Nu Online
Momenteel zijn er 316 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanvraag gemeentehuis

16-8-2007 13:12:54
Hey,
wij trouwen op 24 mei en waren al eens in ons gemeentehuis geweest om de datum vast te leggen. Toen kregen we te horen dat dit maar zes maanden op voorhand ging. Nu heb ik gisteren een mail gekregen van de gemeente dat ze dit veranderd hebben en dat dit nu al een jaar op voorhand kan. Dit is natuurlijk enkel voor Wetteren, maar moesten ze geen mail gestuurd hebben ik zou het niet geweten hebben.
groetjes Sofie

Sofie
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 923

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik16-8-2007 13:39:36

bij ons kan dit in principe ook maar 6 maand vooraf. Officieel tenminste toch...
in potlood staat onze datum en uur reeds opgeschreven voor volgend jaar augustus.
Moeten het enkel 6 maand voor den trouw 't nog es officieel gaan bevestigen op de gemeente

o ja, 't is in zottegem dat wij trouwen...

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik16-8-2007 13:45:22

Hey Sofie,

Wij trouwen in Westmalle, en ik heb nu (trouw is op 27/6/08 voor de wet) een mailtje moeten sturen met onze datum en het gewenste uur en onze telefoonnummers. Ze hebben dat al opgeschreven in hun agenda en wij moeten ook gewoon 6 maanden op voorhand voor de officiële bevestiging naar 't gemeentehuis gaan.

Groetjes,
Kim

www.kimenmaarten.bruiloftsite.nl

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik16-8-2007 15:37:35

Wij trouwen ook op 24 mei !!!

Wij hebben ons uur voor het gemeentehuis al een maand of twee vastliggen... Blijkbaar was dit bij ons geen probleem...

nog veel succes met de voorbereidingen hé...

marijke
20-7-2007
 Meld misbruik16-8-2007 17:01:40

Hey Sofie,

Ik denk dat dat verschilt van gemeente tot gemeente. Wij waren ook veel te vroeg...
Tussen de 6 maanden en twee weken voor je echte huwelijk kan je 'je ondertrouw' gaan doen, dan onderteken je een papier dat je aangifte doet van een huwelijk. Waarschijnlijk wachten sommige gemeenten met het 'inschrijven' tot 6 maanden voor de effectieve datum. Spijtig, want dat is voor de meeste trouwers-in-spé veeeeeeel te laat. Je moet eerst een datum hebben voor je aan al de rest kan beginnen voorbereiden, niet?

veel succes en geniet van je mooie dag!

Marijke

20.07.2007 (27 dagen getrouwd!)

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik16-8-2007 21:05:51

Wij kunnen ook maar 6 maanden van tevoren vastleggen in Liedekerke, en dat is echt 6 maanden van tevoren, want we zijn al langsgeweest en hebben nog gemaild. Ondertussen ligt al de rest al vast, dus we duimen dat alles in orde komt. We hebben wel al de burgemeester gevraagd ons huwelijk te doen, dus officieus hebben we dat al... Maar bij ons is het dus nog even afwachten voor een officiële bevestiging.

Wel goed dat ze jullie verwittigd hebben!

Groetjes,

Tania

Inge
24-5-2008
 Meld misbruik16-8-2007 21:44:30

Hey Sofie,
Wij trouwen ook 24/05/2008. Maar dan in Gent. Bij ons is het zo dat je maximum een jaar van tevoren datum en ook kan reserveren. Je moet dan 6 maand voor je huwelijk officieel in ondertrouw gaan.
Bij ons is dit al perfect geregeld.
Greetz Inge

Natalie
8-8-2008
 Meld misbruik17-8-2007 23:42:50

Hoi Sofie,
wij trouwen op 8/08/08 en de datum ligt al officieel vast, we hebben zelfs al een overschrijvingsformulier om te betalen! Bij ons in Ronse kan je zelfs al meer dan een jaar vooraf reserveren, gelukkig! Wel een maand vooraf nog eens gaan bevestigen en formulieren voor getuigen en zo binnen doen maar datum ligt vast => ik kan "gerust" aan de voorbereidingen beginnen, een jaartje stressen...

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik18-8-2007 15:22:24

Bij ons in Sint-truiden kon het ook enel 6 maanden van tevoren, ook niet on-officieël. Dus 15 maart, 08.00u bel ik meteen naar het gemeentehuis maar het was bezet, bel ik 5 min. later en vraag voor 15.00u, zegt ze, sorry dat is net geboekt!
Dus dan maar een half uurtje naar voren geschoven.

Iris
14-8-2008
 Meld misbruik20-8-2007 1:00:20

Hey Sofie,
Met Iris, wij trouwen op 14/08/2008 en ja bij ons in Zemst kan je ook al een jaar die trouwdata vastleggen. Werd sinds kort veranderd! Je moet zelfs niet meer lopen voor al die papieren, de gemeente vraagt alles zelf op en ze verwittigen je zelfs voor je ondertrouw. En bij ons is het nog gratis ook. Toch iets dat gratis is als je gaat trouwen he!(grapje) en succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...