Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

het is zover

16-7-2007 10:31:03
Gisteren hebben we officieel aan de ouders en aan mijn zus aangekondigd dat we gaan trouwen.
Normaal zal het plaatsvinden op 06 september 2008. We moeten nu tot begin september wachten om de datum vast te leggen bij de burgelijke stand (1 jaar op voorhand). En tegelijk leggen we dan de kerk vast.
Mijn zus vindt dat nog heel lang, maar ik vind dat je dat wel zo lang op voorhand mag weten.
Ik denk dat ik binnenkort al eens zal rondkijken voor de zaal.

Je zal me dus het volgende jaar nog geregeld tegenkomen op de site...

Elke
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 773

Karen
18-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 10:49:16

Hey Elke,
Als ik je 1 tip mag geven, kijk best nu al voor een zaal.
Wij trouwen op 18/08/07 en hebben dit beslist vorig jaar in september. Wij hadden geluk dat er iemand op 18/08 zijn feest in de zaal had afgezegd, of anders hadden wij geen zaal gevonden.
De meeste mensen plannen tegenwoordig hun huwelijk en zaal een kleine 2 jaar op voorhand.
Dus ik zou je aanraden, hoe rapper je een zaal vind, hoe beter.
Groetjes,Karen

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik16-7-2007 11:03:57

hallo

ja inderdaad zo snel mogelijk een zaal zoeken, dan ben je gerust en kunnen de rest van de voorbereidingen rustig aan beginnen.

Wij hebben onze verloving ook een jaar op voorhand aangekondigd en iedereen vond dat ook te lang op voorhand. Ma ja ge kunt toch al moeilijk alles vastleggen zonder iets te zeggen tegen iedereen?

alle veel succes met de voorbereidingen, het is echt een plezante periode

Mieke
22/09/07

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 11:05:28

gefeliciteerd!
Wij hebben onze datum ook een jaar op voorhand aangekondigd omdat we in de vakantie trouwen, zo kunnen mensen daar rekeing mee houden als ze willen.

evy
1-3-2009
 Meld misbruik16-7-2007 11:56:59

Wij trouwen (normaal) op 01/08/2008.
Waarom normaal? Wij kunnen die datum pas reserveren maximum 6 maanden op voorhand, dus 1 februari. Wij hebben al wel optie op zaal (de enige in de buurt die nog vrij was), vervoer, dj en fotograaf.
Ik zou zeggen....op tijd beginnen zoeken!
Veel succes en geniet van de voorbereidingen!

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik16-7-2007 11:58:47

Hoi,
Proficiat!!!
Wij hebben ook een jaar op voorhand aangekondigd dat we zouden trouwen... aangezien wij niet een bepaalde datum wilden (wel een periode, nl augustus op september) waren we wel iets flexibeler voor een zaal, maar er was toch wel al veel volzet...
Dus zoals de anderen ook al gezegd hebben, begin op het gemak al uit te kijken naar een zaal.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Caroline
15/07/07

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik16-7-2007 13:09:58

allereerst proficiat!

Mijn vriend had me in februari ten huwelijk gevraagd en de bedoeling was dat we deze zomer nog zouden trouwen maar helaas was er in februari al geen zaal meer vrij op een zaterdag tot 2de helft van oktober.
Daarom trouwen wij uiteindelijk op 30/08/2008.
Wij hebben eerst gekeken voor een zaal, die vastgelegd en dan de datum verteld.
Heb vorige week datum en uur van de kerk vastgelegd en deze week ook reeds op het stadshuis (wordt in potlood al ingeschreven en je kan dan op gepaste tijdstip alles officieel gaan vastleggen.

Als ik in julie plaats was zou ik toch dringend uitkijken naar een zaal want 6 september 2008 is tenslotte ook een zaterdag (de populairste dag voor trouwfeesten).
En ik weet dat onze zaal ,met uitzondering van 1 zaterdag en de vrijdagen nog, al tot begin september volgeboekt is.

Geniet van de voorbereidingen!

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik16-7-2007 16:20:16

Eerst en vooral een dikke proficiat met jullie verloving!
Wij trouwen volgend jaar op 13 september (2008), een weekje later dus. Wij zijn al een aantal zalen gaan zien en vorige maand hebben we definitief de zaal vastgelegd. Is idd lang op voorhand, maar er waren buiten 13 september ook geen data meer vrij. Dus ik zou toch rustig aan beginnen zoeken naar de trouwlocatie van je dromen.
Wij gaan volgende week zien voor de datum vast te leggen voor de burgerlijke trouw en de kerk.
Dus, het voorbereiden kan beginnen. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte van de vorderingen.

X
Bren

http://frank-bren.bruiloftsite.nl

Maria
3-5-2008
 Meld misbruik16-7-2007 20:02:41

Hallo Elke

Eerst en vooral een dikke proficiat!!! Zou zeggen, begin nu maar al goed rond te kijken voor de zaal, kerk, .... Ik trouw op 3 mei 2008 en heb veel geluk gehad dat de zaal die ik net wilde nog vrij was en heb de zaal direkt moeten vastleggen anders was ik ze kwijt.

Maria
03.05.2008

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik17-7-2007 8:30:37

Hoi Elke,

Proficiat! Ik denk dat je nog wel een zaal zal kunnen vinden hoor. Je kan met die dingen altijd geluk of pech hebben. Wij zijn in februari de kerk gaan vastleggen, en toen bleek onze datum (14.6.07) en uur al bezet. Dat hadden we nooit gedacht, bij de zalen vonden ze dat we heel goed op tijd waren. We zijn gewoon op een koppel gebotst die nog vroeger gepland hadden. Wij hebben zaal en kerk wel vastgelegd zonder dat we de gemeente kunnen vastleggen. Dat kan bij ons pas 6 maanden op voorhand en is dus veel te laat voor kerk en gemeente.

Wij hadden/hebben ook wat schrik voor de reacties als we ons huwelijk te vroeg zouden aankondigen. Daarom hebben we het in januari tegen ouders, broers en zussen gezegd en gaan we het vanaf deze zomer bekend maken bij familie en vrienden. Ook wel leuk om het nog een tijdje voor jezelf te houden.

In ieder geval, geniet van de voorbereidingen!

Groetjes!

Elke
6-9-2008
 Meld misbruik17-7-2007 9:11:45

Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Ja, ik denk dat ik deze week dan toch eens contact zal opnemen met de zaal.
Ik heb nl. al een zaal voor ogen: 't Scheldehof in Schoonaarde. Verschillende mensen die ik ken hebben daar hun feest al gehouden, het is daar goed, prijs-kwaliteitsverhouding is OK en de zaal ligt tussen de 2 families in.

Ik hoop dat voor 06 september de zaal dus nog vrij is...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...