Nu Online
Momenteel zijn er 341 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mama

4-7-2007 13:10:25
Hey bruidjes,

Ongeveer een maand na we onze verloving aangekondigd hebben, kreeg mijn mama te horen dat ze borstkanker heeft (maart 2007). Sindsdien hebben de voorbereidingen eigenlijk stil gelegen (we trouwen nog dit jaar). Aan de ene kant zou dit een super-periode moeten zijn, al die leuke voorbereidingen, maar aan de andere kant wordt alles overschaduwd. Ok, ze slaat er zich wel doorheen, mijn mama is een heel sterke vrouw, maar toch blijf je constant denken, 'wat als ...' . En dan denk je, waar maak ik me druk om, die voorbereidingen kunnen wel wat wachten, ik ga bij mijn mama langs, ... De trouw uitstellen, daar wil ze niet van weten, dat heb ik haar onmiddellijk gevraagd, want ik wil natuurlijk dat ze er bij is en dat ze er kan van genieten (en niet onder de pijnstillers en andere medicatie zit). Het wordt ondertussen tijd dat iedereen zijn kleren gaat zoeken, alleen lijkt iedereen te wachten op mijn mama. Niemand wil dat ze uit de toon zou vallen omwille van het feit dat ze niets gedecolteerd/open rug/... kan aandoen en iedereen heeft ook graag dat ze mee gaat shoppen. Kleren shoppen is zoiezo al heel vermoeiend, maar ik weet dat ze graag mee gaat, maar wat als dat nu ten koste van haar gezondheid is (ze luistert niet gauw naar haar lichaam)? Zouden jullie haar meenemen op kleren shoppen? Zouden jullie nog wachten tot juist voor de trouw (we hebben nog 3 maand)?

Sorry, moest even van me af. Ik moest even mijn gedachten kwijt.

Elke

Elke
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 328

Cathy
15-12-2007
 Meld misbruik4-7-2007 13:29:07

Hey Elke,

Spijtig dat jullie dit moeten meemaken.
Jullie hebben waarschijnlijk al alles vastgelegd, dus zal het niet meer zo makkelijk zijn alles te veranderen. Langs de andere kant wilt je moeder ook niet dat jullie huwelijk uitgesteld wordt.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of jullie nu samen zouden gaan shoppen of niet, omdat je zelf ook aangeeft dat je moeder niet echt naar haar lichaam zal luisten. Daar versta ik dan onder dat ze haar zorgen opzij wilt zetten voor jou.
Ik weet ook niet hoe haar medische behandeling er verder uit ziet, maar misschien kan je nu best duidelijke afspraken maken met haar?
Vb. dat je nu met de rest kleding gaat passen/kopen, maar dat je vlak voor jullie trouw zeker met haar ook een dag gaat shoppen? Of dat jullie misschien nu kleding gaan kopen, maar dan enkel voor haar, zodat ze niet nog eens moet wachten als anderen aan het passen zijn?
Veel sterkte de komende maanden, maar ik hoop dat jullie ook nog veel plezierige momenten mogen hebben met de voorbereidingen!

Groetjes,
Cathy

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik4-7-2007 13:36:10

Hallo Elke,

je verhaal is heel herkenbaar voor mij. Zo'n drie weken na onze verloving (september 2006) bleek mijn mama borstkanker te hebben. Nadat ik een aantal weken op wolkjes gelopen had vond ik dit een enorme klap. Voor mezelf maar vooral voor haar natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat ze er zeer snel bij waren en dat mijn mama enkel bestralingen gehad heeft en geen chemo. Maar toch heeft ze nog maandenlang moe gelopen, pas sinds enkele weken is ze er helemaal bovenop; het is zelfs jaren geleden dat ik haar nog zo gelukkig gezien heb.

We zijn mijn trouwkleed gaan kiezen in januari, een paar weken nadat de bestralingen afgelopen waren. En hoewel dat voor haar vrij vermoeiend was, heeft ze er heel veel plezier aan gehad. Ook om bijvoorbeeld met mijn broer een kostuum te gaan uitkiezen, ze straalde als ze thuiskwam.

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie bij jouw mama is, of ze bijvoobeeld nog behandeld wordt, en het is natuurlijk ook een stuk recenter dan bij mijn mama. Maar ik denk, als je mama zich zelf goed genoeg voelt om mee te gaan shoppen (en als het mag van de arts natuurlijk), kan het haar misschien wel goed doen. Maar ik zou er dan zeker voor zorgen om de tijdsduur beperkt te houden en pauzes in te lassen.

Ik voel heel erg met je mee en begrijp heel goed wat je nu doormaakt. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Groetjes,
Veerle
18/08/07

amalia
24-5-2008
 Meld misbruik4-7-2007 16:39:33

Hey,

Wat erg dat je mama en jullie dit moeten meemaken! Ik zou wel met je mama gaan winkelen. Ik heb geen mama meer (gestorven aan huidkanker) en ik vind het jammer dat ze dit niet meer kan meemaken. Maar langs de andere kant weet ik ook dat het voor je mama zéér vermoeiend is om te gaan shoppen. Misschien is het een oplossing om al eens op voorhand (alleen of met een vriendin ofzo) te gaan rondkijken en je mama dan uiteindelijk maar naar 2 winkels ofzo meeneemt om je uiteindelijke keuze helpen te maken. Hopelijks ben je er iets mee.

Nog veel sterkte en moed,
Amalia

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik4-7-2007 18:27:34

Dank je wel allemaal. Het lijkt me idd een goed idee van eerst te gaan kijken met iemand anders, en haar op het laatste mee te nemen, zodat ze zichzelf niet te veel vermoeit en toch ook kan mee gaan.

@ Amalia : mijn mama heeft haar huidkanker (een tiental jaar geleden) overleefd, ik mag idd blij zijn dat ze er toch is en alles kan meemaken.

@ Veerle : veel sterkte, onze mama's komen er wel doorheen!!!

Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...