Nu Online
Momenteel zijn er 228 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijd tussen wet en kerk...

16-8-2007 13:44:06
beste medebruidjes

op 30 augustus volgend jaar trouwen wij om 13u30 voor de wet en om 14u30 voor de kerk.
Voor de wet trouwen we in zottegem, voor de kerk in Sint-Lievens-Houtem.
dat ligt op max 15 min rijden van elkaar.
Nu zit iedereen me schrik aan te jagen dat een uur tussen wet en kerk niet voldoende zijn...
ik dacht van ok, 13u30 voor de wet en da duurt dacht ik toch maar een kwartierke dus tegen 14u zijn we zeker buiten en dan kwartierke babbelekes slaan en dan kartierke voor aan de kerk te geraken.
Reken ik te nipt of...????

nu begin ik dus serieus te twijfelen.. en als ik nog iets van uren wil veranderen (wet half uurke vervroegen of kerk half uurtje later) is het nu 't moment, nu het nog kan hé...
help aub!

Sylvia
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1054

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik16-8-2007 14:08:26

Hoi,

Wij zijn ook om 13.30u voor de wet getrouwd en om 14.30u voor de kerk en dat was perfect te doen. Wij hadden daartussen zelfs nog tijd om in onze tuin wat foto's van de suite te nemen.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Katrien
15-12-2007
 Meld misbruik16-8-2007 14:10:57

Hey Sylvia,

Ik weet niet of het een troost kan zijn, maar wij trouwen om 11u voor de wet en om 11u30 hoor ik in de kerk te zitten!
Beide locaties liggen op tiental minuutjes van elkaar, omdat de stad uitrijden even tijd kost!
Ik heb ook amper tijd uitgetrokken voor felicitaties aan het stadhuis, op uitnodigingen komt immers enkel uur van kerkelijk trouw en de meeste verwacht ik dus daar!
Trouwens stel nu nog dat je enkele minuutjes te laat aankomt in de kerk, je bent de bruid, alles draait om jou, ze wachten wel ff!
Hopelijk is dit geruststellend!
Groetjes
Katrien

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik16-8-2007 14:11:29

Hallo Sylvia,

Das perfect te doen hoor! Geen probleem! Wij trouwen om 11.30 en voor de Kerk om 12.15.

Groetjes Petra
www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik16-8-2007 14:45:12

bedankt voor de geruststellingen!!!
'k begon al eventjes in paniek te slaan dat gans de planning in't water ging vallen...

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik16-8-2007 15:08:12

Hey Sylvia,

bij ons is de planning gelijklopend, om 14u voor de wet en om 15u voor de kerk. voor de wet moet je max een half uur rekenen (wij zijn de eerste trouw in de namiddag, en als de schepen niet op tijd is, het bekende academisch kwartiertje inrekenen). van 't stadhuis naar de kerk is het max 15min rijden, dus dan heb je nog tijd genoeg om aan de wet een babbeltje te slaan, rustig in de auto te stappen en richting kerk te gaan.

Trouwens, mocht het allemaal wat uitlopen, ze gaan de mis echt niet zonder jou beginnen ;-)

Maak je geen zorgen!!
Elke

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik16-8-2007 17:19:47

Hey Silvia,

Wij hebben ook een zelfde soort planning:
14 u de wet en 15 u de kerk met 10 minuten traject tussen.
Als je de ringen niet uitwisselt in het gemeentehuis dan duurt de dienst maximum een half uurtje

Groetjes
Sophie

angelique
25-8-2007
 Meld misbruik16-8-2007 19:24:37

Hey,

Ik trouw om 12.00 uur voor de wet en om 12.30 voor de kerk. Het is ongeveer 10 minuten rijden, als ik om 12.30 u uit de auto stap ben ik tevreden. En zoals die anderen al zeggen ze wachten wel hoor!

Groetjes,
Angelique
25/08/2007

Daniël
30-8-2008
 Meld misbruik18-8-2007 22:06:34

Hey Sylvia,

ook wij trouwen op 30/08/2008 en hebben een uurtje gerekend tussen wet en kerk. Dus net hetzelfde als jullie. Dat is ruim tijd genoeg want trouwen voor de wet duurt helemaal niet lang.

Laat je niet teveel aanpraten en ga op je eigen gevoel af.

Groetjes Marisa

Nathalie
14-9-2007
 Meld misbruik19-8-2007 20:10:30

Hey Sylvia,
wij trouwen op dezelfde uren als jullie!
Wanneer gaan jullie foto's nemen? Bij ons staat dit gepland tussen de kerk en het feest (begint om 19u). Ik twijfel soms gewoon aan het feit of het niet te druk gaat zijn. Wij moeten ongeveer 3 kwartier rijden naar de fotolocatie, maar zitten dan wel dichtbij de feestzaal.
Ik vraag me bovendien af of het dan nog klaar daglicht gaat zijn om foto's te trekken...

Groetjes,
Nathalie
14/9/07

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik20-8-2007 8:10:37

hey nathalie

eh wij rekenen erop dat we omstreeks 16u30 kunnen vertrekken aan de kerk en we zijn momenteel aan het zoeken naar een paar fotolocaties bij ons in de buurt (kwartierke rijden) om de dag zelf foto's te nemen. Onze feestzaal ligt op amper een 2 km van ons deur en op een dikke 10 min van de kerk waar we trouwen.
Onze receptie zou reeds om 18u beginnen en het avondfeest dan om 20u.
Wij hebben echter voor nadien nog een uitgebreidde fotoshoot gepland :-)
Omdat wij tot voor kort beiden in BXL werkten brachten wij er nogal veel tijd door (onder de middag en na het werk spraken we dan af om te gaan eten of om iets te doen). Daardoor willen wij graag trouwfoto's laten nemen in BXL.
enne zo mag ik mijn kleed lekker 2 dagen dragen ;-)))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...