TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
dorien
|
2-7-2007 10:36:18
Dag Liesje,
Is dat even spijtig nieuws, gelukkig dat jullie dit op tijd te horen kregen.
Ik weet een hele leuke zaal met een hele mooie tuin in Moorsel, 't Wiezehof. De eigenaar is heel sympathiek én staat denk ik zelf in de keuken! Héél lekker eten trouwens!
Ik denk ook dat ze iets losser zijn in aankleding zaal, manier van receptie enz...
Je moet eens kijken op hun site: http://www.wiezehof.be/wiezehof/index.aspx?Id=Inleiding
Hopelijk ben je er iets mee, hé :o)
groetjes,
Dorien
|
|
Chris
|
2-7-2007 11:34:20
Veel minder bijdragen??? Wij betalen alles zelf, daarbij ik zou het zelf niet aannemen mijn ouders hebben ons al enorm geholpen met ons huisje. Het gaat hier niet over hun trouwfeest maar over de onze. Ik vind dat je jullie budget niet zo had moeten opstellen met die bijdrage van jullie ouders maar eerst gezien wat jullie der zelf in konden steken. Ik ben afkomstig van ninove onze trouwfeest gaat 90% volgend jaar door in kasteel oudeberg in geraardsbergen (eind deze week tekenen we) is ook niet goedkoop, op voorhand deftig budget opstellen is het enige dat ik je kan voorstellen en snoeien waar je echt kan.Wij hebben zeker een tiental zalen bezocht en prijzen vergeleken en komen allemaal overeen, juist hier en daar is de receptie duurder en de forfait voor het avondfeest ook meer. Een vriendin van mij is vorige maand ook getrouwd, die waren ook zo verschoten van de bijdragen (die ze van kennissen kregen) die ze als cadeau kregen vergeleken met hun prijs per persoon voor het feest, der was geen huwelijkslijst en vroegen dus een centje om hun huisje te helpen bouwen wel die hebben bij de eindafrekening nog een hele hoop mogen bijleggen.En die cadeaus zijn opgesoepeerd in hun feest ipv hun huisje.Veel succes nog
|
|
Tania
3-5-2008
|
2-7-2007 12:12:24
Hey,
Wel vervelend... Wij trouwen in Moorsel bij Aalst, in Salons Caelberg. Zij hebben zeker een goede prijs-kwaliteitverhouding (www.caelberg.be ), maar ik weet natuurlijk niet hoeveel genodigden jullie op het avondfeest hebben, of wat jullie precies willen qua diner. In Affligem heb je ook het Brouwershof, is een meer rustieke zaal met aparte traiteur, dat was ook niet te duur. Ik vind trouwens wél dat er prijsverschillen zijn tussen de zalen die wij gaan bekijken zijn, dus zeker de moeite waard om eens goed rond te kijken hoor.
Bij ons is het zo dat onze ouders ook een heel groot stuk bijleggen, maar desondanks kijken we sowieso op ons budget: we willen alles (behalve huwelijksreis) binnen 9000 euro houden, met een 60-70tal personen voor het diner, en nog eens 60 extra op de receptie. We hebben niet zo'n grote familie, en verre familie die we anders ook nooit zien nodigen we niet uit. Het is inderdaad een beetje een kwestie van keuzes maken.
In elk geval veel succes er nog mee, ik hoop dat jullie eruit raken!
Groetjes, Tania
|
|
Liesje
15-2-2008
|
2-7-2007 12:22:18
@Chris Bedankt voor je positieve reactie... Dat is voor jou persoonlijk uit te maken of je al dan niet geld van je ouders zou aannemen om te trouwen.
|
|
Els
31-8-2007
|
2-7-2007 12:31:11
Hey Liesje,
Wij trouwen op 31/08/07 en geven onze feest in Feestzaal 't Lindenveld te Denderleeuw. www.tafelhouderhedwig.be De prijzen staan er vermeld maar hij is zeer schappelijk in het 'verminderen' van de prijzen hoor! Ik zou zeker eens met hem gaan praten! Wij hebben +/- 100 genodigden en nog 50 extra voor de receptie en zonder drank (wel wijn) zal het ons ongeveer een kleine 5000 euro kosten.
Wij betalen ook alles zelf en het kan oplopen hé, ik weet het!
Veel succes nog en als je iets wilt weten, mail me gerust! elsvo@hotmail.com
Groetjes, Els 31/08/07
|
|
Chris
|
2-7-2007 13:21:42
Lies, Ik weet niet of je het al gezien hebt maar op dit forum moet men kunnen tegen positieve als negatieve reacties.Dat jullie daar niet zo goed rekening mee gehouden hebben kan ik niet aan doen ik kan je alleen maar vertellen wat ik weet. Trouwens je hoort hier nog van andere mensen dat zij ook alles zelf betalen en als de ouders dan bijleggen zij dan toch nog rekening houden met hun eigen budget.En dat ik van mijn ouders voor mijn huwelijksfeest geen geld wil aannemen is inderdaad mijn eigen zaak.Dat is ook de bedoeling van deze forum, iedereen zet hier (met recht) zijn eigen zaak op en daar is absoluut geen verplichting om die te volgen!
|
|
Natalie
29-12-2007
|
2-7-2007 15:04:54
Liesje,
ga de parochiezaal van Nederhasselt eens bekijken, ik weet dat er daar al trouwfeesten zijn gegeven. Daar kan je je eigen traiteur kiezen en de drank zal ook niet zo duur zijn.
Succes ! Uit ervaring weet ik niet dat het moeilijk is om de kostprijs redelijk te houden.
|
|
Liesje
15-2-2008
|
2-7-2007 15:10:33
Nathalie,
Bedankt! Maar is het niet een beetje raar, we zijn niet gelovig en trouwen helemaal niet voor de kerk, van dan de parochiezaal te gaan vragen??? Ik heb daar geen ervaring mee eigenlijk.
|
|
dorien
|
2-7-2007 15:11:14
Hey Lies,
Wat denk je van 't Krekelhof in Gooik? Je kan eens op hun website gaan kijken. Ze hebben ook een hele mooie wintertuin en hebben verschillende formules voor receptie en avondfeest.
http://www.krekelhof.be/2005/
groetjes!
Hopelijk ben je er iets mee...
|
|
Liesje
15-2-2008
|
2-7-2007 15:26:02
Dorien,
Bedankt, daar zijn we een aantal weken geleden 2 keer geweest. Daar werden we bijna buitengekeken omdat we geen 95 euro per persoon te spenderen hadden. Ik had daar echt een heel raar gevoel bij. Voelde me er gewoon niet goed. Toch bedankt!
|
|
Sissi
26-5-2007
|
2-7-2007 16:57:43
Aan Chris,
Dit forum dient inderdaad om uw mening te geven maar het is toch gevaarlijk om mensen zomaar te gaan 'veroordelen'.
Jij zegt zelf dat je niet zou aannemen dat uw ouders iets van uw feest betalen maar hulp bij je huisje was blijkbaar wel welkom??? 't Is toch ook uw huis.
Je weet helemaal niet in welke toestand Liesje verkeert. Misschien hebben zij beslist om van huis uit te trouwen en dan heb je inderdaad nog niet zoveel geld. Het is dan hun keuze om niet voor de trouw te sparen en het te stellen met het geld dat ze van de ouders krijgen. Het kan natuurlijk ook volledig anders zijn maar dat doet hier niets terzake. Ik heb niet de indruk dat zij hier haar beklag doet maar dat zij gewoon naar een zaal vraagt. Waarom haar dan zo aanvallen?
Dit forum is inderdaad bedoeld voor positieve en negatieve reacties maar laten we het plezant houden want je hebt al genoeg zorgen aan je hoofd met de trouw dat je hier op het forum ook nog niet eens verwijten naar je hoofd moet geslingerd krijgen.
Aan Liesje: Wij hebben ook heel wat zalen bezocht. Wat ons het goedkoopste leek van wat we bezocht hebben (er waren wel veel kastelen bij) was 'De Snip' in Moorsel. Enige nadeel is dat je er daar rap moet bij zijn.
Moest ik van u zijn dan zou ik gewoon naar een aantal zalen gaan kijken en de prijslijsten opvragen.
Groetjes, Sissi
|
|
Mieke
7-7-2007
|
2-7-2007 20:15:18
Amai Chris ik hoop dat ik jou nooit tegenkom in ninove. jij moet de rekening van iemand anders toch niet maken??!!! Weet je wat? Wij geven GEEN FRANK uit aan ons huwelijk, onze ouders betalen ALLES en we geven onze feest in De Waerboom en daar ben ik niet gegeneerd om, waarom zou ik? Als mijn ouders willen bijdragen wel dan mogen ze dat want het zijn MIJN ouders!! Misschien kan je je frustraties ergens anders kwijt maar niet op dit forum!! En Liesje...vind het spijtig voor jou, maar misschien al eens gedacht aan feestzaal De vos op de steenweg in ninove? Ik dacht altijd dat het daar niet echt schitterend was maar zijn er 1 keer naar een trouw geweest en dat viel best allemaal heel goed mee... Veel succes in je zoektocht en laat je niet doen he meid, ik ben er zeker van dat je een mooie dag tegemoet gaat Lieve groetjes Mieke 7/7/7
|
|
Liesje
15-2-2008
|
2-7-2007 22:30:04
@Sissi en Mieke,
Bedankt voor jullie reactie. Ik was eigenlijk met stomheid geslagen, daarmee dat ik er nog nauwelijks op gereageerd heb!
|
|
Isabel
11-8-2007
|
2-7-2007 23:21:26
Hallo,
wat een gedoe hier toch weer allemaal. Hier hebben we weer echt geen behoefte aan, punt.
Wij geven onze feest in 't Brouwershof te Hekelgem. Heel democratisch, vriendelijk, goede service, lekker eten en goeie muziek. De traiteur is Guy Van Nuffel van De Hophoeve ernaast. De DJ is verbonden aan de zaal en ook een brouwer. Heel gemakkelijk dus. Veel succes.
groetjes, Isabel 110807
|
|
Lies
27-10-2007
|
3-7-2007 12:48:11
Hey Liesje,
Onze ouders leggen ook een groot stuk bij hoor. Zonder die bijdrage zouden we ook zwaar moeten terugschroeven, maar onze ouders betalen dat graag...
Ik heb gehoord dat de caipirinhain Merelbeke ook heel prijslijk is. www.caipirinha.be . Da's wel iets verder...
Heel veel succes met je zoektocht en groetjes,
Lies
|
|
Luc
|
17-7-2007 14:17:30
Zijn zelf getrouwd in 't Brouwershof te Affligem. Zéér goede prijs/kwaliteit-verhouding qua menu's. Zeer interessante drankenvoorwaarden ook. Top in de regio ! U kan er info opvragen via tbrouwershof@telenet.be
Luc
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|