Terug naar overzicht
Hallo, als ik het goed voor heb, is de huwelijkskaars geen verplichting. Dat is een keuze van het koppel zelf. Wij trouwen ook in een kapel waar geen wekelijkse vieringen zijn, maar hebben er wel voor gekozen. De pastor vond dat helemaal geen probleem. Ik denk dus dat jullie dat zelf kunnen beslissen.Vele groetjes, Eva
Dit hoeft niet noodzakelijk de paaskaars te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook jullie doopkaarsen meenemen en ze daarmee aanstekengroetjes,Wendy
hey, Ik denk dat je dat niet te veel in je hoofd moet steken.Alles loopt wel op wieltjes dan.Wij zijn ook in een kapel getrouwd en er was daar gewoon een kaars die al aan het branden was, daar moesten wij dan samen een lont aansteken en dan met dat lont onze kaars aansteken.De pastoor zal er heus wel aan denken ;-)Groetjes, els14/07/2007
Ik denk inderdaad dat er vast wel een kaars brand/is om aan te steken. Of je doopkaarsen om de trouwkaars mee aan te steken. Is een mooi symbool. Gedoopt door je ouders en via de doopkaars verbinden jullie ouders je aan elkaar.