd niet alledaags maar wees maar zeker dat er over jullie locatie zal nagesproken worden en dan wel in de positieve zin!
En wat je ouders voorstelden om JULLIE vrienden dan maar niet uit te nodigen..wablieft? het is JULLIE feest en JULLIE nodigen uit wie JULLIE willen!

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik22-6-2007 18:11:42

Misschien een andere optie, een echte aanrader zijn de venetiaanse gaanderijen (Savarin), daar was de trouw van mijn beste vriendin, ze deed wel een walking diner (maar super veel eten!!! echt ongelooflijk in orde) met ervoor een receptie. Het was ongelooflijk!!! En dan receptie op de dijk bijna, zalig... Het feest was wel om middernacht gedaan, ze deden geen dansfeest, maar het was echt wel goe! We zijn dan gewoon met zijn allen naar de Langestraat gegaan, ook super plezant (eigenlijk leuker dan in een zaal...)

Greetz
Sheron

En anders, doe wat ge wilt!!!! Anders gaat ge super veel spijt hebben (ik weet wel ni of ze gaan meebetalen, dan ligt het wat gevoeliger)

Greetz,
Sheron

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik22-6-2007 21:52:26

Hoi Valery
(Schoon)ouders vallen niet te begrijpen, dat heb ik in eigen persoon al mogen ondervinden.
Het is jullie huwelijk dus trek het je niet te veel aan!
Veel succes en sterkte gewenst
Sophie 18.04.2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info