Terug naar overzicht
Het hangt er een beetje vanaf hoe veel mensen je gaat uitnodigen... maar ik zou het persoonlijk niet doen. Ten eerste betekent dat dat je staand moet eten, niet? Iedereen staat daar dus mooi opgekleed, en het risico is groot dat je dan op je mooiste kleren morst... ik zie het al voor me. Ten tweede heb ik van iemand gehoord die zelf naar een walking dinner trouwfeest geweest zijn. Er waren zeker 250 genodigden. En zij stonden redelijk achteraan. 't is te zeggen, ze hadden een van de zeldzame stoeltjes in beslag genomen die enkel achteraan stonden, want zij was hoogzwanger en kon echt niet blijven rechtstaan! Wat gebeurde er? De obers kwamen rond met hun plateau's, maar elke keer ze achteraan bij hen kwamen, waren de plateau's leeg! Zij zijn dus met honger naar huis gekeerd! Ten derde is een walking dinner misschien wel leuk voor jongere mensen. Maar oudere mensen zien er meestal tegenop op lang recht te staan, of geen klassieke maaltijd te krijgen. Al die hapjes zijn voor hen nogal vreemd. Wij nodigen zelf redelijk veel oudere mensen uit, en ik zie hen nog niet met plezier aan een walking dinner deelnemen eigenlijk... Natuurlijk, als jullie vooral mensen uitnodigen die goed te been zijn, en openstaan voor iets nieuws (dus niet per se een klassieke menu willen), dan zal een walking dinner wel leuk zijn! Let dan wel op dat de obers voldoende bij iedereen langsgaan en niet enkel bij groepjes mensen die het dichtst bij de keuken staan... Nog veel succes! Groetjes, Sarah. (26/07/2008)
goeiedagons feest is ook een walking dinner. maar dan wel zodanig opgesteld dat iedereen toch aan tafel moet zitten om te eten. ditom dus te vermijden dat kleine kindjes en oudere mensen te lang zouden moeten rechtstaan. persoonlijk vind ik dit een geslaagd idee. er is wat vrijheid, geen stijve bedoening (niet dat ik zeg dat dit verkeerd is, maar ben er niet voor).een heel losse sfeer dus!groetjescindy12/09/08
hoi,ik ben daar ook eens naartoe geweest, is me slecht bekomen, maar goed dat ik wafels van thuis had meegebracht zodat ik daarna nog iets kon eten in de auto. Er stonden 4 tafels waar af en toe eens een plateau met mini-hapjes op terechtkwam, natuurlijk iedereen VLOOG daarop af want iedereen had honger, met als gevolg dat de rapsten iets hadden en de trageren niks!! plezant seg!!!!
hallo, bedankt alvast voor de reacties! wat het eten betreft ben ik er vrij zeker van dat iedereen genoeg gaat hebben, het is met een traiteur waar we al veel ervaring meehebben en zeer content van zijn. De twijfel ligt em vooral in het zitten of rechtstaan tijdens de maaltijd.@ cindy: hoe hebben jullie dat gedaan? met de traditionele tafelschikking dan ook of niet?groetjes
aja en sarah, we zullen met een 120 tal zijn. 250 voor een walking dinner zou ik inderdaad ook teveel vinden!groetjes
hallowij doen ook een walking diner. We zijn met 130 en er zullen lage en hoge tafels zijn. Altijd met stoelen of barkrukken. Iedereen heeft dus een zitplaats.de zaal maakt een koude vistafel, een grote paëlla, grote pastaschotel en BBQ.wij doen geen tafelschikking, want het was juist onze bedoeling dat de mensen konden kiezen en afwisselen. Voor de ouderen van de familie wordt er een tafel gereserveerd maar ook geen vaste plaatsen.iedereen van de genodigden is blij dat ze geen 5u aan tafel moeten zitten en das ook de bedoeling he. Dat iedereen genoeg heeft om te eten en dat er gedanst wordt.succesMieke22/09/07