Nu Online
Momenteel zijn er 547 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkleed

22-6-2007 15:02:50
Dag toekomstige bruidjes.
Hoe lang op voorhand zijn jullie op zoek gegaan voor een trouwkleed? Ik trouw op 10 mei 2008 en Ik ben daarnet in een zaak gaan informeren. Daar zeiden ze mij dat ik ten laatste augustus-september een keuze gemaakt moest hebben om mijn kleed nog op tijd te hebben. (Sluitingen fabrieken in december, 6 maanden voor het terug is van het fabriek) Kan dit?
Heeft iemand dit ook al gehoord of meegemaakt?

Bedankt.
Ann

Ann
10-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 357

marleen
30-8-2008
 Meld misbruik22-6-2007 15:10:07

Ik trouw 30/08/08. Ik was van plan om in januari/februari te gaan kijken, maar als ik dat hier lees zou dat dus ook al te laat zijn?

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 15:11:12

Hallo Ann,

Wij hebben begin maart dit jaar beslist om te trouwen en ik heb mijn kleed besteld einde maart. Het duurde bij mij drie maanden voor het in de winkel binnen was, en ik moet het nu volgende week gaan passen en in september dan nog een laatste keer. Normaalgezien zou het toch op drie vier maanden moeten geleverd kunnen worden hoor. Ik heb hierover toen navraag gedaan. In sommige winkels zeggen ze idd 6 maanden maar dat is omdat ze natuurlijk je een kleed willen aanprijzen :-) Als jij volgend jaar in mei trouwt zou ik persoonlijk gaan kiezen in november 2007. Das een half jaar op voorhand en meer dan genoeg!

Groetjes Petra
Moest je nog vragen hebben mag je mij mailen via
pettie_1@hotmail.com

Els
26-5-2007
 Meld misbruik22-6-2007 15:17:42

Hey Ann,

Ik ben eind mei getrouwd :-). Half oktober ben ik mijn kleed gaan kiezen (sept - okt = scharnierpunt collectie 2006 - 2007), en dat was toch geen enkel probleem hoor.
Als je rond sept - okt gaat, zit je mooi binnen de 'limieten'.

Veel succes,
Els

an
28-7-2007
 Meld misbruik22-6-2007 15:32:58

Ze maken je wat wijs volgens mij! Tenzij je echt iets exclusiefs wil?
Ik ben begin februari geweest en trouw eind juli.
Ik denk wel dat de meesten in november en december gaan voor de zomermaanden.

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 15:56:27

Hoi Ann

Ik heb mijn kleed eind oktober vorig jaar besteld en het is deze week binnengekomen ... Misschien is dit afhankelijk van het merk en zo... (Ik heb een Ian Stuart ? )

Dus das toch een 8-tal maand he ...

Succes ermee!

Sarah
15*09*07

Annick
27-10-2007
 Meld misbruik22-6-2007 16:31:50

hoi,
ik laat mijn kledij maken en ik moet de eerste week van juli pas gaan om de maten op te nemen, en wij trouwen op 27 oktober. En het zal af zijn tegen einde september. Dus ik denk dat je zeker nog op tijd bent hoor.

Annick

ilse
7-12-2007
 Meld misbruik22-6-2007 16:55:59

hallo,

je kan beter wachten tot in oktober 2007 dan komt er weer een nieuwe collectie binnen.Als je je trouwjurk 5-6maand op voorhand besteld is tijd genoeg hoor.

groetjes ilse

s
1-6-2007
 Meld misbruik22-6-2007 17:19:19

Ik ben 6 weken opvoorhand eens gaan rondkijken en 4 weken voor de trouw had ik mijn kleedje.
Het zal wel waar zijn dat je voor bepaalde merken erg lang moet wachten, maar laat je vooral niets wijs maken.

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 17:30:29

Hallo,
Ik heb maar één winkel gehad waar ze mij wat pushten om vlug te beslissen en dat was in Brugge bij Linea Rafaëlli (overigens anders een heel fijne winkel), voor de rest hadden ze zoiets dat ik ten laatste in april (dus 5.5 maand op voorhand) moest beslissen...

Caroline
27-10-2007
 Meld misbruik22-6-2007 17:52:10

Dag Ann,

het duurt helemaal niet zo lang om een trouwkleed te maken (+- 6 weken). De reden waarom de winkels zeggen dat het zo lang duurt is gewoon omdat er meestal nog veel tijd is tussen het kiezen van het kleed en de trouw, dus dan kunnen de fabrikanten flexibelere planningen opmaken. Probeer maar eens: als je in een winkel zegt dat je binnen 3 maanden trouwt, en er een bepaald kleedje wilt kopen, zullen ze wel springen hoor ;-).
Trouwens, ik zou sowieso wachten tot begin november, want dan komt pas de nieuwe collectie voor 2008 binnen.
Je niet laten opjagen dus, da's gewoon een verkoopstruc...

Groetjes,
Caroline

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 18:16:35

Hallo Ann,

ik ben mijn trouwkleed gaan kiezen de tweede helft van januari en trouw op 18 augustus. Mijn eerste pasbeurt zit er al op, eind mei.

Maar wat ze jou daar in die winkel gezegd hebben, lijkt mij wel extreem vroeg hoor. Niet laten opjagen zou ik zo zeggen. Zo'n zes maand op voorhand moet zeker voldoende zijn.

Groetjes,
Veerle
18/08/07

caroline
10-5-2008
 Meld misbruik23-6-2007 13:27:34

hey
ik trouw ook op 10 mei,
heb mijn kleed al maar besef da ik nogal snel gekozen heb, twas echt mijn gedacht,
anyway, bij mij was het oorspronkelijk plan ook om te wachten tot okt/nov en dan ben je nog ruim op tijd
(in le chapeau is je kleed binnen op 3maand)

linda
27-9-2007
 Meld misbruik23-6-2007 21:14:58

Hallo Ann,

IK heb mijn jurk besteld bij het gouden hart. Dat zit in utrecht. Ik hoefde hem maar twee maanden van te voren te bestellen en hij wordt ook nog op maat gemaakt

groeten linda

Beesje
20-6-2006
 Meld misbruik25-6-2007 13:06:26

Ik ben een half jaar op voorhand beginnen zoeken voor mijn jurk en heb uiteindelijk mijn droomjurk gevonden in een tweedehandszaak, een prachtig kleed voor maar de helft van zijn oorspronkelijke prijs. 'de bruidsschat' in brugge! www.debruidsschat.com

Veel succes.

Laat je vooral niet pushen. Ga nu maar op je gemak kijken en als je tegen november hebt beslist is er nog tijd genoeg!!!!! Wees daar maar zeker van !!!!!!!!

nathalie
1-9-2007
 Meld misbruik25-6-2007 13:47:01

Ik denk dat dit echt van winkel tot winkel afhangt en van wat voor jurk je kiest.Ik heb het mijne gekozen in november en is pas vorige week woensdag aangekomen in de winkel. Mag deze woensdag gaan passen.

Groetjes

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik5-7-2007 13:45:42

Dag ann
ik heb dat antwoord ook gekregen. dat gaat vooral als het kleed van spaanse of italiaanse ontwerpers is. ze bestellen dan jou kleed, sturen het op naar lageloonlanden om het te laten maken en komt dan pas terug naar de winkel. maar er zijn zeker ook zaken waar je niet zo lang op je kleed moet wachten.

Manon
6-7-2007
 Meld misbruik2-8-2007 9:10:06

KIJK UIT; BERICHTJES OP DEZE SITE VAN ENE LINDA WELKE GAAN OVER HET GOUDEN HART, ZIJN BERICHTJES VAN DE EIGENARESSE ZELF !!!
EIGENLIJK DUS EEN GRATIS MANIER VAN REKLAME MAKEN, TRIEST EIGENLIJK... KLEIN ADVIES; GA GEEN ZAKEN DOEN MET HET GOUDEN HART, JE WORDT BESODEMIETERD WAAR JE BIJ STAAT, DE JURK DIE JE BESTELD LIJKT IN DE VERSTE VERTE NIET OP DE JURK DIE JE EIGENLIJK BESTELD HEBT, JURKEN KOMEN TE LAAT BINNEN, JE WORDT NIET VRIENDELIJK EN NIET CORRECT TE WOORD GESTAAN, EN GA ZO MAAR DOOR.
HET IS HEEL TRIEST, WANT HET KLINKT ALLEMAAL HEEL AANLOKKELIJK EN DE JURKEN OP HAAR SITE ZIEN ER FANTASTISCH UIT, MAAR TRAP ER NIET IN !!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info