Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskledij gaan kiezen met schoonfamilie?

16-7-2007 14:10:16
Hallo hallo,

Ik zou heel graag al eens bruidskledij gaan passen binnenkort, dit samen met mijn moeder en beste vriendin.
Nu vond mijn toekomstige dat ik zijn ma en zus niet mocht vergeten (zodat ze hun niet voorbij gestoken zouden voelen), maar ik weet niet of dit de normale gang van zaken is.
Ik kom fantastisch met hen overeen, dus zou geen probleem zijn voor mij, alhoewel dat de verrassing misschien wel dubbel is als heel de schoonfamilie mijn kleed nog niet gezien hebben.
Wat is de traditionele gewoonte en hoe gaan jullie dat regelen of hebben jullie dat geregeld? Graag wat info :-))

Groetjes en succes met de planning..

Angela
21/06/2008

Angela

Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1039

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:19:11

Hoi,

Ik ben mijn trouwkleed enkel met mijn moeder gaan kiezen. Mijn schoonmoeder heeft enkel een stukje stof gezien, want zij mocht mee het kostuum van mijn man gaan kiezen. Da's toch eerlijk, hé!?

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Helga
11-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:20:30

Hallo Angela,

Ik ben dit alleen met mijn mama gaan doen. Lekker gezellig onder ons 2! En zo blijft het voor al de rest inderdaad een mooie verrassing voor op de dag zelf.

Groetjes,
Helga

eva
1-9-2007
 Meld misbruik16-7-2007 14:32:05

Hey,

ik ben mijn trouwkleed ook enkel gaan kiezen met mijn mama. Mijn schoonma heeft het stukje stof wel gezien en ik heb haar een foto getoond van op internet. Zo had ze een idee als ze de kledij van mijn vriend zou gaan kiezen.
Het passen heb ik met mijn schoonma gedaan aangezien mijn mama er toen niet meer was en ik moet zeggen: het is vreemd om dat zonder mijn ma te moeten doen hoor. Mijn schoonma heeft dit wel goed aangepakt hoor, maar het is toch anders.

Groetjes!

Eva

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik16-7-2007 15:02:15

Hoi,
ik zit in een andere situatie omdat ik met mijn mama niet overeenkom dus is mijn schoonmama meegegaan!
Succes
Sophie
18.04.2008

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-7-2007 15:05:09

Hey,

ik ben een paar keer met mijn moeder gaan shoppen, maar van zodra ik mijn kleed gekozen had, is mijn schoonmoeder ook meegeweest. Ik kom heel goed met haar overeen en vond het vanzelfsprekend dat ze mee ging. Het maakte haar ook ontzettend gelukkig.

Ik denk dat zo'n dingen bij iedereen anders zijn en dat je moet doen wat je zelf het liefste hebt.

Groetjes,
Lieve

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 15:24:12

Hey Angela,

je moet zelf doen wat je gevoel je ingeeft.
Als je het niet erg vindt dat je schoonmoeder mee gaat en zij wil het zelf graag, waarom niet?
Bij mij is de situatie anders.
Ik ben zelf een trouwkleed gaan kiezen met mijn ma en zus.
Het was heel leuk.
Zij en mijn tante (die voor mij zoals een zus is) zijn meegegaan om mijn schoenen en accesoires mee te gaan kiezen.
Zoveel meer zielen, zoveel meer vreugd ;-)
Mijn vriend is zijn kostuum niet gaan kiezen met zijn ouders, maar met mijn moeder.
Hij had het liever met zijn moeder gekocht, maar die heeft een horecazaak en dus geen tijd.
Zijn vader zit in een rolstoel en kon ook niet mee.
Verder heeft hij geen broers of zussen, dus was hij maar al te blij dat mijn moeder meeging.

Tja, doe wat je zelf het liefste wil en trek je van niemand anders iets aan.

Groetjes Katrien

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik16-7-2007 16:27:41

Hey,

Je doet hiermee wat je zelf wil.

Om te kiezen waren mijn vader (was niet de bedoeling) en mijn moeder mee.

Maar ik heb mijn schoonmoeder en - zus daarna meegenomen om het kleed te zien zodat ze het kostuum van mijn toekomstige erop zouden kunnen afstemmen (want alleen met een stukje stof ken je de stijl van het kleed niet).

Geniet van je zoektocht!!!

Groetjes, Sissi
(51 dagen getrouwd)

Els
18-8-2007
 Meld misbruik16-7-2007 21:09:18

Dag Angela,

Ik ben mijn kleed met mijn ma en toekomstige schoonma gaan kiezen. Best gezellig. Voor verdere beslissingen ivm bruidsboeket, schoenen, bloemetjes voor op vesten, mijn kapsel,... was het toch handig om aan twee mensen raad te kunnen vragen.

Veel succes!
Groetjes,
E
18/08/2007

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik17-7-2007 8:16:16

Hoi,

Ik heb het gevraagd aan mijn schoonmoeder, maar ze wilde niet, ze wilde in spanning blijven tot de dag zelf. Dat vind ik toch ook mooi!
Mijn schoonzus heeft het wel in't heel mini in verkenner gezien omdat ik haar fototoestel had geleend (wou op onze pc geen resten van mijn kleed tegenkomen...).
Uiteindelijk heb ik toch volledig mijn eigen keuze gemaakt en het kleed gekocht dat ik als eerste (alleen dan nog wel) heb aangehad...
Een heel belangrijke tip: volg je eigen hart en gevoel!

Groetjes en good luck,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik17-7-2007 8:17:37

Hoi Angela

Ik ben mijn kleed gaan kiezen met mijn moeder. Bij mijn volgende pasbeurt heb ik eveneens mijn schoonmoeder en schoonzus meegenomen om verschillende redenen.
Zij moesten mee het kostuum van mijn toekomstige gaan kiezen, dus moesten ze weten wat voor kleed ik heb, zodat het samen past en ook omdat ik ze nadien ook heb meegenomen voor de kleedjes van de bruidskindjes. Zij waren namelijk de enige die zowel mijn kleed als het kostuum van mijn toekomstige gezien hadden.
Bovendien zou ik al veel geruster zijn als zij mijn kleed goedkeurden. En mijn schoonzus heeft veel verstand van mode en dergelijke.
Het heeft wel een beetje voor spanningen gezorgd vond ik. Ik had aan mijn moeder gevraagd of ze het erg vond dat mijn schoonmoeder en schoonzus ook mee zouden gaan en dat vond ze niet erg.
Maar toen we daar waren heb ik wat advies gevolgd van mijn schoonmoeder en schoonzus (waarvoor ik ze ook gedeeltelijk had meegenomen). Nu dacht mijn moeder dat ik mij had laten ompraten en dat mijn kleed nu niet meer naar mijn zin is, maar dat is niet zo. Het is nog altijd zoals ik het zelf wil.
Bovendien heeft mijn moeder nadien opmerkingen gegeven, niet rechtstreeks, maar waardoor ik kon uitmaken dat ze het erg vindt dat mijn schoonmoeder en schoonzus zowel mijn kleed, als het kostuum van mijn toekomstige en de kleedjes van onze bruidskindjes al gezien hebben. En bovendien ook nog mijn proefkapsel, omdat ik het zonde vond om het na een uur al terug uit te doen zodat niemand het zou zien.
Nog even afwachten wat het gaat geven de dag zelf. Maar ik ben wel geruster nu ik ze heb meegenomen.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik17-7-2007 8:37:45

Ik ga mijn kleed kiezen met mijn zus en moeder, maar ook met mijn vriend (verloofde). Met de schoonmama ga ik eventueel een 'probeer-bezoek' aan een bruidswinkel doen, zonder dat ik dan mijn keuze maak. Dan heeft ze de ervaring ook gehad, maar ik wil niet meemaken dat ze negatieve comentaar geeft op mijn keuze (onze smaken verschillen nogal erg).

Groetjes!

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik17-7-2007 11:44:34

Ik ben met mijn moeder, schoonmoeder en zus gaan kiezen. Mijn schoonzus is niet meegegaan. Daar had ik eigenlijk niet echt behoefte aan.

Ik heb niet direct de knoop doorgehakt, dus ben een week later nog eens gegaan. Toen zijn mijn moeder, zus en beste vriendin meegegaan. In totaal hebben dus 4 mensen mijn jurk gezien. En 1 collega, omdat ik het gewoon aan iemand kwijt moest.

Groetjes Selma

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik17-7-2007 16:11:48

hallo
Nog een laat berichtje,

Ik ga mijn kleed kiezen met mijn ma en zus en beste vriendin.
In vond persoonlijk dat mijn schoonma en schoonzus maar moeten wachten, ik zeg ook niet dat mijn ma en zus of broer moeten mee gaan kiezen voor zijn kostuum.

Dus ieder met zijn ma en ik denk dat dit het meest gedaan wordt.

groeten

Natacha B

Meld misbruik17-7-2007 16:31:02

Ik ga niet voor een échte trouwjurk, maar mijn kledij ga ik wel kiezen samen met mijn verloofde. Uit één blik zal ik kunnen opmaken of hij het leuk vindt of niet!

Langs de ene kant zou ik het ook fijner vinden dat t een verrassing voor hem is, maar als hij het niet graag ziet (en onze meningen kunnen wel verschillen daarin) dan zie ik dat meteen en dan zou ik me heel de dag wsl ambetant voelen ... Of ik zou het gekocht hebben met mij ma bv en dan toch nog plots tonen aan hem om de onzekerheid van een 'lelijk' kleed weg te werken ... dus waarom niet meteen samen gaan hé ;) Maar da's dus ons geval ...

Natacha B

Meld misbruik17-7-2007 16:31:10

Ik ga niet voor een échte trouwjurk, maar mijn kledij ga ik wel kiezen samen met mijn verloofde. Uit één blik zal ik kunnen opmaken of hij het leuk vindt of niet!

Langs de ene kant zou ik het ook fijner vinden dat t een verrassing voor hem is, maar als hij het niet graag ziet (en onze meningen kunnen wel verschillen daarin) dan zie ik dat meteen en dan zou ik me heel de dag wsl ambetant voelen ... Of ik zou het gekocht hebben met mij ma bv en dan toch nog plots tonen aan hem om de onzekerheid van een 'lelijk' kleed weg te werken ... dus waarom niet meteen samen gaan hé ;) Maar da's dus ons geval ...

Els
22-9-2007
 Meld misbruik18-7-2007 14:58:28

Om het met een op dit forum uitgevonden woord te zeggen; ik zou mijn schoonmonster nooit (maar dan ook nooit!) meenemen! Ze moeit zich nu al met alles, is al erg genoeg. En het is leuk te zien dat ze zich eraan ergert dat ze dit niet in de hand heeft!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info