Terug naar overzicht
Hallo, bij ons is dat zeker niet de gewoonte. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord. In de streek van Ieper màg je naar een verloofdenavond gaan maar dat is ook niet verplicht. Verplicht is wel het onderhoud met de priester maar dat is enkel een gesprek.
Hey,Wij zijn naar drie huwelijksvoorbereidingsavonden geweest met andere koppeltjes uit de buurt. Dat was best wel leuk, hoor. Het was niet verplicht, maar wij hebben dat wel gedaan, want uiteindelijk hoort dat er bij, hé, als je voor de Kerk wil trouwen.Groetjes,Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Voorbereidingsavonden en gesprekken horen er natuurlijk bij, dus dat vind ik zelfs leuk maar er zijn dus koppels die een weekend op retraite moeten gaan...
in Antwerpen heb je de keuze uit verschillende mogelijkheden: weekend, 1 dag, 2 of drie avonden, ... . Allen niet verplicht, maar wordt wel aangeraden. Wij hebben gekozen voor twee avonden, een beetje tegen de zin van mijn ventje, maar we zijn blij dat we het gedaan hebben. We waren met een zes-tal koppels, erg boeiend. Gaat over trouwen in het algemeen, niet alleen de betekenis van het geloof erin. zeker een aanrader. Katleen27/10
Hallo,Wij konden ook kiezen: twee avonden, een avond of een middag... wij hebben voor de middag gekozen. Uiteindelijk viel dat supergoed mee... en had ik zo'n weekend ook wel zien zitten, maar mijn lief was daar niet zo enthousiast over:-)...GroetjesCaroline
Hey,Ben blij dat wij dit niet moeten doen. Wij trouwen voor de kerk omdat we gelovig zijn en dat absoluut zelf willen. Maar met andere vreemde koppels moeten praten over het huwelijk zou mij niet interesseren. Wij kiezen zelf wel hoe wij ons huwelijk willen, en ik vind dat trouwens heel persoonlijk. Voor goede raad of een gesprek zal ik eerder naar mijn mama of vriendinnen gaan. Maar ieder zijn mening natuurlijk. Als jullie daar iets aan hebben is dat goed.Groetjes!