Nu Online
Momenteel zijn er 659 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wettelijk huwelijk nu zaterdag

4-7-2007 13:51:54
Dag medebruidjes en bruidegommetjes,

wij trouwen nu zaterdag al voor de wet...ons kerkelijk huwelijk en het grote feest volgt op 15/09/07. Ik begin toch wel wat zenuwen te krijgen nu...ik weet wel dat de wettelijke trouw misschien 10 minuten duurt en dat het dan gedaan is...maar eigenlijk is het het belangrijkste onderdeel van heel het gebeuren!
Vraag me af als ik nu al wat nerveus ben voor de wet, wat gaat het worden voor 15/09?
Iemand die ook apart wet en kerk doet en die eventueel al voor de wet is getrouwd? Was dit een opluchting achteraf dat dat onderdeel al voorbij was?

Liefs,
Jennifer

Jennifer
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 787

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik4-7-2007 15:02:12

Dag Jennifer,

Wij zijn op 18 mei voor de wet getrouwd. En op 28 juli trouwen we voor de kerk. Ik ben blij dat dat deel al gepasseerd is. Het is een beetje een generale repetitie geweest. Ik was ook best wel zenuwachtig, maar alleen de dag zelf toen we daar op onze stoel in het gemeentehuis zaten. Het besef dat het dan voor echt was. Ik heb de helft niet eens gehoord van wat ze daar gezegd hebben. Zo onder de indruk was ik. En toen ze de vraag stelde, was ik ineens aan het denken wat er zou gebeuren als ik voor de grap 'neen' zou zeggen. Ik heb dat maar niet gedaan en braaf 'ja' gezegd.
Maar het was wel een leuke dag. Ik zag er vooral een beetje tegen op in de zin van: straks komt hier mijn familie toe en iedereen gaat foto's nemen en zo. Maar dat moment was rap voorbij en dan trek je je dat niet meer aan.
Veel succes alvast.

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik5-7-2007 8:03:50

Dag Jennifer,

Vorig jaar op 18 oktober zijn we getrouwd voor de wet. De zenuwen waren keihard van de partij.

Op 28 april zijn we voor de kerk getrouwd. Je hebt dan zoveel meer voor te bereiden dat het naar mijn mening reuze meeviel qua zenuwen. De dag zelf was ik ook nerveus, maar een keer dat ik mijn kleren aandeed, was het de hele dag genieten. HEt valt reuze mee, probeer rustig te blijven en gewoon te genieten. Het is zo snel voorbij

Ingrid

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...