Terug naar overzicht
Hallo,Wij trouwen via RAP en zijn tot nu toe er heel tevreden over.Het zal een heel persoonlijke viering worden met onze eigen inbreng en verhaal.Je krijgt vragenlijsten ( waar heb je elkaar leren kenne, hoe, wa trekt je aan in elkaar, wa zijn positieve kanten van elkaar, ... ) en dan heb je verkennend gesprek met iemand van RAP.Daar worden de wensen nog eens besproken.Dan krijg je nog lijsten met gedichten, kun je kiezen of je beloften alflegt aan elkaar, en werk je met symbolentafel.Ik vond het persoonlijk erg jammer dat mijn partner niet meer voor de kerk kon trouwen maar ben heel blij met deze oplossing.Volgens mij is het veel persoonlijker en intenservia RAP dan via een pastoor.Ik voel me er allesinds goed bij en vertrouw erop dat RAP er een prachtige viering van zal maken met onze verhalen en inbreng.Groetjes Mieke
ik heb veel ervaring met rentapriest,omdat ik als pastor deel uitmaak van dit team. Vorige week heb ik een huwelijk ingezegend in Leiden van een bruid ( voorheen kerkelijk ) en de bruidegom ( niet kerkelijk geweest ook ). Maar het was een prachtig ideël en spiritueel moment. Bij 'rentapriest'hoef je niet kerkelijk te zijn voor dit soort rituelen,; we staan meer open voor een eigentijdse geloofs- c.q. spirituele beleving. Waarbij de wensen van het bruidpaar voorop staan! Meer info: www.rentapriest.nl / of bij mij : ds.dickvoordewind@planet.nl
Wij denken er ook aan om via rentapriest te trouwen. We wouden eerst voor de kerk trouwen, maar jammer genoeg vonden we geen pastoor die niet kwam aandraven met allerlei voorwaarden en regeltjes. We hebben dus maar bedankt voor de kerk. We willen wel graag iets meer hebben dan enkel het burgelijk huwelijk, we willen er iets persoonlijk van maken, dat ons lang zal bijblijven. Mijn vriend heeft echter wat schrik dat rentapriest een beetje als wanna-be kerk wordt en dat het meestal wordt gecontacteerd, wanneer mensen die niet voor het instituut de kerk kunnen trouwen. Wat denken jullie hierover?Grz,Karlien
x