Nu Online
Momenteel zijn er 658 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaring met mia monta of pierre yves???

16-7-2007 13:32:11
Heeft iemand van jullie reeds ervaring met piere Yves of mia monta?

Ik heb de afgelopen weken 3 prachtige jurken gepast.
eentje bij mia monta en de ander 2 bij pierre yves.

De eerst die ik gepast heb bij mia monta was eigenlijk direct redelijk raak.
Vond het prachtig en viel echt goed mee van prijs... 1800 euro.
Maar als ik die wil moet ik hem voor half augustus bestellen want hij gaat uit collectie dus...
Plus de dame die ons bediende bij mia monta was absoluut niet vriendelijk.
Ze vroeg of ik kwam bestellen maarja het was de eerste winkel die ik aandeed en wou graag nog eens bij pierre yves gaan kijken. Ik heb dat dus domweg gewoon eerlijk gezegd en ineens begon die haar gal te spuien op pierre yves en was ze niet happig om mij nog andere dingen te laten passen. heb er uiteindelijk een 4 tal gepast. Niet echt supererg omdat ik die ene die gepast heb echt wel 't mooist vond van de hele winkel. Maar ik vind dat ze toch niet kunnen verwachten dat je zomaar direct van de eerste keer koopt. 't gaat hem niet om een kleedje van 200 euro hé! Maar de eerste creatie die ik gepast heb was echt wel héél mooi!
Nu zaterdag ben ik bij pierre yves geweest. Wat een verschil! Supervriendelijk en behulpzaam en heb zeker 15 jurken gepast en dan die waar ik tussen twijfelde zelfs nog een tweede keer. En dat zonder morren en heel vriendelijk.
probleem, de jurk die ik daar het liefst zag koste 3700 euro... wat ik toch wel echt duur vind.
de 2de jurk die ik mooi vond bij pierre yves stond me goed maar vind ik eigenlijk iets te braaf voor mij en die koste 2500 euro.

Ergens twijfel ik nog wel tussen de 3 jurken maar toch...

Als ik totaal niet naar de prijs moest kijken koos ik het duurste bij pierre yves maar wij moeten alles zelf betalen en zoveel kan ik er niet aan uitgeven voor 1 dagje... We geven dan liever iets meer uit aan onze feest en een mooie huwelijksreis.

op nummer 2 staat de jurk van bij mia monta, die toevallig ook de goeikoopste van de 3. Maar gewoon omdat ze daar zo onvriendelijk waren steekt het er mij 'n beetje op om daar terug te gaan.

op nummer 3 het ander kleed van bij pierre yves dat héél mooi is maar dat zowel ik als mijn getuige iets te braaf vinden voor mij.

Daarom graag jullie eventjes jullie ervaringen...
hopelijk snappen jullie nog iets van mijn gedram maar 'k vind het echt moeilijk om definitief te kiezen.
twijfels... is dit nu echt wel 'DE' Jurk????
Ga ik niets ander meer tegenkomen dat ik nog liever zie....
enz...

Ik zou wel bij mia monta willen gaan omdat dat kleed qua prijs en 'look' 't beste zijn voor mij... maar dan mogen ze daar toch wel 'n beetje vriendelijker zijn vind ik.

Sylvia
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 7585

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik16-7-2007 13:55:47

dag Sylvia,

Inderdaad, da's een moeilijke keuze hé
Gho, 3700 euro is wel al heel duur hé, t zal ongetwijfeld prachtig zijn dat wel maar dat is wel een bom geld natuurlijk als je alles zelf betaald. Je moet dan ook nog schoenen hebben, eventuuel een stola of sluier, kouden, juwelen ...

Misschien een domme vraag maar hebben ze het kleed van bij Mia Monta niet in een andere winkel. Ik zie dat ze daar ook Ian Stuart hebben en andere merken
In alle geval, als ze niet vriendelijk zijn dan is het voor mij rap gedaan.
Trouwjurken passen moet geweldig tof zijn en als ze nu al onvriendelijk zijn wat gaat dat dan zijn bij je eerste en tweede pas en zo

Ik zou een derde winkel aandoen.
Bij Moderna in Schepdaal zijn ze ook heel vriendelijk en k heb al veel goeds gehoord over Le Chapeau in Antwerpen.

En dan kan je nog zien wat je doet hé
Maar nu zo rap rap iets nemen zou ik niet doen, gewoon nog ergens anders gaan passen zou ik doen

Hou ons op de hoogte hé
Veel succes

groetjes
Christel
getrouwd op 16 juni
www.jimmyenchristel.bruiloftsite.nl

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:04:50

Hoi,
Weet je niet van welk merk dat kleedje is... dan zou je inderdaad eens naar een andere winkel kunnen gaan... probleem is misschien wel dat het om een kleedje gaat uit een eerdere collectie dus dat ze het misschien niet meer overal gaan hebben...
Ik vind klantvriendelijkheid eigenlijk heel erg belangrijk... maar misschien is ze wel supervriendelijk als je het daar koopt (alhoewel ik er niet meer zou teruggaan, maar da's mijn persoonlijke mening).
Veel succes ermee
Groetjes
Caroline

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:28:39

Hey Sylvia,

Mijn jurk komt ook van bij Pierre YVes. Ik had er niet zo goede commentaar over gehoord, maar ik vond nergens wat ik zocht, dus ging ik er toch eens langs. Uiteindelijk heb ik daar mijn jurk gevonden! Ze waren bij mij ook heel erg vriendelijk. Ik ben dan onlangs voor mijn eerste pasbeurt geweest, en heb eigenlijk echt moeilijk gedaan. Heb uiteindelijk op 1 dag mijn jurk 3 keer opnieuw aangedaan. Mijn vader was niet overtuigd van mijn jurk dus dat deed me enorm twijfelen en ik moest dus van hem nog eens opnieuw passen, anders was het te laat. Ze zijn ook steeds heel erg vriendelijk gebleven, hebben samen met mij naar een oplossing gezocht etc. Dus over Pierre Yves geen slecht woord!
Over de prijzen van je jurk: bij Pierre Yves kan je in de prijsklasse van rond de 2000 euro ook iets volledig op maat laat maken aan de hand van hun eigen ontwerpen, misschien is dat een idee?
Bij die andere winkel zou ik zeker niet teruggaan, maar misschien kan je wel, zoals de andere bruidjes vertelden, in een andere winkel naar dezelfde jurk op zoek gaan.

Alleszinds heel veel succes en pasplezier!

Groetjes

Lies

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:30:04

Je bent blijkbaar van de streek rind Aalst? In de molenstraat is er nog een bruidswinkel (couture ann). Ik ben er zelf niet binnen geweest (ben net als jij eerst bij mia monta geweest, maar daar met een heel slecht gevoel buiten gestapt en bij pierre yves, waar ik mijn kleed gekocht heb), dus weet niet hoe vriendelijk ze daar zijn. Mocht je het merk van het kleedje van mia monta weten, op de website van couture ann staat welke merken ze verkopen. En er zijn nog andere winkels hé.
Ik wil alleszins geen voet meer binnen zetten bij mia monta ...

veel succes
Elke

an
28-7-2007
 Meld misbruik16-7-2007 15:24:48

Ik ben net bewust niet naar Pierre-Yves gegaan. Van minstens zeven mensen die ik persoonlijk ken (dus niet via internet maar in levende lijve) had ik gehoord dat ze heel heel vriendelijk zijn totdat je gekocht hebt, daarna niets dan miserie!
Over Mia Monte weet ik niets, maar ik zou inderdaad voor het kleedje dat je daar gezien hebt gaan maar in een andere winkel!

marjolein
10-11-2007
 Meld misbruik16-7-2007 16:16:54

Hallo,
ik ben bewust niet bij Pierre - Yves geweest wegens slechte kritieken ivm vriendelijkheid.
Ik ben bij couture an in de Molenstraat geweest.
grtjs,
Marjolein

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik16-7-2007 16:25:49

allemaal alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik ben van zottegem dus ik probeer een beetje in de streek te zoeken.
Bij couture ann ben ik binnen geweest met en collega. Haar schoonzus gaat trouwen en zij heeft haar suitekleed daar gekocht.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet dadelijk iets gevonden heb dat ik zocht.
Toch bedankt voor de tip!

En lieve mensen het probleem is nu juist dat het kleed dat ik zoek van een Frans merk is FARAGE... het is eigenlijk een bustier met rok van de collectie van vorig jaar.
Eb mia monta zou blijkbaar de enige in onze streek zijn die dat merk mag verdelen en eerlijk gezegd ik heb al een beetje rondgekeken en ik heb het nog niet direct in een andere winkel gevonden.

'k moet wel zeggen, tijdens de opendeurdagen was ik eens binnengesprongen maar toen was het héél druk maar toen heeft een héél vriendelijk meisje me toch dat kleed al eens laten passen.
Ik heb dan zelf gezegd dat ik eens zou terugkomen met een afspraak zodat ik rustig de tijd had.
Maar de keer dat ik dus een afspraak had en effectief ging kiezen en passen krijg ik daar een botte ouwe madam die daar ferm tegen haar gedacht werkte.
Het vriendelijke meisje zat op dat moment in hun andere winkel waar het op dat moment opendeur was.

pfff 'k denk toch als ik het nergens anders vind dat ik terug naar daar zal gaan... budgetair en qua stijl raak ik steeds meer overtuigd van dat trouwkleed...
maar 'k vind vriendelijkheid en klantenservice ook héél belangrijk.
en dat kende die ene madam toch niet hoor.

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik16-7-2007 16:25:57

allemaal alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik ben van zottegem dus ik probeer een beetje in de streek te zoeken.
Bij couture ann ben ik binnen geweest met en collega. Haar schoonzus gaat trouwen en zij heeft haar suitekleed daar gekocht.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet dadelijk iets gevonden heb dat ik zocht.
Toch bedankt voor de tip!

En lieve mensen het probleem is nu juist dat het kleed dat ik zoek van een Frans merk is FARAGE... het is eigenlijk een bustier met rok van de collectie van vorig jaar.
Eb mia monta zou blijkbaar de enige in onze streek zijn die dat merk mag verdelen en eerlijk gezegd ik heb al een beetje rondgekeken en ik heb het nog niet direct in een andere winkel gevonden.

'k moet wel zeggen, tijdens de opendeurdagen was ik eens binnengesprongen maar toen was het héél druk maar toen heeft een héél vriendelijk meisje me toch dat kleed al eens laten passen.
Ik heb dan zelf gezegd dat ik eens zou terugkomen met een afspraak zodat ik rustig de tijd had.
Maar de keer dat ik dus een afspraak had en effectief ging kiezen en passen krijg ik daar een botte ouwe madam die daar ferm tegen haar gedacht werkte.
Het vriendelijke meisje zat op dat moment in hun andere winkel waar het op dat moment opendeur was.

pfff 'k denk toch als ik het nergens anders vind dat ik terug naar daar zal gaan... budgetair en qua stijl raak ik steeds meer overtuigd van dat trouwkleed...
maar 'k vind vriendelijkheid en klantenservice ook héél belangrijk.
en dat kende die ene madam toch niet hoor.

Lupo

Meld misbruik16-7-2007 16:41:22

Trouwkleedjes van Farage verkopen ze ook bij Bo Couture in Kortrijk en bij JPC Collections in Antwerpen. Mijn kleedje was ook van dat merk en 't was prachtig...

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik16-7-2007 16:41:44

Hey,

Ongelooflijk dat men in een bruidswinkel vaak onvriendelijk is. Een trouw en de daarbij horende voorbereidingen zouden plezant moeten zijn. Een trouwjurk is een duur stuk dat je maar één keer in je leven koopt en dat is iets heel emotioneels. Een beetje vriendelijkheid zou dan wel op zijn plaats zijn.

Ik heb ook een paar slechte ervaringen.
Veel hangt af van de verkoopster die je hebt en haar humeur die dag. Maar dat heb je zelf blijkbaar al gemerkt.

Zo had ik bij Pierre-Yves een heel onvriendelijke dame. Die werkte daar precies ook tegen haar goesting.
Bij Couture Ann kreeg ik gewoon een folder in de hand met de mededeling dat ik tijdens de opendeurdagen maar moest komen. Geen kleed mogen zien of passen!!!
Bij Moderna in Schepdaal waren ze supervriendelijk maar jammer genoeg hebben ze dat merk daar niet.

Op de site blijkt dat ze FARAGE hebben in Kortrijk (Bo Couture) en in Antwerpen (JPC Collection). Dat zijn de enige in België.
Als je klantvriendelijkheid en service zo belangrijk vindt is het misschien toch de moeite om iets verder te rijden?

Maar misschien heb je de volgende keer wel meer geluk en heb je dat jonge meisje.

Veel succes!!!

Groetjes, Sissi
(51 dagen getrouwd)

Katja
3-5-2008
 Meld misbruik16-7-2007 17:11:38

hallo,

ik heb op de opendeurdag van Mia Monta beslist daar nooit nog een stap binnen te zetten. Alles was daar één grote chaos (misschien logisch op een opendeurdag, maar uiteindelijk ben je wel in een bruidswinkel en niet op de vismarkt en dus vond ik dat de bediening en vriendelijkheid een stuk beter mocht).
Bij Couture An ben ik ook langs geweest, maar daar vond ik niet direct wat ik zocht (gaf me een wat oubollige indruk). De bediening was wel vriendelijk, maar volgens mij iets teveel gericht op verkopen.

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik16-7-2007 17:17:57

ik ben met mijn schoonmoeder bij JPC geweest in Antwerpen, eerst lijken ze wat afstandelijk maar uiteindelijk zijn ze er wel vriendelijk hoor. Niks te klagen over.

K zou daar eens gaan zien dan, als ze dat merk daar ook hebben.

groetjes
Christel

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 17:51:55

Hallo,

even mijn ervaringen op een rijtje:

Pierre-Yves: Mijn beste vriendin haar kleed kwam van daar. Op haar trouwdag mosten we nog naar het gemeenthuis vertrekken en haar kleed was al gescheurd. Een tip stof die vasthing aan haar bustier kwam los en hebben we daar nog op het laatste moment moeten weer vastmaken. Niet echt leuk dus. Toen ze haar kleed juist besteld had mocht haar mama geen suitekleed meer passen omdat de winkel drie kwartier later sloot.

Couture An: Mijn schoonzusje haar suitekleed komt van daar. Het is in orde maar qua service vond ik ze er niet echt bekwaam. Ze wisten daar soms echt niet waar ze mee bezig waren. Ook wel opdringerig om daar ook nog andere dingen te kopen zoals juwelen, lingerie,...

Mia Monta: Mijn kleed komt van daar. Ik heb het gekozen op een opendeurdag. Het was helemaal geen chaos maar gezellig. Er waren nog wat meisjes aan het passen en wij gaven elkaar onze mening, ook de ouders onderling. Heel leuk. Ik had An als verkoopster en ik ga haar altijd dankbaar zijn. Ik zou nooit dat kleed voor mezelf uit de rekken gehaald hebben maar zei overtuigde me het te passen en inderdaad. Ik heb nog één ander kleed gepast maar ik was verkocht. En héél vriendelijk. Ik heb ook wel eens een andere verkoopster gehad en die was een stuk minder vriendelijk. Maar ik wil nu! toch echt wel even voor Mia Monta mijn hand in het vuur steken. Als ik dan op eerste pasbeurt ging zat mijn kleed als gegoten, niet enekel maten te groot zoals ik hier regelmatig van bruidjes lees. Nog een half centimetertje moesten ze inleggen. Ik ben heel gerust in mijn kleed en heb erg leuke herinneringen aan mijn pasbeurten.

Moest ik van jou zijn zou ik terug gaan naar Mia Monta maar eerste eens bellen en uitdrukkelijk vragen naar An. Dat heb ik ook gedaan en dat was geen probleem. En dan nog eens opnieuw passen, ook met de andere jurken en dan je hart volgen. Laat je niet afschrikken door één onvriendelijk verkoopster, dat heb ik ook niet gedaan. Als je An zal hebben zal beloof ik je dat je je heel erg op je gemak zal voelen en je snel zal weten of het JOUW droomjurk is. Ze is echt heel goed in haar job. In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd.

Groetjes,
Isabel
110807

Sandra
5-7-2008
 Meld misbruik16-7-2007 23:15:01

Hey Sylvia,

tijdens de opendeurdag vorig jaar (oktober 2006) ben ik ook langs geweest bij mia monta. Mijn vriend had me pas ten huwelijk gevraagd en ik wou al eens een kleedje aanhebben waar hij bij was (zodat ik toch ook een beetje zijn stijl weet én aangezien er toch nog nieuwe collectie binnenkomt en ik nog niet ging kiezen...) ook al trouwen we pas in 2008. Ik had dat gezegd tegen de verkoopster dat we maar in 2008 trouwen, maar toch heb ik zeker 10 kleedjes reeds gepast. Niks was haar teveel, ze maakte er geen probleem van dat het gewoon voor te kijken/passen was...
Bij mij komt mijn zus haar kleed, en drie nichten hun jurk ook van daar, allen waren ze vol lof en enthousiast over mia monta.
Maar anders moet je eens kijken bij Couture Nadine in Bottelare (Merelbeke), ze zijn er ook zeer vriendelijk! En het is ook niet ver van Zottegem hé!
Vele groetjes...Sandra

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik17-7-2007 8:05:20

allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie's!
Misschien ga ik inderdaad nog eens terug bij mia monta maar vraag ik dan gewoon naar die vriendelijk verkoopster die isabel had: an.
Dan heb ik dat kleedje van vorig jaar zeker nog en moet ik niet te ver uit de buurt zijn voor al ik terug moet gaan passen en het moet gaan ophalen.
nogmaals bedankt allemaal!
Nu is het enkel nog definitief de knoop doorhakken welk kleed het wordt hé...
wisten jullie dat direct zeker als jullie het pasten of...?
Ben soms bang dat ik nadien nog iets ga tegenkomen dat ik nog mooier ga vinden...
een reeds nerveuze bruid in spe ;-)

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik17-7-2007 9:17:42

Hey Sylvia,

maak je maar geen zorgen, je zal het echt wel weten/voelen als je 'je kleed' aanhebt, dat zullen alle andere bruidjes hier wel kunnen bevestigen. Ik heb nadien nog twee andere kleedjes aangehad (ervoor zeker 15 andere), om zeker te zijn, maar eigenlijk was dat meer voor mijn vriend (ja, wij zijn samen gaan kiezen) dan voor mezelf, want bij mij stond het vast van zodra ik dat ene kleed aanhad dat het dat ging zijn, en niets anders.

Elke

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik17-7-2007 9:30:07

Hey,

toen ik het kleed de eerste keer aantrok had ik zoal iets van 'mm, dit voelt wel leuk'. Als ik mezelf in de spiegel zag had ik eventjes geen woorden, ook omdat het kleed me helemaal niet aansprak als ik het op de kapstok gezien had. En als ik dat kleed aanhad liet mijn mama de eerste traan. Ik heb er nog één gepast en dan opnieuw dat kleed en toen wist ik het. Dit was mijn kleed. Ik heb maar één winkel gedaan en maar 4 kleedjes aangehad. Dat was in oktober al dus ik heb ondertussen veel getwijfeld. Maar als ik terugdenk aan het gevoel ik heb in mijn kleed ben ik altijd weer gerustgesteld. Bij mijn eerste pasbeurt in juni had ik de ganse tijd een grote smile op mijn gezicht en voelde ik me stralen. Je zal bij één van de kleedjes wel een iets specialer gevoel hebben en moest ik van jou zijn zou ik dat volgen.

Groetjes,
Isabel
110807

Ann
30-9-2007
 Meld misbruik17-7-2007 12:46:03

Hey Sylvia,

mijn kleedje komt ook van bij Mia Monta. Ik trouw in november van dit jaar en ik ben er begin maart voor de eerste keer geweest. Ook Ann heeft mij verder geholpen en ik ben ook supertevreden over haar. Ik mocht alles wat ik wou op mijn gemakje passen en ze was echt supervriendelijk. De winkel zelf vind ik ook niet de chiqueste bruidswinkel die er bestaat, maar ik ben wel tot nu toe reeds tevreden. In september mag ik voor mijn eerste pasbeurt gaan...spannend!!! En als er dan nog maar kleine aanpassingen moeten gebeuren, zouden ze dit dadelijk doen zodat ik het die dag dan al kan meenemen!

Veel succes nog!!!

groetjes Ann

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik17-7-2007 12:46:49

wel als ik eerlijk ben had ik dat bij dat kleed van mia monta eigenlijk.
Daarin voelde ik me iets specialer dan in de rest...

Het was ook iets dat ik zelf niet zou gepast hebben maar dat die verkoopster op de opendeurdag prachtig vond en dat het zou passen bij mij.
De bustier ervan was prachtig maar de rok niet en toen ik er een andere rok op aandeed had ik wel een erg goed gevoel, smile op het gezicht en zoiets van hier zie ik me echt wel in staan...
dus eigenlijk ben ik vrij zeker hoor... 't is maar sinds zaterdag dat ik eigenlijk beginnen twijfelen ben, door nog meer kleren te passen.
allemaal hartelijk dank voor jullie reactie!
X

Veronique
1-9-2007
 Meld misbruik21-7-2007 12:13:17

Hey,

Mijn kleedje komt ook van bij Mia Monta - en ook ik heb hier een hele vriendelijke verkoopster gehad. De bazin zelf. Veel geduld en helpt je goed bij het aankleden.
Als ik van jou was - als het echt je droomkleed is, ga er dan voor. Overal kan je onvriendelijke mensen tegenkomen. Misschien had de verkoopster toen een slecht dagje? Iedereen heeft dat wel eens he!

Koron, ik zou geen 2x moeten twijfelen!
Ik kwam bij Mia Monta binnen en zag mijn droomkleedje al van ver hangen op een etalagepop.
Deze was iets duurder dan het voorziene budget, maar ik was direct verkocht!
Geeft je inderdaad een speciaal gevoel.

Veel succes verder nog

Kathleen
10-11-2012
 Meld misbruik18-1-2012 15:30:39

Hallo allemaal,

De reacties over Mia Monta zijn van 2007, dus al een heel eind geleden.

Ik vroeg me af of iemand een meer recente ervaring had.

Ik ging gepasseerde maandag bij hen langs, had een afspraak gemaakt. Het was mijn eerste winkel, dus ik ging er met wat zenuwen heen, en was al direct verbaasd over de winkel zelf.

Het zag eruit als een outlet store, een garage verkoop bijna. Het rook er ook niet fris aan de ingang. We werden er wat lacherig van.

Eens in de winkel (is dat écht de winkel of is dat een tijdelijke locatie, vraag ik me voorbeeld af - iemand vermeldde op dit forum dat er een nog een tweede winkel zou zijn, maar daar vind ik niets van terug) werden we wel geholpen door een oudere dame die wat stug maar wel vriendelijk was.

De tweede jurk die ze uithaalde gaf me op de kapstok wel al een 'waw' gevoel. Uiteindelijk heb ik er 8 gepast of zo, en de jurk met het waw-gevoel, bleek ook op mij écht wel 'waw' te zijn. Toen we vroegen of we een foto mochten nemen (kwestie van geheugensteuntje) mocht dat ab-so-luut niet. Ook toen ik vroeg of ik een stukje stof kon krijgen om mijn schoenen mee te kopen en de das van mijn vriend erop af te stemmen, was het duidelijk dat ze dat liever niet wilden, uiteindelijk zei ze 'ik kan je wel een stukje stof geven dat er wat op trekt'. Tja, dat kan ik zelf ook wel vinden.

Omdat ik geen foto kon trekken, vroeg ik het merk en het model op te schrijven, maar toen ik daar die avond op internet naar zocht, bleek het merk helemaal nergens te vinden.

Toch is het geen kleed van hun eigen merk, en de besteltermijn is 8 maanden (wat ik eigenlijk wel erg lang vind). De prijs viel wel erg goed mee, maar nu heb ik een onbestemd ongerust gevoel - het hele gedoe boezemt weinig vertrouwen in: een winkel die er maar zozo uitziet (je zou kunnen geloven dat ze er de vorige dag niet waren en er de volgende ook niet meer zouden zijn), een kleed waar je geen foto van mag trekken, dat volgens internet niet bestaat en dat je 8 maanden op voorhand moet bestellen (en dus ook betalen?!?!)...

Ik weet het niet, mijn buikgevoel zegt enerzijds 'DROOMJURK' en anderzijds 'HMMMM, HIER KLOPT IETS NIET'...

Dus graag jullie input...

Groetjes,
Kathleen

melissa
15-7-2014
 Meld misbruik19-12-2012 19:24:38

Hallo,

Ik ga volgend jaar trouwen en ga toch men kleed halen bij Mia Monta. Inderdaad lijkt de winkel oudbollig en onverzorgd, maar je komt wel met een kwaliteitsjurk buiten en dat aan je lijf is gegoten! Men zus heeft ook haar bruidsjurk daar gekocht en ik toen men suitekleed en na 1jurk te passen wist ik al van dat is het! Laat je niet verleiden door de winkel! Je hebt veel poep chique winkels maar waar ze hun vak niet kennen, bij mia monta wel vind ik!! en wat wil je uit eindelijk??? een mooie winkel waar je butien komt met een kleed dat niet op uw lichaam is geschreven of in een oubollige winkel maar met een super mooi kleed! Ik zou het wel weten :-)

veel succes en fijne trouwdag gewenst!!

Ronait
24-7-2013
 Meld misbruik4-1-2013 19:04:56

Vandaag kocht ik mijn trouwkleed bij mia monte. Ik ben tot nu toe zeer tevreden van de winkel. De eigenaar zelf heeft me geholpen. Alles wat ik leuk vond mocht ik passen. Het kleedje dat ik mooi vond en goed vond zitten, had jammer genoeg niet de kleuraccenten die ik wou. Geen probleem voor de verkoper: hij haalde linten en bloemen in de kleur die ik wou en paste die op de jurk zodat ik uiteindelijk 'mijn' kleed had! Hij heeft alle tijd en moeite genomen zodat ik uiteindelijk had wat ik wou. Ook qua prijs valt het best mee (toch als ik dit met andere winkels vergelijk).

Lynn
30-5-2014
 Meld misbruik10-4-2013 10:55:44

Ik ben vorige week naar Mia Monta geweest met de bedoeling gewoon eens te 'kijken'. Het was namelijk de eerste winkel die ik bezocht en ik had er toch graag enkele aangedaan, zodat ik volledig zeker zou zijn van mijn bruidsjurk. Ik legde in een paar woorden aan de verkoper uit welk soort kleed ik zocht en hij was meteen mee! De eerste jurk die ik paste was meteen ook mijn droomjurk! Ik heb er nog twee andere aangehad in dezelfde stijl, mooi hoor, maar mijn aandacht ging toch telkens weer uit naar de eerste... Mijn vriend en ik zijn momenteel aan het bouwen, dus ik dacht dat het voorschot van 50% wel een probleem zou vormen. Niet dus! De verkopers waren erg in de weer en stelden zelf voor om mijn kleed maandelijks af te betalen! Wat een service! Bovendien begint Mia Monta stilaan een 'familiewinkel' te worden. Mijn schoonmama heeft haar twee bruidsjurken daar gekocht, gans onze suite gaat er een kleed kiezen, mijn schoonzus wil haar kleed daar ook per se kopen... Het mag er dan wel meer uitzien als atelier dan als winkel, toch liever dat dan een chique boutique met personeel dat geen verstand heeft van wat ze aan het doen zijn!

Anja
13-5-2015
 Meld misbruik17-1-2015 19:00:24

ikzelf huw in mei 2015 en ga aanstaande maandag naar de opendeurdagen bij Mia Monta ... op zoek naar een zekere An dus, of naar de baas of bazin ;-)

Nathalie
14-7-2017
 Meld misbruik18-3-2016 17:17:38

Hallo toekomstige bruiden,
Ik ben vandaag bij Pierre Yves Aalst langs geweest.
Wanneer ik op zoek ben naar mijn bruidsjurk voor toch de mooiste dag van mijn leven,wil ik graag geholpen worden door een verkoopster welke haar job met plezier doet,en niet iemand die een stapel catalogussen voor je neus schuift,en dan verdwijnt!!!!Gelukkig ,heb ik die zelfde dag, mijn droomjurk gevonden bij Huis Moderna in Schepdaal,waar ze mij met plezier geholpen hebben!Een aanrader!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info