TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karlien
9-8-2009
|
21-8-2007 13:34:48
Hey Lisa,
Wij hebben ook even gedacht om voor de kerk te trouwen, maar om verschillende redenen hebben we dat plan nu toch geschrapt. Bij ons in Leuven, ben je maar max 15 min op het stadhuis, dus veel tijd voor extraatjes zijn er niet. Bovendien is het een heel klein kamertje, dus je kan ook niet veel mensen mee uitnodigen (bij ons ouders, broers en zussen, + enkele heel goede vrienden: daartussen zitten de getuigen). Nu deze dingen zijn natuurlijk afhankelijk van de gemeente waarin je trouwt. Maar misschien moet je eens kijken voor een alternatieve viering. Wij gaan dat doen, jet steekt er wel wat tijd in, maar zo kan je toch alle elementen in je trouwdag verwerken, waarvan je altijd hebt gedroomd, zonder voor de kerk te trouwen. Op dit forum vind je heel wat info over zulke alternatieve viering. Je kan iemand van buitenuit vragen, maar je kan het ook samen met vrienden in elkaar boksen..
Veel succes, Karlien 09-08-08
|
|
Marijke
2-8-2008
|
21-8-2007 14:45:38
Hallo liza,
Aanvankelijk wou ik ook voor de kerk trouwen alleen omwille van de romantiek (idd bloemenmeisjes, het weggeven van de bruid enz.....)Maar omdat ik niet zo gelovig ben en mijn vriend ook niet, hebben we besloten om een alternatieve viering te houden. Dit zou gebeuren in de tuin van de feestzaal of ingeval van slecht weer in een aparte zaal binnen. 1 van onze beste vrienden doet dan die dag dienst als ceremoniemeester om alle teksten en persoonlijke inbreng aan elkaar te binden. Meer info over alternatieve vieringen kan je vinden bij een moreel consulent (adressen kan je op internet vinden, maar ik ben even de link kwijt gewoon googelen op moreel consulent en je komt ook op de site terecht hoor) of Het Moment indien je van Antwerpen bent. Groetjes en nog veel succes!
Marijke 02-08-2008
|
|
Mieke
22-9-2007
|
21-8-2007 15:05:41
wij trouwen ook alleen voor de wet en hebben van de gemeente een 30min gekregen. Wij hebben iedereen uitgenodigd dus we zien wel wie komt. We laten ook iemand een tekst voorlezen en ons dochter is het bruidsmeisje die de ringen geeft. Alles hangt van je gemeente af hoor. Wij vinden het wel tof zo
succes
Mieke 22/09/07
|
|
Dolores
4-5-2007
|
21-8-2007 15:18:50
Dag Lisa,
wij zijn getrouwd op 4 mei 2007. Ook enkel voor de wet. Met alles erop en eraan. Bruidskindjes, balonnen, bellenblazers, kindjessuiker, muziek en veel volk. We hebben wel op voorhand contact gehad met de ceremoniemeester van het stadhuis en met de burgemeester. Mijn neefje heeft een tekstje voorgelezen, wij ons geloften, en natuurlijk de ringen. Meer hoefde dat echt niet te zijn voor ons.
Veel succes!! Dolores
|
|
Sofie
16-8-2008
|
21-8-2007 16:31:04
Dag Lisa,
wij trouwen ook enkel voor de wet. Bij ons is er standaard 20 minuten voorzien op het districtshuis, maar wij gaan 10 minuutjes extra vragen. We zijn van plan ook vrienden te vragen om de muziek te verzorgen (we spelen beiden in een orkest), we hebben ook bruidskindjes, snoepjes voor de kindjes achteraf, enz. De trouwzaal is nog vrij nieuw en ruim.. we nodigen iedereen uit. Als er te weinig stoelen zijn, dan moeten de mensen maar even rechtstaan!! Je moet proberen wat te "onderhandelen" met je gemeente. Ik ben vorige week op een trouw geweest in Mortsel en daar vroeg de burgemeester spontaan of iemand van ons iets wou zeggen en kregen alle aanwezigen een drankje aangeboden na de plechtigheid.
Veel succes,
Sofie 16-08-08
|
|
davida
7-9-2008
|
21-8-2007 21:48:57
hey
wij zijn enkel voor de wet getrouwd en alles was zoals men voor de kerk trouwt bruidskindjes,trouwjurk,wij hadden iedereen uitgenodigd die we erbij wilden familie vrienden er waren plaatsen tekort maar de mensen stonden recht zolang duurd dat niet.nadien heeft iedereen een drankje gekregen.grtz
|
|
K
7-7-2007
|
22-8-2007 13:23:49
Wij hebben 20' gekregen op het stadhuis. Wij hebben zelf iets in elkaar gestoken, met 2 liedjes op akoestische gitaar en 1 saxofoonstukje en dan nog 2 vrienden die een tekstje kwamen voorlezen. Voor de rest was er weinig ceremonie, gewoon tekenen en de schepen die ons na het jawoord man en vrouw verklaarde, that's it. Maar dankzij onze eigen 'ceremonie' was het erg speciaal. Bij ons waren er vrienden, familie en zelfs kennissen aanwezig, heel gezellig!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|