Nu Online
Momenteel zijn er 800 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Naamafroeping tafels

22-7-2007 15:21:56
Vraagje hoe wordt de naamafroeping gedaan?
Meneer en mevrouw Desmet
Evi Spruit en partner
???
Help

Let me know please?
Thnks
xxx

Wendy
27-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1724

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik22-7-2007 15:36:15

De huwelijken waar wij al geweest zijn was het meneer en mevrouw familienaam, vooral voor de oudere koppels, voor ons zeiden ze dan Bart en Tania Degreef (maar ik denk dat ze mijn achternaam niet wisten :), vonden we wel leuk), en voor nog iemand anders was het de naam en partner. Dus alles werd daar wat door mekaar gebruikt. Ik denk dat het leukst naam en voornaam is, en zou zelf niet het die "en partner" gebruiken, omdat ik dat redelijk onpersoonlijk vond toen. Of we er dan meneer en mevrouw voorzetten zou'k niet weten, hangt ook wat af van de gewoonten van de zaal denk ik.

Succes nog!
Tania

An
16-6-2007
 Meld misbruik22-7-2007 15:56:36

Wij hadden niets met naamafroeping gedaan,we hadden iedereen bij het binnekomen een kaartje gegeven met de naam van een bloem op en dan werd er gewoon afgeroepen van "mensen met de naam "orchidee" mogen nu volgen". En zo ging het ook vrij snel vooruit... Maar een klein tipje.

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik22-7-2007 17:30:12

hallo
bij ons was dit bv dhr en mevr de smet - janssens, bij iemand die alleen was werd dat dan dhr de smet pieter of mevr (evt juffr)janssens evi. ze hadden ons dit gewoon in de zaal gezegd om het zo te doen.

succes
sas

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik22-7-2007 22:34:47

Hallo,
Voor de neven en nichten, vrienden enzo gaan we zeker gewoon de voornamen laten afroepen; voor de tantes en nonkels weet ik het nog zo niet, misschien wel dhr en mevr. en dan voornaam en naam... moeten er nog eens over nadenken...

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik26-7-2007 12:42:16

Wij hadden geen naamafroeping en ik kan dat iedereen aanraden!

Hoe gingen wij te werk: wij hadden een lijst opgemaakt met de tafelnamen en de namen van de mensen die per tafel zouden plaatsnemen. Die lijst gaven we aan de mensen van de feestzaal samen met kleine kaartjes met daarop de tafelnamen.

Aan de ingang van de zaal kregen de mensen die naar het avondfeest kwamen een kaartje en werd hen gezegd dat dat de tafel was waaraan ze zouden zitten die avond.

Er was dan de aperitief/receptie voor het avondfeest en dan werd iedereen gevraagd om naar binnen te gaan. In de zaal stonden op de tafels bordjes met de naam erop. Daarbij stond ook nog personeel in de zaal met de lijsten met wie waar zit. Iedereen zocht rustig zijn tafel en ging vrij zitten.

Dat ging heel snel, geen rare blikken bij aflezing van de namen, geen fouten bij aflezen van de namen (wat die mensen van de zalen toch vaak doen), een aanrader. Bovendien zag ik dat mensen die mekaar niet kenden, maar tijdens de receptie ontdekten dat ze aan dezelfde tafel zouden zitten al meteen begonnen te babbelen.

Caroline

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...