Nu Online
Momenteel zijn er 662 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruid weg geven

12-7-2007 20:22:32
hallo, even een vraagje , mijn toekomstigge schoonvader wil mijn vriendin in de kerk weggeven enig raar punt , wij wonen nu al 6 jaar samen , hoe kan ik mijn vader overtuigen dat dit toch niet zo goed is :(

davy
9-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 692

sarah
30-6-2007
 Meld misbruik12-7-2007 20:28:28

hey,

Ik en mijn ventje hebben 2 kindjes en woonden al reeds 5 jaar samen, toch heeft mijn mama (mijn is nl overleden) ij weg geschonken in de kerk.
En ik vond dit eigenlijk wel heel mooi e leuk. want mijn mama schonk mij weg en ik ging de kerk buiten met mijn man daarna.

misschien is aan jou vriendin ook haar mening vragen wat zij er van vind. kan zijn dat het zowel voor haar als voor haar vader heel veel betekent he.

groetjes sarah
reeds 12 dagen getrouwd

Veroniek

Meld misbruik12-7-2007 22:04:14

Hoi

Ook ik word weggeschonken door mijn papa, ook al wonen we al zo lang samen en zijn we al zo lang een koppel...

Als je vriendin en haar papa dit zo wensen, waarom dan die beide personen van gedachten te doen veranderen?

Het is natuurlijk hoe je het als koppel zelf bekijkt! En als je beiden (als koppel) achter 1 idee staat, kan je toch gewoon met je schoonvader gaan praten als koppel... Als je vriendin dit ook wil en dit zegt tegen haar vader?

Succes!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik12-7-2007 22:11:16

Ik ben al 8 jaar met mijn vriend en wij worden "aan elkaaré geschonken door onze beide vaders. Mijn vriend gaat natuurlijk niet arm in arm met zijn vader, maar ze komen samen de trap af als symbool voor de opvoeding die vader aan zoon heeft gegeven en na de trap loopt zijn vader schuin achter hem als symbool dat mijn vriend nu zijn eigen leven zal leiden maar dat zijn vader altijd achter hem zal staan. En bij mij doet mijn vader net hetzelfde.

Tijdens de ceremonie zal aan onze vaders ook gevraagd worden om onze families te verbinden omdat wij niet alleen met elkaar trouwen, maar je neemt ook de hele familie erbij.

Dat enkel de vrouw wordt gegeven aan de man is in mijn ogen wat acherhaald vandaar dat wij aan elkaar gegeven worden.

Groetjes, Mara

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik12-7-2007 22:51:24

Hey,

Ik ben weggegeven door mijn vader ook al woonden mijn verloofde en ik al een tijdje samen.
Dat wordt nog veel gedaan hoor.

Je kan er best met je verloofde over praten en zien wat zij wil. Als jullie liever samen binnengaan dan moet haar vader dat begrijpen.

Mijn verloofde wou ook liever samen binnen gaan maar ik stond erop om met mijn vader binnen te gaan.

Groetjes, Sissi
(47 dagen getrouwd)

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik13-7-2007 7:41:06

Hey,

ook wij woonden al meer dan zes jaar samen, en toch heeft mijn vader mij weggegeven. Ik heb hem dat zelf gevraagd, omdat het voor mij een grote betekenis. Maar als jullie dat niet willen, dan zal je aanstaande schoonvader dat zeker wel begrijpen.

Groetjes,
Lieve

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 8:44:17

Mijn schoonouders vragen ook altijd of mijn vader mij gaat weggeven, maar ik wil graag met mijn man binnenkomen (zijn reeds voor de wet getrouwd, vandaar 'mijn man'). Nochthans zijn mijn schoonouders toen ze trouwden ook samen de kerk binnen gekomen. Ik denk dat een bruid nu weer meer wordt weggegeven door haar vader dan pakweg 20 of 30 jaar geleden. Als je vriendin dit graag heeft, moet ze het doen natuurlijk. Ik ga liever met mijn man binnen. Mijn vader staat ook niet zo graag in de belangstelling en ik denk dat mijn moeder ook liever bij mijn vader loopt ipv bij mijn schoonvader (ook al is dat een heel leuke man hé).

Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 8:50:48

Hey,

Mijn vriend en ik trouwen morgen en wij worden ook aan elkaar gegeven door de ouders, ook al wonen we samen. Maar je moet zelf met je vriendin bespreken hoe jullie dit willen doen. Het is jullie dag.
Praat er over en zie wat er uit komt.

Groetjes

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik13-7-2007 12:12:42

Hoi

Wij wonen ook al een hele tijd samen. Ik zou heel graag hebben dat mijn vader mij weggeeft, maar bij ons is dat een ingewikkelder situatie doordat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader hertrouwd is. Mijn vader gaat met zijn vrouw en dus zal hij mij niet weggeven, wat ik heel jammer vind.

Dus vooral de keuze van je verloofde respecteren zou ik zeggen.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik13-7-2007 14:11:51

Dag Davy,

Ik vind dat wat jullie willen doen gewoon het belangrijkste is wat telt. Het is jullie trouwdag en niet die van je schoonouders.
Als je vraagt of het nog gedaan wordt dat de bruid wordt weggegeven door haar vader als jullie al samenwonen, is het antwoord ja, ook bij ons is dit zo. Maar als de vraag is of je dit moet doen tegen je zin alleen omdat je schoonouders dit willen is het antwoord volgens mij, nee. Jij en je vriendin moeten dit zelf kiezen.

Voila! :-)

Groetjes,
Véronique

yara

Meld misbruik17-7-2007 16:55:47

Wij trouwen volgend jaar en ik wil ook graag dat mijn vader mij weggeeft maar is dit alleen in de kerk zo want wij trouwen niet voor de kerk namelijk. En hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk dan? Komt mijn vriend dan eerst binnen of staat hij er al?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...