Nu Online
Momenteel zijn er 644 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

iemand met lange sleep???

15-8-2007 22:24:24
kan er me iemand met een lange sleep eens precies uitleggen hoe de naaisters van de bruidsboetiek het systeem hebben ingenaaid om de sleep voor het dansen op te kunnen trekken zodat het perfect mogelijk is om te kunnen dansen. Ik heb mijn kleed voor een mooie korting kunnen kopen en kan verder op geen retouches rekenen. Mijn moeder kan heel goed naaien maar geraakt er ook niet aan uit hoe ze eraan moet beginnen om zo min mogelijk te schenden aan het trouwjurk. Ook andere manieren om de sleep op te houden zonder hem te moeten vasthouden (er is namelijk een lusje aan om vast te houden maar dat hou ik geen hele avond vol natuurlijk), misschien met een haakje ofzo. Ik had hier ook al gehoord van een toespeld maar ben bang dat het mijn jurk zou scheuren of schenden.
Hopelijk kan iemand me helpen met een aantal voorbeeldfoto's en uitleg.

Karen
25-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 578

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-8-2007 7:45:09

Hey,

foto's kan ik je niet sturen, maar wel een beetje uitleg. Mijn sleep was vrij lang en had een heleboel lagen. Aan de binnenkant van mijn rok was een lint vastgemaakt. Aan elke laag van mijn sleep werd (aan de binnenkant) een lusje genaaid. Om mijn rok vast te maken, werd de stof naar binnen getrokken door dat lint door de lusjes te halen en er een strik in te maken. Hopelijk heb je hier iets aan...

Groetjes,
Lieve

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik16-8-2007 9:14:56

Mijn vriendin had ook een langere sleep en die heeft ze 's avonds omhoog gespeld. Zeg maar dubbelgevouwen over de lengte en dit naar boven geslagen en vastgezet met veiligheidsspelden. Dat zagt er toch nog best mooi uit.

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik16-8-2007 10:07:54

Hey,

ik had ook een sleep en de mensen van de bruidswinkel hadder aan de binnenkant van mijn kleed op 2 plaatsen 3haakjes gezet. (zo van die haakjes wat ook in bh's zitten). en savonds hoefden ik die haakjes gewoon in elkaar te hangen en dan hing mijn sleep op een goede lengte om te dansen.

groetjes wendy

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik16-8-2007 10:10:21

Ik ben ook naaister, maar ik heb geen foto's die ik je kan tonen.

Een simpele methode:
Je kan je moeder vragen om een knoop onder de rits (als die op je rug zit, anders net onder je taille) vast te naaien en aan de onderkant van je sleep (in de voering van je middennaad) een lusje. Zo kan je het lusje rond de knoop doen, wordt je sleep veel korter en valt je rok nog steeds erg mooi.

Mara

Liesbet
18-5-2007
 Meld misbruik31-8-2007 9:59:10

Ik had ook een redelijk lange sleep. Op een plaats onder de rok en aan de binnenkant van de sleep waren lintjes genaaid. Die moesten we 's avonds gewoon aan mekaar vastknopen en dan was de sleep op de goede lengte om te dansen. Zeer simpel systeem. (en is de ganse avond op zijn plaats gebleven...)

Karen
25-6-2007
 Meld misbruik31-8-2007 15:47:48

bedankt voor de vele reacties.
Wij zijn tot volgende oplossing gekomen: we hebben in het kleed verschillende lusjes genaaid over de ganse lengte van de sleep en met een touw die er verticaal door loopt, kunnen we de sleep optrekken zeg maar. Daar dit niet genoeg was om de sleep volledig weg te krijgen, zullen we de overschot vaststeken met een veiligheidsspeld! De sleep is dus zoals je hoort gigantisch en zwaar maar wel prachtig! Ik zou geen ander willen :-)
vandaag en 7 dagen is het zover! op 7 september trouwen wij!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...