TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Mieke
22-9-2007
|
24-8-2007 15:42:24
proficiat he
dan is het misschien best dat je zo snel mogelijk je kleed gaat zoeken he, zolang je buik nog niet te dik is. en je hebt dan nog 2 maand na de bevalling om wat af te vallen en de aanpassingen aan het kleed te doen he.
succes en nog eens proficiat
Mieke 22/09/07
|
|
Olivia
4-5-2007
|
24-8-2007 16:31:31
Alvast een dikke proficiat en een hele fijne zwangerschap gewenst... Als ik jou was zou ik toch ook niet te lang wachten om het kleedje te gaan vastleggen. Je ziet dat voor jezelf wel hé, zolang je nog niet echt een zwangerschapsbuikje vertoont is volgens mij het meest geschikte moment! Veel geluk met jullie drietjes en een mooi huwelijk!
|
|
Sylvie
|
24-8-2007 16:46:50
Hey Anke,
Alvast een hele dikke proficiat gewenst en heel veel geluk met jullie drietjes hé. Idd, je kleedje zo snel mogelijk gaan bestellen voor je je bolle buikje hebt;).
Heel veel plezier
Sylvie
|
|
K
25-8-2007
|
24-8-2007 17:00:19
Hey,
wij hebben een zoontje dat geboren is op 9 juni (van dit jaar) en trouwen morgen. Je zou je kleed moeten kopen voor je 4 maanden zwanger bent, daarna gaat het sneller en sneller met je buikje. Let er ook op dat je zeker niets te smal / aansluitend neemt want het gaat absoluut niet zeker zijn dat je je figuur op tijd gaat terughebben (let vooral op buik en borsten, zeker als je borstvoeding wil geven)!!! Zorg ook dat je in een winkel bent de zelf de verstellingen doet (wij zijn voor het eerst opnieuw gaan passen op 15 augustus, dus zo dicht mogelijk bij de trouwdatum), want je figuur verandert nog ongeveer continue. 2 maanden gaat snel zijn, het kan goed zijn dat je kindje nog niet doorslaapt op dat moment en dat je dus behoorlijk vermoeid op je trouwfeest staat (onze zoon slaapt - hopelijk - door sinds gisteren). Vermoedelijk ga je zelf geen zin hebben om te feesten tot een kot in de nacht (tenzij je misschien een babysit hebt voor de nacht voor de trouw of geluk hebt dat je kindje sneller doorslaapt).
|
|
K
25-8-2007
|
24-8-2007 19:03:21
nog vergeten te melden daarstraks, maar op de dag zelf heb je ook nog wat aandachtspunten.
Als je BV geeft: * dan ga je best een kapper & schminkster aan huis laten komen gezien je zonder je kindje niet al te lang wegkan en het soms moeilijk is je kindje mee te nemen (wie gaat haar / hem troosten als zij/ hij huilt). * je gaat op voorhand moeten leren afkolven en het kan zijn dat je je kindje afgekolvde melk moet geven (je kan ook niet 1 dag geen BV geven, want dan gaan je borsten op springen lijken te staan)
Heb je sowieso nodig: iemand die op je kindje past op het feest zelf, zelf ga je daar (afin, dat denken wij toch) weinig tijd voor hebben - het moet wel iemand zijn die je vertrouwt...
|
|
sofie
22-7-2006
|
25-8-2007 13:04:33
Hallo,
Alvast een dikke proficiat met de zwangerschap. Ik veronderstel dat men in een bruidswinkel zoiets reeds zijn tegengekomen en zij zullen jou wel goede raad kunnen geven. Ik ben zelf 3 maand geleden bevallen en zou je er wel op willen wijzen dat ik nog steeds niet op mijn begingewicht ben. Bij sommigen is het afvallen geen probleem na een zwangerschap, maar ik wil je er toch op wijzen bij het kiezen van een trouwjurk.
Veel succes! Sofie
|
|
Véronique
31-8-2007
|
26-8-2007 10:32:09
Dag Anke,
Alleszins een dikke proficiat met je zwangerschap! Van kindjes krijgen ken ik niets, maar wat ik wel wilde zeggen is dat je je kleed tot op de laatste dag kan laten aanpassen, dus maak je echt geen zorgen, die mensen zijn dat gewoon, die doen niets anders.
Groetjes en veel succes, Véronique 31/08/07
|
|
An
6-9-2008
|
26-8-2007 14:39:29
Allereerst proficiat! Voor je bruidskleed heb ik weinig informatie, maar ik ben sociaal verpleegkundige bij Kind en Gezin. Ik werk dus iedere dag met pasgeboren baby's. Ik zag dat je enkele tips kreeg voor je toekomstige spruit...
Dat van de Borstvoeding is heel belangrijk! Probeer zoveel mogelijk te rusten voor je bruiloft, want het is toch zwaar zo een baby'tje in huis. Als je je baby uit handen geeft voor die dag en de dag ervoor eventueel ook, is het handig als je een zakdoek of een andere doek een dagje bij je draagt zodat je dit kan meegeven zodat je baby'tje je toch nog ruikt. Dat helpt echt wel als ze wenen dat ze je toch ruiken! Als je nog vragen mocht hebben laat je het maar weten! vandeputan@hotmail.com
|
|
K
25-8-2007
|
26-8-2007 16:30:11
en nu met iets meer tijd en iets minder zenuwen ;-) (ik ben mijn trouwkleed dus op 10/08 gaan passen en niet op 15/08 ;-)).
Eerst en vooral: zorg er zoveel mogelijk voor dat alles wat je moet regelen (ringen, bloemen, uitnodigingen, fotograaf, proefkapsel,...), maar dan ook echt alles, zoveel mogelijk in orde is voor de geboorte. Persoonlijk had ik de inpact van het krijgen van een kindje zwaar onderschat en dan vooral de tijd dat je daarmee bezig bent en het gebrek aan tijd dat je overhoudt voor andere zaken (zoals het regelen van de trouw, de eerste weken interesseerde die trouw mij nog amper om heel eerlijk te zijn).
Wij hebben onze zoon niet weggedaan de nacht voor ons huwelijk. Hij is 1 keer wakker geweest en daarna zijn wij (de ouders) van de zenuwen niet echt meer in slaap geraakt ;-). Gelukkig had hij de nacht voordien wel goed doorgeslapen. Ik geef, door omstandigheden, geen BV meer dus moest ik daar geen rekening mee houden (voor mij zou dat nu wel geen reden geweest zijn om ermee te stoppen). Ik heb vrijdagnammidag familie gevraagd om langs te komen zodat ik uitgebreid in bad kon, het huis op orde kon zetten en wat versieren, ... Op het feest zelf had ik ook een schoonzus en tante gevraagd om op ons kindje te letten. Vanaf 20.30 (maar ik zou dit iets vroeger doen) hadden wij een babysit die ter plekke (in het hotel waar wij ons feest gaven) kwam babysitten. 's nachts heeft ons kindje bij mijn ouders geslapen (dat kan dus wel niet moest je BV geven). Bij ons is het superverlopen, onze zoon heeft het grandioos gedaan en zowel wij als al onze gasten waren heel tevreden. Wij hadden wel een alternatieve formule voor feest, oa geen DJ, wel life optreden tot 1.00 en beperkt gezelschap uitgenodigd 's avonds. Onze gasten zijn eigenlijk allemaal vertrokken tussen 0.30 en 1.30 (veel met kleine kindjes of die van ver moesten komen) en ik was er wel blij mee want ik was eerlijk gezegd echt wel moe...
|
|
elke
1-9-2007
|
26-8-2007 21:44:13
hallo,
Allereerst een dikke proficiat!Ook ik ben bevallen op 8 mei van een flink meisje, en trouw nu zaterdag op 1/09. Ons dochtertje gaat ook mee naar de feest en bepaalde familieleden willen voor haar zorgen tijdens het feest. Ze is nu bijna 4 maanden en we zijn met haar al twee keer naar een trouwfeest moeten gaan en het is al twee keer super meegevallen. De eerste keer heeft ze flink geslapen en de tweede keer had ze het wat moeilijker maar dan waren er genoeg mensen om haar es te pakken en om met haar bezig te zijn. Toen gaf ik ook nog BV en idd het is wel handig als je dan afgeolfde melk bij hebt. Hoe het nu zaterdag gaat verlopen, weten we niet, want met zo'n klein spruitje kan je niet alles plannen, maar hopelijk lukt het allemaal een beetje.Alleszins wij zijn apetrots dat ze ons feest kan meevieren!
Nog veel succes en met meerdere vraagjes mag je me altijd mailen op elkee1@yahoo.com grtjes, elke
ps: ik laat nog weten hoe het is afgelopen ;-)
|
|
elke
1-9-2007
|
26-8-2007 21:46:43
oeps, wat ik nog was vergeten: je gaat best idd zo snel mogelijk je trouwkleed gaan kiezen.Ik heb dat gedaan toen ik 3 maanden ver was en dat was nipt want ik kwam daarna snel kilo's bij. Ik was in totaal 20kg bijgekomen maar ben nu gelukkig al terug op mijn gewicht. Ze hebben dus mijn kleed serieus mogen inleggen!En hou idd rekening als je BV gaat geven!
grtjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|