Terug naar overzicht
Hoi Cindy,Misschien is rent-a-priest voor jullie dan wel een oplossing.In een persoonlijke viering kunnen jullie mekaar het ja-woord geven en ringen uitwisselen. Dat is net even speciaal als voor de kerk of de wet trouwen. Ik heb zelf geen ervaring met rent-a-priest want wij trouwen voor de wet en voor de kerk, maar heb hier toch al veel positieve dingen gelezen. Proficiat nog.Kim
http://www.uvv.be/uvv5/top2/fram09.html
Je kan toch zelf een viering in elkaar stoppen? Op een mooie plaats met muziek, teksten, inbreng van vrienden en familie, enz. je kan zelf een moderator aanstellen. Een vriend met wat presence of zo.
Wij laten onze ceremonie leiden door iemand van het centrum voor morele dienstverlening. Dit is een vrijzinnig centrum, dus voor mensen die geen bepaalde religie aanhangen. Wij vonden rent-a-preist eigenlijk net hetzelfde als voor de kerk trouwen en daar zijn wij niet voor te vinden. Groetjes, Mara
Hoi CindyWij trouwen volgend jaar en hebben onze districtsschepen gevraagd het burgerlijk huwelijk te doen. Hij wil er zelf iets persoonlijks van maken!Ik weet niet uit welke regio je bent maar in Antwerpen heb je ook nog 'Het Moment'. Zij steken vieringen in mekaar. Je kan eens een kijkje nemen op hun website of hen contacteren.GroetjesHilde
Wij laten een vrijzinnige plechtigheid in elkaar steken door een moreel consulent van het Centrum Morele Dienstverlening (net zoals Tamara).Zij doen ook plechtigheden voor homoseksuele / lesbische koppels.Onze moreel consulent is trouwens ook getrouwd met een vrouw via een vrijzinnige plechtigheid! :-)
Dag Cindy,ik denk dat www.goedeherder.be jullie kunnen helpen met een mooie én persoonlijke viering. Heb al vieringen meegemlaakt die heel sterk zijn. Bekijk hun site eens en durf te bellen! Zij bijten niet.