Terug naar overzicht
Ken je de tekst van de dochter die aan haar moeder vraagt 'wat is het huwelijk'? De moeder neemt haar hand voor met zand en knijpt haar hand stevig dicht, zodat alle zandkorrels in haar hand blijven kleven. Dan neemt ze nog wat zand en houdt haar hand iets losser, zodat het zand door haar vingers naar beneden glijdt. 'Dat is het huwelijk.'antwoordt de moeder aan haar dochter. Laat misschien je moeder zelf iets schrijven over jou. Dat is misschien ook leuk om te doen.succes!
ik heb bijna hetzelfde tekstje, mijn ma gaat dat voorlezen in de kerk:Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond voor haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek naar de zon die over het strand onderging in volle zee. Toen vroeg de dochter: “Moeder, mijn vader houdt van je en is je ook altijd trouw gebleven. Wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds liever zou zien?”De moeder zweeg en dacht even na. Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand. Zo kwam ze bij haar dochter staan. Zonder verder iets te zeggen knelde zij de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit. Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen zij haar hand opende, kleefden nog slechts enkele vochtige korrels aan haar handpalm. Maar haar andere hand had de moeder opengehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen, ze schitterden steeds heerlijker in het licht van de late zon. “Dit is mijn antwoord”, zei de moeder zacht. veel succes ermee!xx Lisswww.chrisenliss.bruiloftsite.be 15/09/07