Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eretafel

9-8-2007 17:42:37
Hey medebruidjes en bruidegommen!

Met nog 23 dagen op de teller beginnen we zo stilaan met de tafelindeling, wat nu al voor de nodige spanningen gezorgd heeft. Nu had ik graag onze broers en zussen mee aan de eretafel gehad, maar de uitbater van onze feestzaal zei dat volgens de etikette enkel de trouwers en hun ouders aan de eretafel zitten. Dit zou namelijk slechts een halve tafel zijn, zodat niemand met zijn rug naar de gasten zit. Ik vind dit nogal zielig... Wat denken jullie hiervan en hoe zijn jullie van plan de eretafel te schikken?
Wij zijn de eersten van de familie en vriendenkring die trouwen, dus ik heb ook geen feest waarmee ik kan vergelijken. Hoe wordt dit op andere feesten gedaan?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Vanessa

vanessa
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 907

Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik9-8-2007 17:46:55

Hey Vanessa,

Meestal zit ofwel de suite (dus ouders, broer, zussen met partners en getuigen)ofwel het bruidskoppel met beste vrienden aan de eretafel. Ik heb beiden reeds gezien. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Groetjes
Sophie
8*8*8 en 6*9*8

Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik9-8-2007 17:57:29

Hey!

Wat een rare tafelschikking?!
Jullie moeten dan zo op een rijtje zitten of wat?! Dan zitten er toch gasten met hun rug naar jullie of begrijp ik het mis?
Ik heb dat alleen nog maar in films gezien! :-)
Wij zitten met onze ouders, broers en zussen (13 personen) aan een grote, ovalen tafel en ik zou het niet anders willen.
Doe het inderdaad zoals je zélf wil en trek je niks aan van wat die uitbater zegt!
Hij moet jullie tafelindeling volgen en niet andersom!!

Succes!!!
Veerle
18/8

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik9-8-2007 18:13:36

hallo,

wij gaan onze ouders, mijn vriend zijn broer, de getuigen en meter en peter aan de eretafel laten zitten

groetjes
heidi

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik9-8-2007 18:59:07

Wij hebben 5 tafels van 10 personen. Sommige zitten wel niet helemaal vol. Het zijn ronde tafels verspreid over de zaal, dus er zitten sowieso mesen met de ruggen naar elkaar (maar voor 2 mensen moet dit net om de sfeer goed te houden!)

eretafel:
wij, onze ouders en zussen met partners

verder hebben we een tafel voor onze getuigen (we hebben er elk 2 dus met partners 8 personen)

één tafel voor mijn familie langs moeders kant, één tafel voor mijn familie langs vaders kant en één tafel voor mijn vriend zijn familie vaders en moeders kant samen.

Groetjes, Mara

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik9-8-2007 19:05:03

Hey, bij ons was de eretafel in de vorm van een sleutelgat gezet (dus, 2 rechthoekige en een ronde achter mekaar) en wij zaten dan op de kop v/d ronde tafel!

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik9-8-2007 19:06:25

Dag Vanessa,

dit vind ik toch vreemd hoor, ik heb nog nooit gehoord van een trouwfeest waar enkel de ouders bij het koppel aan de eretafel zitten. Bij ons zitten de broers (die ook onze getuigen zijn) + partner mee aan de eretafel.

Ik zou zeggen: doe vooral waar jullie je het beste bij voelen!

Veel succes!
Veerle
18/08/07

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik9-8-2007 19:28:46

Hallo Vanessa,

Als je de traditie volgt is het het bruidskoppel, beide ouders langs beide kanten, broers of zussen en de getuigen en hun eventuele partners. Wij gaan zonder ouders aan de eretafel zitten ( na veel nadenken hoor), ook omdat mijn ouders gescheiden zijn vroeger en ze hbb allebei een nieuwe partner, maar das niet de enige reden, ook omdat mijn mama graag bij haar familie wou zitten en dan heb ik het aan alle ouders gevraagd en ze vonden dat ok!
Van de feestzaal mocht ik mijn zin doen!
wij zitten dus met zeven aan de ovale tafel, dus ook eigenlijk maar een halve :-)

Groetjes Petra
29/09/07
www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl

Tess
8-9-2007
 Meld misbruik9-8-2007 19:34:47

Hey

Ik vind het is uwe dag dus als je je broers en zusse erbij wilt moet je dit zeker doen.
Wij doen dit ook onze cermoniemeester is een goeie vriend die zit ook bij ons aan tafel.
groetjes tess
08/09/07

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik10-8-2007 0:14:20

Hey,

Ik denk dat volgens de etiquette zowel de ouders als de getuigen aan de eretafel zitten.
Maar als jij daar broers en zussen bij wil is dat uw zaak.
Bij ons kon je kiezen tussen een gesloten en halve tafel (zodat niemand met zijn rug naar de genodigden zit). Maar het is dan zo raar om niemand recht tegenover u aan tafel te hebben.
Maar ik heb ook al feesten geweten waar de getuigen aan een andere tafel zaten.
Je doet gewoon waar je zin in hebt. Het is uw feest.

Groetjes, Sissi
(76 dagen getrouwd)

K
7-7-2007
 Meld misbruik10-8-2007 9:29:52

Wij zaten met 9 aan de eretafel; wij, ouders en dan de getuigen + partner. Onze broers zaten aan een andere tafel.

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik10-8-2007 10:59:52

Hey,

zoals hieronder reeds een paar keer gezegd is: het is jullie feest, als jullie dat graag willen moet het gewoon zo gebeuren. Etiquette is één ding, maar volgens mij zijn er nog weinig feesten waar die regels volgens de letter gevolgd worden. Ik zou ook niet graag aan een tafel zitten met niemand tegenover mij. Ik heb het wel al zo gezien, maar da's jullie keuze.

Groetjes,
Lieve

Valery
15-9-2007
 Meld misbruik10-8-2007 11:39:15

Hey,

wij gaan ook een eretafel maken met ouders, broers en zussen.
We zitten dan wel met een 20 personen aan tafel, maar zo hadden we het graag gehad.
gewoon doen wat je zelf wil die dag

groetjes,
Valery
15/09/2007

Els
22-9-2007
 Meld misbruik10-8-2007 13:07:47

Ik vrees dat wij zo'n "rare" tafel krijgen ;-) Wij zitten enkel met onze ouders aan tafel, dus met 6 op een rijtje. Mijn zus wil ik niet bij mij, mijn getuige is een goeie vriendin en die wil ik bij onze andere vrienden laten zitten. Het koppel en de ouders zijn diegenen die de hele tijd in de zaal rondlopen en aan elke tafel langsgaan en dan zit de rest daar maar alleen aan de uiteinden van de eretafel. Dus wij zorgen dat er enkel iemand zit als er gegeten wordt en voor de rest is de tafel leeg. En eens er gedanst wordt, zit ik toch bij mijn vrienden.

Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik10-8-2007 13:48:45

Allez, allez, allemaal op een rijtje...

Wij kunnen met max. 16 personen aan de eretafel (praktisch voor de feestzaal), dus we hebben moeten knippen.

Onze ouders, mijn broer en zussen en partners. De getuigen zal ik laten kiezen. Ze kunnen aan een vrienden-tafel gaan zitten of bij ons.

Alleen met je ouders... Het is toch leuker als je ook je broers en zussen en eventueel getuigen rond je hebt.

Liv
15-9-2007
 Meld misbruik11-8-2007 17:40:46

Wij hebben gekozen voor allemaal ronde tafels, en 1 lange tafel in t midden van al die ronde tafels.
Aan de lange tafel zitten wijzelf, ouders en zussen (met partner).
Als jullie de broers en zussen er wel bij willen, ... waarom niet dan. Doe gewoon waar jullie zin in hebben :)

Natacha B

Meld misbruik12-8-2007 11:26:14

Onze eretafel zal wsl uit 8 personen bestaan: wij, mijn ouders (met mijn vader als getuige), zijn ouders en zijn zus (zijn getuige) en vriend. Aangezien we allemaal super overeenkomen zal dat vast een leuk feestmaal worden :)
De grootouders (nog 4 van de 8) zullen we bij de rest van hun kinderen laten tafelen wsl.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...