Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

OPGELET MET DE KRANTEN!!!!

24-7-2007 0:39:37
Hallo bruidjes,

Ik ben een gelukkig 7-7-7 bruidje alles was super die dag heb maar 1 waarschuwing Let op met de kranten!!!!
Ik ga geen namen noemen van de krant maar ben uit Limburg!!!(Belgie voor alle duidelijkheid) en de Provinciale krant riep alle 7/7/7 trouwers op om een foto te laten maken voor een speciale editie van alle trouwers uit de provincie die dag. Ok zagen we wel zitten iedereen mocht dit fijne nieuws van ons weten. Dus op de dag zelf aan t gemeentehuis stond er een reporter die een foto nam en enkele vragen stelde zoals de namen, leeftijd, beroep en toekomstwens, hoe we elkaar hadden leren kennen en over onze ceremoniewagen had deze nog nooit gezien. Allemaal geen probleem. Tot de maandag dat deze editie uit kwam. Was onze shok en teleurstelling groot!!! De foto was ok, maar de tekst!!!! Amaai...mijn beroep was al verkeerd geen punt dat was geen ramp maar de rest....!!!!! Niets stond er van wat we gezegd hadden. Het ging op een blufferige manier over onze kledij van wie we de naam nog niet eens vermeld hadden (en ben gaan navragen bij familie en vrienden NIEMAND had de man gesproken). Ik durfde nog niet meer buiten komen wat moesten de mensen wel niet denken!!! Zo zijn we niet en daarom hadden we deze kledij zeker niet gekozen. Iedereen die het ook gelezen had en ons kende zei kop omhoog en door niets van aantrekken maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. We waren al talk of the town bij Mie Roddel en kenissen over hoe een dikke nekken wij wel niet waren en dat we 't hoog in onze bollekes hadden!!! Omdat ik er erg verveeld mee zat had mijn schoonmoeder tijdens onze huwelijksreis naar de krant gebeld om uitleg te vragen want iedereen zat er beetje mee en ik vooral. Daar gaven ze als uitleg dat iedereen die dag het zelfde zei (moeilijk als ze aan iedereen t zelfde vragen) en ze vonden dit saai dus hadden ze ONZE tekst even aangepast. Onze kledij was hun opgevallen en ze wouden de naam hiervan even vermelden, het was toch niet op een slecht manier gedaan??? Ja wadde, een krant die nieuws moet brengen...
Heel fijn 2 weken later draait mijn maag er nog van...dus mensen die deze bijlage nog hebben je kijkt maar eens, en de toekomstige trouwers wees gewaarschuwd sensatie gaat boven de waarheid bij sommige kranten...

Een teleurgestelde Mevr. Galopin

Elke
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 888

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik24-7-2007 8:02:28

ik zou om een rechtzetting vragen. Ze zijn verplicht dat te doen als je daarom vraagt. U niet laten doen!

Mieke
22/09/07

Cathy
15-12-2007
 Meld misbruik24-7-2007 11:21:35

Hey Elke,

Wat een smerig gedoe!
En dat terwijl je nu eigenlijk enkel zou moeten genieten van alles!
Ik vraag me ook af of je op geen enkele manier een rechtzetting zou kunnen krijgen.
Of desnoods ergens anders iets laten plaatsen ofzo?
Ik weet het niet goed, het is misschien wel wat ver gezocht, maar ik zou toch ook graag mijn naam willen 'zuiveren' zeg maar, en m'n gedacht willen zeggen.

Veel succes!
Cathy

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik24-7-2007 11:45:03

hallo,

oei wat vervelend zeg!
ik zou ook om een rechtzetting vragen... bij de grotere kranten zoals het laatste nieuws heb ik dat ook al gezien in een lezersbrief! als je hem tamelijk goed formuleert zullen ze hem normaal publiceren. ik zou blijven hun 'lastig' vallen! zeker als je het zo erg vindt!

was je trouwkledij zo speciaal? je maakt me wel nieuwsgierig!

kop omhoog en je niet laten doen! trouwens, de mensen die je kennen weten wel beter!

groetjes

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik24-7-2007 13:16:19

Hallo allemaal

Bedankt voor de reacties al. Ja mijn schoonmoeder had al gebeld zoals ik al zei en ze hadden een uitleg klaar. En nu we terug zijn heb ik gisteren ook een (beetje een lastig) mailtje gestuurd dat ik dus niet goed was van de hele situatie. En over onze kledij, ok deze was speciaal maar niet omdat ze van een bepaalde ontwerper kwamen of hoe duur ze waren. Mijn ventje stond niet met een "klassiek" pak en wat hij nu droeg was zijn ding, en de jurk was van de zelfde lijn en was altijd al mijn droomjurk. Daarom hebben we dit gekozen en niet omwille van hoe de krant het formuleerd. Ik ben benieuwd of ik een reactie ga krijgen op mijn mail ik hou jullie zeker op de hoogte.

Groetjes El
07/07/07
Dus reeds 17 dagen getrouwd

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-7-2007 13:18:32

Hey,

Het is inderdaad allesbehalve plezant, maar ik zou proberen het mij niet al te erg aan te trekken, want ik denk niet dat ze voor zoiets een rechtzetting gaan publiceren. Het is iets dat de mensen toch snel gaan vergeten hoor.

Groetjes,
Lieve

zonneke

Meld misbruik24-7-2007 17:37:26

Hallo Elke,

jammer dat je zoiets moet meemaken, ik kan natuurlijk niet oordelen over wat ze geschreven hebben, gezien ik het artikel niet gelezen heb...

maar weet dat je een rechtzetting (bv dat van je beroep etc) en een recht van antwoord via lezersbrief kunt eisen

Ze kunnen dit niet weigeren, echter wat je meestal ziet in zo'n geval is dat ze de rechtzetting ergens in een onopvallend hoekje gaan zetten, zodat je echt moet zoeken om het te vinden en daar kun je niets aan doen.

Over de ontwerper, tja als jullie kledij blijkbaar heel typerend is voor een ontwerper vrees ik dat het feit dat ze daar iets over schrijven onder journalistieke vrijheid valt...

Maar was het dan zo erg wat er geschreven stond? nogmaals ik ken het artikel niet?

Hopelijk geraak je eruit met hen.

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik24-7-2007 18:13:11

hallo

Hier ben ik weer en heb ondertussen een reactie gehad. Ik kreeg commentaar dat ik fier moest zijn dat ik kledij van de ontwerper droeg en dat inderdaad de tekst bij onze foto werd veranderd. Maar het is niet zo zeer de tekst zelf maar wel de manier WAAROP het geschreven werd en hoe het overkomt als u het leest. Maar ik ga 't proberen te bannen uit mijn geheugen alleen jammer dat ik nu een dom artikel heb ipv een een super mooi extraatje.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...