Terug naar overzicht
hallo tamara,wij trouwen ook enkel voor de wet.op de papieren die je van de gemeente krijgt die je moet invullen,kun je aankruisen of je de ringen wilt laten aanbrengen op het gemeentehuis.dit kan wel overal denk ik. groetjes debbie
Misschien raar, maar waarom wil je je trouwringen laten wijden als je dat voor de rest van je huwelijk niet wilt??
Selma, ik vind het gebaar van de ringen te laten wijden net minder hypocriet vinden dan daar opeens voor een altaar te gaan staan terwijl je anders nooit in de kerk komt?! (zoals zovelen)Hiermee help je Tamara toch niet verder?Sorry Tamara, ik help je ook niet verder, maar het moest er even uit!Doe wat je zelf wil en ga misschien eens met de pastoor van je dorp/stad praten? Die mensen begrijpen meestal ook goed genoeg hoe de wereld er vantegenwoordig uitziet en zal het gebaar misschien meer appreciëren dan dat je daar enkel komt staan uit traditie...
Hoi Ilona,Van mij mag iedereen doen wat hij of zij wil. Geen probleem. Ik vraag me alleen af vanwaar iemand de ringen graag wil laten zegenen. Voor mij zou dat namelijk geen meerwaarde hebben. Maar als iemand daar een goed gevoel bij heeft, prima. Het is absoluut niet als verwijd bedoelt, maar eerder nieuwsgierigheid van mij uit!Ik heb eens in Lourdes een Mariabeeld gekocht en heb toen aan onze Pastoor gevraagd of hij dit wilde zegenen. Dat heeft hij toen gedaan. Dus ik denk dat je het beste bij een Pastoor of een Pastoraal medewerker kunt vragen.