Nu Online
Momenteel zijn er 228 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verloofdenweekend?

25-8-2007 22:51:28
Hey dames,
Ik nog een vraagje ivm het kerkelijk huwelijk. Mijn partner en ik willen trouwen in een kapel die niet in onze parochie ligt. We kennen dus de gebruiken van de parochie niet. Weten jullie misschien of het tegenwoordig overal verplicht is om op verloofdenweekend te gaan? Ik ga het natuurlijk ook aan de priester vragen van de parochie maar... mijn vriend ziet het niet zo zitten om op zo'n weekend te gaan...
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Beth

Beth
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1113

Nele
20-10-2007
 Meld misbruik26-8-2007 9:12:17

Hallo, bij ons is dat zeker niet de gewoonte. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord. In de streek van Ieper màg je naar een verloofdenavond gaan maar dat is ook niet verplicht. Verplicht is wel het onderhoud met de priester maar dat is enkel een gesprek.

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik26-8-2007 11:04:58

Hey,

Wij zijn naar drie huwelijksvoorbereidingsavonden geweest met andere koppeltjes uit de buurt. Dat was best wel leuk, hoor. Het was niet verplicht, maar wij hebben dat wel gedaan, want uiteindelijk hoort dat er bij, hé, als je voor de Kerk wil trouwen.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Beth
12-7-2008
 Meld misbruik26-8-2007 12:02:53

Voorbereidingsavonden en gesprekken horen er natuurlijk bij, dus dat vind ik zelfs leuk maar er zijn dus koppels die een weekend op retraite moeten gaan...

katleen
27-10-2007
 Meld misbruik26-8-2007 12:22:08

in Antwerpen heb je de keuze uit verschillende mogelijkheden: weekend, 1 dag, 2 of drie avonden, ... . Allen niet verplicht, maar wordt wel aangeraden. Wij hebben gekozen voor twee avonden, een beetje tegen de zin van mijn ventje, maar we zijn blij dat we het gedaan hebben. We waren met een zes-tal koppels, erg boeiend. Gaat over trouwen in het algemeen, niet alleen de betekenis van het geloof erin. zeker een aanrader.

Katleen
27/10

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik26-8-2007 19:59:10

Hallo,
Wij konden ook kiezen: twee avonden, een avond of een middag... wij hebben voor de middag gekozen. Uiteindelijk viel dat supergoed mee... en had ik zo'n weekend ook wel zien zitten, maar mijn lief was daar niet zo enthousiast over:-)...
Groetjes
Caroline

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik27-8-2007 11:05:00

Hey,

Ben blij dat wij dit niet moeten doen. Wij trouwen voor de kerk omdat we gelovig zijn en dat absoluut zelf willen. Maar met andere vreemde koppels moeten praten over het huwelijk zou mij niet interesseren. Wij kiezen zelf wel hoe wij ons huwelijk willen, en ik vind dat trouwens heel persoonlijk. Voor goede raad of een gesprek zal ik eerder naar mijn mama of vriendinnen gaan. Maar ieder zijn mening natuurlijk. Als jullie daar iets aan hebben is dat goed.

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info