Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwdatum

22-7-2007 16:45:16
Hey,

Ik ben Sofie en zou samen met bjorn trouwen in mei volgend jaar. Nu we hadden een datum uitgekozen nl. vrijdag 2 mei, maar nu beginnen we te twijfelen of ze op een brugdag wel wettelijke huwelijken voltrekken. Kan iemand mij hier een antwoord op geven want ons gemeentehuis is gesloten tot augustus en we zouden toch zo vlug mogelijk een zaal willen regelen.

Groetjes Sofie

Sofie
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 271

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik22-7-2007 16:50:59

Wij hebben een beetje hetzelfde probleem. Wij gaan trouwen op zaterdag 3 mei, en hebben ook lang getwijfeld met vrijdag 2 mei. Je moet wel weten dat ze van plan zijn om vrijdag 2 mei ook een feestdag te maken, en geen brugdag!!! Omdat volgend jaar op 1 mei twee feestdagen samenvallen, zouden ze dat oplossen door 1 en 2 mei feestdagen te maken. Sowieso is het gemeentehuis dan gesloten. Bij ons is het zo dat ze geen brug maken, en dus wel op zaterdag zouden open zijn, maar helemaal zeker was dat nog niet. Bovendien kunnen we maar pas 6 maanden van tevoren de gemeente vastleggen. We hebben het dan proberen te omzeilen door alvast de burgemeester te vragen of hij ons op zaterdag 3 mei wilde trouwen, en hij heeft alvast zijn goedkeuring gegeven (dat hebben we dan toch al achter de hand).

Ik denk dus dat een gemeentelijk huwelijk op 2 mei niet mogelijk zal zijn owv die extra feestdag, tenzij ze daar nog van terugkomen. Als wij dat hoorden op tv hebben we ook wel even geslikt hoor, want we hadden net onze feestzaal vastgelegd op 3 mei, na lang twijfelen om het op 2 mei te doen!

In elk geval nog veel succes!

PS: Waar trouwen jullie?

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik23-7-2007 12:37:16

hoi sofie,

Normaal gezien is 2 mei alles dicht, want volgendjaar vals 1 mei samen met olH hemelvaart. En de regering had daar een beslissing in genomen dat ze 2 mei als feestdag gaan even en niet als brugdag.
En als da van de regering komt zal da in de gemeentehuizenook tellen.
wij hadden ook naar 2 mei gekeken maar hebben wijzelijk gekozen voor 10 mei, dat ook een lang weekend is pinksteren.

Groetjes

Maureen 10 mei 2008

Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik30-7-2007 10:47:17

Dag Sofie

2 mei 08 worden er geen huwelijken voltrokken want er is een federale beslissing dat dit een offieciële feestdag zal zijn in 2008!

Groetjes
Hilde

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...