Terug naar overzicht
Hallo Sofie,Volgens mij heb je het berichtje verkeerd gelezen. Ik vertrek in oktober op huwelijksreis naar Mexico, maar ik had aan Elke een berichtje gestuurd omdat zij vandaag denik vertrekt.Blij toch te horen dat het daar goed is. Ze hbb mij wel al aangeraden van inentingen te krijgen bij de dokter en eventueel malariatabletten...Hebben jullie deze moeten nemen?Groetjes Petra 29/09/07
Oei, vergissinkje :)Hebben verschillende inentingen gekregen o.a. hepatitis. Zeker doen zou ik zo zeggen. Weet niet of jullie ook naar Yucatan gaan. Malariatabletten zijn dan niet noodzakelijk. Een goede muggenspray en verzachtende creme zijn wel een aanrader. Wanneer je het noorden van Mexico bezoekt (o.a. Mexico City) is inname van malariatabletten wel aan te raden. Met inentingen zou ik zeker niet te lang meer wachten. Hepatitis zijn meerdere spuiten (enkele maanden tussen). Verder denk ik dat andere voorzorgsmaatregelen niet nodig zijn. Behalve een goede zonnecreme dan. Verder gewoon genieten :)Groetjes
Hey Sofie,Ja die inentingen...Hepatitis B heb ik vroeger al gehad, maar moet nog de A hebben en tetanus. De dokter zei dat ik eind juli eens moest lanskomen, normala zijn het er idd drie, maar ook al heb je voor de reis maar één gehad ben je de tijd van de reis beschermd, maar dan moet je natuurlijk erna de rest wel krijgen! Wij gaan naar Rivièra Maya Iberostar Hotel Paraiso Maya. Das niet zo heel ver van Playa Del Carmen +/-35 km. Het ligt dus ook in schiereiland Yucatan. We vertrekken 4 oktober en komen terug de 14de. Ja een goede mugspray heb ik ook al gehoord dat dit nodig was! :-)Ik ga toch zeker ook enkele excursies doen, ook al hbb we geen rondreis.Groetjes Petra29/09/07
Excursies georganiseerd door de touroperator zijn vaak erg duur. Misschien kan je van hier in belgie al wat informatie inwinnen of er plaatselijk kantoren zijn waarmee je naar de grotere sites (o.a. Chichen Itza) kan gaan. Geloof dat alle excursies schommelen tussen de 80 en 100 dollar. Als je meer informatie wil over sites die zeker de moeite waard zijn (en eventueel foto's) mag je me altijd e-mailen: mijn adresfranckaert_sofie@hotmail.com
Ok, ik heb je ineens op msn toegevoegd!Groetjes
hallo,Leuk om te lezen dat Mexico super is. Wij gaan in december met Best Tours. Dit omwille van het regenseizoen. Maar nu blijkt dat het dus eigenlijk niet nodig was om zolang te wachten ...Met welke maatschappij zijn jullie geweest?Vele groetjes,Mieke15/06/07
Hallo,Normaal is idd het regenseizoen tot oktober! Maarja begint vanaf juni dusja das bijna een half jaar. Ik ga met Neckermann en vlieg normaal met Martinair.Groetjes Petra 29/09/07
Wij zijn met jetair gegaan.GroetjesSofie