Nu Online
Momenteel zijn er 546 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijd tussen burgerlijk huwelijk en feest...

8-8-2007 15:01:12
Hallo iedereen,

We zitten een beetje verveeld met de tijd die we hebben tussen het burgerlijk huwelijk en de receptie... We trouwen niet voor de kerk, en de gemeente moet hier in de ochtend (namiddag kan niet). Dus dachten we om 11u30 (als dat lukt, want we kunnen maar 6 maanden van tevoren vastleggen), dan gaan we met enkel de dichte familie (ouders, grootouders, getuigen) een broodje eten in de feestzaal. We voorzien dan foto's nemen voor ons tussen 14 en 16 u, met nog een familiefoto en zo, en dan om 16u30 start de receptie.
Nu heb ik schrik dat er maar weinig volk naar de gemeente zal komen. Het grootste deel van onze familie en vrienden woont hier nl een eind vandaan (toch een half uur), en ze zitten dan met een groot gat tussen de gemeente en de receptie. We kunnen ook niet voor iedereen broodjes voorzien 's middags. Dus ja, die mensen moeten dan zo'n beetje hun plan trekken (ofwel nog naar huis, maar is dubbel rijden, ofwel bvb winkelen in Aalst of zo, maar dat lijkt mij ook maar vreemd...). , en ik vraag me ook af of onze ouders en grootouders zich niet gaan vervelen in de zaal tussen 14 en 16u.

Heeft iemand iets gelijkaardigs, ideeën, tips? Alles is welkom!

Veel groetjes,

Tania

Tania
3-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 887

Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik8-8-2007 16:06:43

hoi,

ben je zeker dat je die half 12 nog niet kan vastleggen? wij doen onze burgelijke trouw in stadhuis gent, en ok op de site staat er dat je pas een half jaar op voorhand kan vastleggen, maar wat er niet op staat is dat je al een jaar op voorhand kan reserveren, ik zou toch maar eens inlichtingen vragen of je dit nog niet kan vastleggen. Want anders is de kans dat je niet meer kan op die dag of op dat uur,

groetjes,

Stephanie

Els
31-8-2007
 Meld misbruik8-8-2007 16:11:11

Hey Tania,

Wij hebben een beetje hetzelfde probleem.
Wij trouwen om 11u30 voor de wet, gaan dan iets eten met naaste familie. Van 14u tot 16u hebben wij een fotoshoot en de receptie begint pas om 18u.
Wij hebben dus meer dan een uurtje de tijd om te eten en dan hebben we nog een kleine 2 uur vooraleer de receptie begint. De verplaatsing zal ook niet veel tijd in beslag nemen aangezien de shoot in Erembodegem is en het feest in Denderleeuw.

We weten ook niet goed wat we moeten doen om die tijd in te vullen maar onze families gaan allemaal nog eens naar huis. Wijzelf zullen ook zoiets doen, zij het dan bij onze ouders en niet bij ons zelf. Persoonlijk denk ik dat wij weinig last zullen hebben van de tijd ertussen, maar eerder de familieleden.
Anderzijds, het zal zo al een lange dag worden dus ik denk dat ikzelf blij zal zijn als ik voor de receptie nog even de tijd heb om mij eens rustig neer te zetten en eventueel zelfs eventjes mijn kleed en schoenen uit te kunnen doen :-)
Om dan fris aan het avondfeest te kunnen beginnen...

Ik zie dat je van de buurt bent want je hebt het over Aalst. Van waar ben je ergens?

Groetjes,
Els
31/08/07

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-8-2007 16:23:00

Hey,

Om eventjes te antwoorden: wij trouwen in Liedekerke en ons feest is in Moorsel bij Aalst. Wij zijn hier pas een jaar gaan samenwonen, mijn familie is van Vilvoorde-Mechelen, en die van mijn verloofde van Halle. Het ligt dus allemaal nogal uiteen...

Wat betreft het gemeentehuis, we waren een jaar op voorhand gaan kijken en reserveren kon echt maar van 6 maanden van tevoren. We hebben dan wel naar de burgemeester gemaild met de vraag of hij die dag ons huwelijk wilde doen (want het kunnen hier ook andere schepenen zijn, tenzij je met iemand afspreekt), en dus hebben we wel officieus een zekerheid, maar officieel is het nog even wachten...

Groetjes,

Tania

Els
31-8-2007
 Meld misbruik8-8-2007 16:29:01

Hey Tania,

wij trouwen ook in Liedekerke en ook bij ons kon het pas 6 maanden op voorhand.
Je bent dus nog volop in voorbereiding!
Spannend!!
Bij ons zit het er bijna op, er staan nog 23 dagen op de teller dus we zijn er bijna...
Heb de indruk dat de laatste maand gewoon voorbij vliegt!!
We zijn sinds september vorig jaar bezig en toen leek alles nog zo ver weg... Begin nu te zweten, stressen en ook weg te dromen als ik denk aan "de dag"!

In elk geval: veel succes nog met de voorbereidingen!

Wanneer trouw je juist?

Groetjes,
Els
31/08/07

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-8-2007 19:52:59

Hey Els,

Wij trouwen op 3 mei 2008. Hoe ging dat bij jullie op het gemeentehuis??? Alle info is welkom!

Groetjes,

Tania

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik8-8-2007 21:16:44

hallo,

wij trouwen volgend jaar juni en hadden eerst ook een probleem met de tussentijden. we trouwen om 11uur voor de wet, om 14 uur voor de kerk. 's middags eten we met de naaste familie een broodje in de feestzaal. ons avondfeest begint om 19uur. we hadden eerst het probleem met wat te doen voor de naaste familie tussen 4 en 7. maar wij laten ze naar de feestzaal gaan waar ze drankjes en hapjes aangeboden krijgen. ondertussen gaan wij foto's maken. de familieleden kunnen als ze willen ook nog even naar huis hun opfrissen of even gaan rusten.

groetjes
heidi

Els
31-8-2007
 Meld misbruik9-8-2007 9:27:51

Hey Tania,

Wij hebben via mail een afspraak vast gelegd om ons huwelijk te gaan vastleggen. We hadden Leen Heymans (vriendelijke madam) en zei heeft dan alles overlopen: ringen, bruidskindjes, contract of niet. Heeft niet lang geduurd, ongeveer een half uurtje. Je betaalt 30 euro voor je trouwboekje en klaar is kees! We hadden in die mail onze voorkeursdatum en het uur ook al vermeld met de vraag of dit mogelijk was.
Via mail hadden we dan al een bevestiging.

Als je meer wilt weten dan mag je altijd mailen!

Groetjes,
Els
31/08/07
elsvo@hotmail.com

K
7-7-2007
 Meld misbruik9-8-2007 9:46:16

Hoi,
Wij hadden hetzelfde probleem; wij zijn getrouwd om 11u en onze receptie startte maar om 18u. 's Middags zijn we met de beste vrienden en de naaste familie gaan eten, en dan onder ons twee foto's maken.
De anderen hebben hun plan getrokken, die hebben iets gegeten op een terrasje, zijn gaan shoppen,... Heb geen klachten gehad dat ze zich niet konden bezighouden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...