Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbereiding kerkelijk huwelijk

13-8-2007 10:33:21
Dag iedereen!

In de komende weken gaan wij contact opnemen met de pastoor om te trouwen voor de kerk.

Nu heb ik mij laten vertellen dat je tussen die afspraak en uw effectief huwelijk een gesprek moet hebben met de pastoor over het huwelijk etcetera... Ik vraag me af waarover dit gesprek gaat?

Ik heb me ook laten vertellen dat je soms een dag bij een getrouwd koppel uit die gemeenschap moet gaan en daar dan mee moet spreken over je huwelijksverwachten ed. Klopt dit?
Graag jullie ervaringen!

Bedankt!

Liesbeth

Liesbeth
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 413

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik13-8-2007 11:25:28

Hoi,

Wij zijn inderdaad op gesprek geweest bij de pastoor. Hij stelt enkele standaardvragen zoals: of je katholiek opgevoed bent, waarom jullie voor de kerk trouwen, of jullie de kinderen laten dopen,...

Daarnaast hebben wij deelgenomen aan drie huwelijksvoorbereidingsavonden. Die werden geleid door een koppel en we namen eraan deel samen met nog 7 andere koppels uit de buurt die gingen trouwen. Er wordt dan in groep gesproken over relaties, huwelijk, verwachtingen,... Wij vonden dat best wel aangename en interessante avonden. Maar dat gaat er in elke parochie een beetje ander aan toe. Ik weet dus niet hoe het bij jullie zal gaan. Maar dat valt allemaal goed mee, hoor!

Veel succes!

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik13-8-2007 13:15:48

Wij hebben al contact gehad met de pastoor via mail en hebben nu een eerste afspraak gevraagd.
Hij heeft nog niets gezegd over die huwelijkssessies of iets dergelijks, dus ik denk dat hij gewoon zelf wat vragen zal stellen.

kim
26-4-2008
 Meld misbruik13-8-2007 19:13:46

Hoi,

Wij hebben eerst de datum en uur vastgelegd via het parochiesecretariaat, we hebben dus nog geen contact gehad met de pastoor. Wij moeten ook eerst een gesprek voeren met een reeds getrouwd koppel. Vervolgens kunnen we een afspraak maken met de pastoor zelf.
We hebben dus ook nog een aantal afspraken te doen!!

Veel succes,
groetjes
kim

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info