TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
15-9-2007
|
12-8-2007 19:57:12
Hoi, Bedoel je dan gewoon alleen de volwassenen (zonder hun eventuele kinderen)? Bij ons is dat ook zo... wij nodigen familie, neven en nichten en vrienden uit (en hun kinderen niet). Op de uitnodiging staat dan gewoon de naam van diegene die we uitnodigen (en tot nu toe heb ik nog geen vraag gekregen of de kinderen mogen meekomen, behalve van mensen die naar de receptie komen)... ik denk dat dit niet zo ongebruikelijk is Groetjes Caroline
|
|
Cindy
12-9-2008
|
12-8-2007 20:11:04
ja ik bedoel idd alleen de volwassenen. het is wel moeilijk om ergens een streep te trekken onder welke leeftijd dat het niet of wel mag
|
|
Marjan
2-6-2007
|
13-8-2007 8:35:56
Wij hebben op de uitnodiging voor tantes en nonkels die nog thuiswonende kinderen hebben (mijn neven en nichten dus) "aan de familie X". Voor de neven en nichten die al kinderen hebben, hebben wij enkel hun namen gezet, zonder die van de kinderen erbij. Wij hebben hier geen vragen over gekregen, dus was het voor iedereen wel duidelijk precies. Moet wel zeggen dat m'n jongste neef 12 jaar is en die kunnen al wel langer opblijven.
|
|
Mieke
22-9-2007
|
13-8-2007 9:27:24
Wij willen ook geen kinderen hebben hoor, das iets wat meer voorkomt, anders is het precies een creche en gaan er verschillende mensen vroeger naar huis door de kinderen. Wij hebben op de uitnodiging geschreven de heer en mevrouw X. Dan weten ze dat het zonder kinderen is he, anders schrijf je familie.
nog veel succes
Mieke 22/09/07
|
|
Hanne
30-8-2008
|
13-8-2007 9:59:01
Wij willen ook geen rondrennende en roepende kinderen op onze dag. Een heel bewuste keuze. Mijn nichten en neven zitten in de fase van kleine kinderen en ik heb dus ook een manier gezocht om het hen op de uitnodiging subtiel duidelijk te maken dat alleen zij twee gevraagd zijn.
Wij gaan inderdaad "de heer en mevrouw" als aanspreking gebruiken en op de uitnodiging nog vermelden "wij hopen jullie beiden te mogen verwelkomen" of zoiets... "beiden"... niet mis te verstaan, volgens mij.
Maar ik zit er wel nog mee dat als ze me bellen of mailen met de vraag of de kinderen toch niet mogen meekomen. Wat zeg je dan? Gewoon dat je geen kinderen op je feest wilt? :-/
|
|
Tania
3-5-2008
|
13-8-2007 10:03:07
Hey,
Wij hebben het "geluk" dat er in onze familie geen kleine kinderen zijn, tenzij bij heel erg verre familie die we toch niet uitnodigen. Dus dat is voor het feest wel mooi meegenomen. Dat is wel tenzij er nu nog babytjes bijkomen, maar dat is dan wel heel nipt lol. Moesten er vragen komen, zou ik er gewoon een eerlijke uitleg aan geven, zoals je het hier doet. Ik denk dat de meesten dat wel snappen; of ze dan al dan niet komen is natuurlijk hun keuze. Meneer en mevrouw X op de enveloppe lijkt me ook duidelijk genoeg.
Succes er nog mee,
Tania
|
|
Cindy
12-9-2008
|
13-8-2007 10:33:06
de grotere kinderen willen we wel vragen; ik vind als ge 16 zijt, dat je ook geen kind meer bent natuurlijk. waar trek je dan de streept eh
|
|
Cindy
12-9-2008
|
13-8-2007 10:49:44
we zijn er uit. alle kinderen boven 12 mogen aanwezig zijn. kinderen van vrienden zowiezo niet, kinderen van neven en nichten ook niet; dus dat betekent dat we 10 jongere mensen op het feest hebben. goed eh :) is een oplossing dat zowel voor mij als mijn vriend goed is..
|
|
Jasmine
10-5-2008
|
13-8-2007 14:34:41
Hey
Ik kan dat heel goed begrijpen.
Wij doen het zo: de tantes en nonkels en hun kinderen (neven en nichten) worden uitgenodigd, maar als de neven en nichten zelf al kinderen hebben dan die niet.
Het gaat me niet om de leeftijd want ons zoontje tegen dan ongeveer 2,5 zal er ook zijn, en de kindjes van mijn toekomstige zijn zus en broer ook (ongeveer van 6 - 1 jaar) maar de zaal voorziet een apart slaapzaaltje zodat iedereen kan doorfeesten en de kindjes kunnen gaan slapen en of rusten.
Groetjes
Jasmine
|
|
Selma
8-9-2007
|
13-8-2007 14:49:19
Wij hebben onze gasten op de envelop aangeschreven met de voornamen en in de envelop zit een klein kaartje dat hun kinderen van harte welkom zijn op onze receptie.
|
|
Sissi
26-5-2007
|
15-8-2007 19:03:47
Hey,
Dat gebeurt wel meer hoor.
Wij hadden 'Dhr en Mevr' gezet en toch vroegen mensen of ze de kinderen mochten meenemen (ook al had mijn moeder al eens laten vallen dat ze niet meemochten). Ik heb dan simpelweg 'nee' gezegd. Als je het voor de ene toelaat moet je dat voor de andere ook doen. Mijn nicht had eerst al aan mijn moeder gezegd dat ze dan niet zou komen maar ze is toch gekomen en heeft zich heel goed geamuseerd zonder kids.
De kinderen ouder dan 12 hadden we wel toegelaten en dan hebben we 'Familie' gezet.
Groetjes, Sissi (81 dagen getrouwd).
|
|
Kim
2-5-2008
|
28-8-2007 15:27:44
Hallo,
Kan je dit misschien ook niet oplossen door bij je uitnodigingen een antwoordkaartje te voegen? Ze hoeven dit kaartje niet per sé te gebruiken, kunnen ook bellen of mailen of zo maar op dit kaartje zet je duidelijk iets als "de heer x en mevrouw y zullen (niet) aanwezig zijn" of als kinderen wel op receptie mogen komen: "de heer en mevrouw en kind x en y zullen op recetpie aanwezig zijn"? Groetjes, Kim
|
|
Marieke
29-3-2008
|
30-8-2007 8:19:07
Ik trouw op 29 maart en ben ook aan het twijfelen of we de kinderen zouden meevragen. Want wat doe je eigenlijk met de meisjes die mee in de suite lopen? Je kan toch moeilijk zeggen dat die niet mee mogen komen? Ik had ook al gedacht aan een kinderhoekje in de zaal met een 'babysit'...
|
|
Cindy
12-9-2008
|
30-8-2007 9:08:39
Wij hebben het geluk dat de suite enkel bestaat uit dichte familie nl mijn ouders, zijn ouders, broers en zussen. 1 zusje is 8 jaar. dus het is ook het enige meisje onder 12 dat zal aanwezig zijn. iedereen weet hier al dat het zo zal zijn, dat er dus onder de 12 jaar geen andere kinderen meemogen, ze vinden het allemaal ok en heel normaal. groetjes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|