Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op bezoek bij een 'gezin'

28-7-2007 9:43:44
Toen wij een tijdje geleden ons huwelijk bij de priester vastlegden verteld hij ons dat wij langs moesten gaan bij een 'gezin'.
Heeft iemand dit ook moeten doen en wat houdt het juist in?

XXXXXX
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 346

Greet
24-8-2007
 Meld misbruik28-7-2007 10:24:07

Hallo,

Wij hebben dat ook moeten doen. Eigenlijk was dat om alvast een aantal formaliteiten in orde te brengen. Op zich viel dat best mee hoor! Bij ons waren dat zeer vriendelijke mensen. Maak je dus maar geen zorgen!

Greet
24/08/2007

Marianne

Meld misbruik29-7-2007 16:26:30

Wij gaan dat ook moeten doen. Ik zie er ook wat tegenop want bij ons lijkt het meer een gesprek te zijn of je wel beseft wat je doet, waarom je dat wil ( da ga nog ) en hoe de christelijke waarden daarbij horen.

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik30-7-2007 7:54:18

Hey,

Wij hebben dat ook gedaan en ook bij ons is dat supergoed meegevallen. We hebben eigenlijk helemaal niet echt over religie gepraat en eigenlijk weer wel, want het ging over welke waarden en normen wij belangrijk vinden in het leven, en dat is eigenlijk religie. Maar het was een heel boeiend gesprek, helemaal niet formeel en zij hebben het gewoon een beetje gestuurd van onze jeugd, naar hoe we elkaar hebben leren kennen, waarom we voor elkaar gevallen zijn en of we kinderen willen, enz... Het was eigenlijk wel plezant om te doen en we hadden echt een goei gevoel als we daar buitenkwamen. We hadden er ook eerst wat schrik voor. :-)

Veel succes dsu, maar het zal wel meevallen hoor!

Véronique 31/08/2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info