TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
1-9-2006
|
29-8-2007 8:07:20
Hey Sherina,
het siert je dat je opkomt voor je werkgever en het is tof dat je daar zo graag werkt. Ik ben er ook van overtuigd dat jullie je uiterste best doen om een goede service te leveren. Maar wat je hier leest zijn eerlijke ervaringen van aanstaande bruidjes en daarvoor dient dit forum toch?
Ikzelf was één van de vrouwen die niet tevreden was over de service. Volgens mij kan je als uitbater of werknemer van een bruidswinkel enkel lezen en lessen trekken uit onze ervaringen... Want wie is perfect?
Groetjes, Lieve
|
|
Kristien
16-8-2008
|
29-8-2007 9:22:04
Hallo Sherina! Ik trouw op 16/08/2008 en woon te Beveren-Waas. Dusja, ik wil zeker bij jullie in de winkel te Antwerpen eens langskomen om de nieuwe collecties te bewonderen! Vooral de collectie van Linea Raffaelli vind ik prachtig! Wanneer maak ik best een afspraak (wanneer is de nieuwe collectie binnen) en hoe lang op voorhand? Kan jij mij al wat tips geven? En al die kritiek: eerst zien (ondervinden) en dan geloven! Groetjes, Kristien
|
|
Kristien
16-8-2008
|
29-8-2007 9:23:12
Sherina, mijn mail is kristienvanduyse@hotmail.com Dat is gemakkelijker! Groetjes! Kristien
|
|
Els
26-5-2007
|
29-8-2007 12:05:12
Ik ben ook vooral gestruikeld over de retoucekosten!
Op mijn eerste pasbeurt zeiden ze: "Amaai, waren alle bruiden maar zoals u, zo weinig afspeldwerk!" Er moest een klein beetje af van onder en de bustier bovenaan moest een klein beetje ingenomen worden. Ik moest ook niet meer komen passen, want "er moest toch zo weinig aangebeuren". Op 5min was de kous af.
Toen ik het kwam afhalen (2 dagen voor onze trouw), bleek het vanboven al te veel ingenomen, dus hebben ze dat last-minute nog moeten aanpassen. Toen ik achteraf thuiskwam, bleek ons 250EUR aangerekend! SOrry, maar dat vind ik schandalig veel voor zo weinig aanpassingen!!!!!!!!!
|
|
annemie
4-8-2007
|
29-8-2007 12:13:49
hey ik ben een tevreden klant ;) Bij mij waren de retouches ongeveer 60 euro, denk ik: inkorten rok, innemen rok en topje. Ik denk dat je over de meeste winkels positieve en negatieve verhalen kan vinden.
|
|
Tania
3-5-2008
|
29-8-2007 20:31:44
Hey,
Ik ben niet langsgeweest bij Le Chapeau, omdat Antwerpen toch wat te ver was, en heb dus geen ervaring met jullie werk. Wat betreft de retouchekosten schrik ik wel als ik hier 250 euro lees! Mijn jurk van Pronovias is besteld bij Maxim's Couture in Mechelen, en daar zijn alle retouches gratis, dus zelfs al zijn het er veel. Ik ben ook bij Moderna Fashion geweest, waar het 50 euro was voor een retouche. Dan is 250 euro voor retouches, welke dan ook, toch buiten proportie... Misschien is dat wel een mooie tip voor jullie, om dat eens verder in te kijken?
Groetjes,
Tania
|
|
sherina
|
29-8-2007 23:12:07
hallo meiden,
om te beginnen wil ik die retouchekosten zeker niet goedpraten en heb ook niet vermeld dat we een perfecte winkel zijn zonder problemen want die bestaat niet,je kunt nu éénmaal niet voor iedereen goed doen maar wat ik wil bedoelen is dat we enorm hard ons best(zeker ik)doen om iedereen tevreden te stellen.
wat die 250euro retouchekosten betreft,daar zal iets zijn misgelopen jammer genoeg(misschien slechte communicatie en daardoor lopen retouchekosten op) maar ik hoop dat je toch een fijne feest hebt gehad tania?
We hebben zeer mooie foto s ontvangen van bruidjes van 2007 en geloof me waar , iedreen bij ons doet zijn werk doodgraag en dat voelen de bruidjes zelfs aan.
Ik ben geen verantwoordelijke daar dus heb daar niets in te brengen wat retouchekosten betreft als ik hier lees dat het bij sommige zaken zelfs gratis word gedaan en heb daarom hierover geinformeerd en wat blijkt??de zaken waar ze geen retouchekosten aanrekenen, daar kosten de jurken blijkbaar meer want ze rekenen dat bij in de prijs dus uiteindelijk zou het op hetzelfde neerkomen.
ik wens de toekomstige bruidjes enorm veel succes bij hun zoektocht naar de perfecte jurk en ookal koop je die elders(wat jullie volste recht is)toch wens ik jullie alle geluk toe!!!
ps : kristien , oktober is de maand om al uit kijken naar jouw droomjurk want elke vrijdag krijgen we leveringen binnen en tegen 15 oktober zou alles binnen moeten zijn.
een afspraak kan je best een week op voorhand nemen want vanaf begin oktober zal de agenda snel geboekt zijn en met een afspraak ben je zeker dat je onmiddellijk geholpen word en dat je rekening moet houden met het feit dat je toch zeker 2 a 3uren bezig bent met het passen van bruidsjurken want we hebben een enorme grote aankoop van verschillende leveranciers waaronder natuurlijk linea raffaelli.
vele groetjes
|
|
Tania
3-5-2008
|
30-8-2007 14:02:08
Hey,
Ik wil nog even reageren hier. Ik denk dat je dat van die 250 euro retouchekosten tegen Els bedoelde, mijn feest moet nog komen :).
Ik wil vooral iets rechtzetten: je zegt dat in de winkels waar de retouchekosten gratis zijn, de kleedjes duurder zijn, waardoor dat op hetzelfde neerkomt. Dat klopt dus helemaal niet! Ik ben namelijk eerst bij Moderna Fashion geweest in Schepdaal. Daar kostte mijn kleed 1040 euro, en kwam er 50 euro bij voor (eventuele) retouche (als ik het me goed herinner per keer dat er dingen moeten veranderd worden, maar wel voor om het even wat; ben niet helemaal zeker maar dat doet er ook niet echt toe). Dan ben ik naar Maxim's Couture geweest, en kostte het kleed eveneens 1040 euro, en zijn de retouches gratis. Dus het is helemaal niet zo dat het kleed daarvoor duurder is, wat dan compenseert. Bij deze... Wel nog veel succes toegewenst hoor!
Groetjes,
Tania
|
|
maureen
10-5-2008
|
30-8-2007 16:02:15
hallo
Wij trouwen 10 mei 2008 en ik wou graag weten wanneer het dan de beste moment is om naar een kleedje te komen kijken? Hebben jullie ook maten 42 -44 -46? of zijn het enkel kleine maten? En hebben jullie jurken van Maggie Soterro? Mijn e-mail is meeusmaureen@hotmail.com
alvast bedankt Maureen 10/05/2008
|
|
Ilona
24-5-2008
|
31-8-2007 11:54:16
Sorry, maar heb je de negatieve reacties hier al eens gelezen (zoekfunctie)? Je zou er beter aan doen van die eens te lezen en dan te werken aan wat er duidelijk fout gaat, ipv je enthousiasme hier tentoon te spreiden. Eerlijk gezegd, vind ik het geen goeie evolutie dat jullie hier nu ook al reacties beginnen posten. Op ieder bericht komt er een mix van negatieve en positieve reacties. Nu ga ik toch wel beginnen twijfelen aan de echtheid van de positieve reacties, als jullie hier ook komen posten.
Trouwens, de meeste "echte" positieve reacties komen van bruiden die direct gekocht hebben, want geloof me, het mag er misschien allemaal gezellig en tof aan toe gaan bij jullie, maar als er iemand wil buitengaan na een 1e keer zonder te kopen worden jullie kribbig en opdringerig!!! Dit heb ik zelf meegemaakt, maar ik heb me er niet bijzonder aan gestoord. Mijn negatieve ervaring ging erover dat we voor de aankoop duidelijke afspraken gemaakt hadden en die hebben jullie, zelfs nadat ik het voorschot al gestort had, niet nageleefd.
Wat betreft retouches, in vele winkels zijn deze gratis, dus wanneer jullie zeggen wat de mogelijkheden zijn om een kleedje aan te passen naar de individuele wensen, moeten jullie er ook bij vermelden dat dit tegen betaling gebeurt, en per uur!
Bij mij hadden jullie dit niet vermeld bij aankoop, en dan achteraf als het vertrouwen al zoek was wegens het niet nakomen van de afspraken, dan zeggen jullie er nog eens bij dat het per uur te betalen is. Ik kon er echt niet meer vanuit gaan, dat de rekening die ik achteraf zou krijgen voor retouches per uur, waarachtig was!
|
|
Angela
21-6-2008
|
31-8-2007 16:10:03
Goeiemiddag dames,
Mag ik toch nog vermelden dat mensen eerder genijgd zijn hun eventuele negatieve reacties te vermelden op een forum dan de postitieve. Van deze wordt gewoon niets anders verwacht en worden dan ook niet neergeschreven omdat het als normaal bezien wordt. Het gaat hier niet alleen over Le Chapeau maar heb zo ook al iets gehoord van feestzaal s' Graevenhof. Ook veel negatief op het forum, maar mensen die ik ken zijn er al naar meerdere feesten geweest en konden er niets anders dan positief over zijn. Ikzelf ben de collectie van 2007 al eens gaan passen bij Le Chapeau en was heel blij met deze eerste ervaring. Ik kom zeker terug voor de collectie van 2008. Mijn schoonzus heeft daar ook haar trouwkleed gekocht en had ook absoluut geen klagen. Ik denk dat al die negatieve reacties het gevolg zijn van een groot succes. Want hoe meer klanten je hebt en naambekend je hebt, hoe meer klanten er zullen zijn die niet tevreden zijn over iets. Dat is nu eenmaal een logisch gevolg in alle sectoren. Hoe dan ook, voor de ongelovigen onder ons... Ik werk bij OW Bunker, niet Le Chapeau.
Alvast veel succes met de planning iedereen en laat alles aub plezierig blijven.
Groetjes Angela 21/06/2008
|
|
sherina
|
31-8-2007 20:44:35
hallo dames,
om te beginnen ilona wil ik het niet hebben over wat er juist is misgelopen bij jou procedure in onze winkel want dat weet je zelf ook wel maar dat beschrijf je hier duidelijk niet in detail en dat doe je namelijk om onze winkel een slechte naam te bezorgen, nu bon je mag ermee doen wat je wil maar laat ik je 1 ding duidelijk maken en dat is dat je het recht niet hebt om hier in het breed te vertellen dat ik hier niet op mag reageren omdat men dan zogezegd niet meer weet wat waar is en wat niet. je overdrijft meid en dat vind ik zeer spijtig!!!! ik heb evenveel recht als jij om mee te doen aan deze forum want zo lees ik ervaringen van klanten en kunnen wij hopelijk beteren in wat we doen.
wat retouches weer betreft, dat is wat mij is verteld dat sommige de prijs naar boven doen stijgen, maar als jullie hier vermelden dat het niet zo is , dan geloof ik jullie wel!
lieve maureen,alle jurken van maggie sottero kunnen bij ons besteld worden indien je die jurk die jij mooi vindt uit haar collectie niet bij ons vindt. we hebben verschillende jurken van haar want dat is 1 van onze merken die we hebben. we hebben zeker die maten in huis die je vermeld maar niet bepaald van alle merken maar genoeg 42-44-46 om aan te passen in verschillende stijlen.
de beste periode is oktober want dan zijn de meeste jurken van de nieuwe collectie binnen.
ik zeg niet dat we perfect zijn als bruidswinkel geloof me , wij kennen daar ook onze problemen maar ik werk daar nog niet zo lang en heb nog geen enkele bruid teleurgesteld integendeel , heb er mooie foto s van ontvangen achteraf waarvoor hier mijn dank bruidjes van le chapeau :-)
groetjes
|
|
Ilona
24-5-2008
|
3-9-2007 16:02:22
Nogmaals: zoekfunctie. Ik heb m'n verhaal hier al gedaan, dus het heeft geen zin om het nog eens te herhalen (wees blij).
Ik vind het juist heel goed dat er hier ook winkels meelezen, dan weten ze inderdaad dat ze goed bezig zijn of aan welke punten ze nog moeten werken.
Ik vind le chapeau niet per sé een slechte winkel omdat ik er een nare ervaring aan overgehouden heb. Zoals ik al zei: er komen steeds slechte en positieve ervaringen. Ik heb m'n verhaal echter de eerste keer gepost zonder jullie winkel erbij te vermelden, en iemand wist spontaan over welke winkel ik het had. Da's toch frappant, niet?
Maar als winkels ook gaan posten, dan kunnen we er gewoon niet meer vanuit gaan dat er iets waar is. Jij komt er nu voor uit dat je voor een bepaalde winkel werkt, en het enige dat ik spijtig vond aan je reactie was dat je de negatieve reacties duidelijk niet gelezen had en je die ook negeerde. Mijn reactie vind je overdreven, zonder zelfs m'n topic gelezen te hebben. Sommige collega's (uit andere winkels), zullen reclame maken voor zichzelf en er niet bij zeggen dat ze voor deze of gene winkel werken.
Ik zal het zelf trouwens nooit nalaten om negatieve reacties te posten, maar ook altijd de positieve! moest ik bij le chapeau een goeie ervaring gehad hebben, ik zou het ook zeggen! Heb ik trouwens al enkele keren gedaan (over feestzaal bijv).
Je enthousiasme is opmerkelijk, en als jullie steevast blijven werken aan de punten van kritiek die hier naar boven komen, zullen er steeds minder negatieve reacties komen. Ik vond jullie trouwens ook vriendelijk en jullie hebben me goed geholpen. De sfeer sloeg om toen ik ging buitengaan zonder te kopen, maar ik ben uiteindelijk teruggekomen, dus zo enorm heeft het me niet tegengehouden. Maar uiteindelijk was het "je baas" die een ongelooflijk smerige streek uitgehaald heeft, en gemaakt heeft dat jullie als personeel je afspraken niet konden naleven (Ann van Horta en nog iemand uit de carnotstraat).
|
|
Kristien
16-8-2008
|
5-9-2007 12:21:06
Sherina! Ik heb een afspraak gemaakt voor zaterdag 20 okbtober 07 om 14u! Ik kijk er echt naar uit. Aftellen maar! Groetjes, Kristien
|
|
Patricia
|
6-9-2007 11:32:22
Sherina, jij doet misschien je best om bij Le Chapeau alles vlot te laten verlopen, maar er zullen collega's van je zijn die dat niet zijn.
Ik ben in deze zaak ook gaan kijken voor een trouwjurk en heb helemaal geen goed woord voor de manier dat ik en mijn mama behandeld zijn. Ik heb mijn verhaal reeds gedaan en het gaat om veel meer dan communicatiefouten (eerst zeggen dat ze ons niet kunnen helpen, dan zeggen van wel en dan uiteindelijk toch weer niet). Ook lijkt het mij daar zo te gaan dat als je veel geld hebt, je als een koning(in) behandeld wordt en anders de deur uitgekeken wordt, zo zijn wij toch behandeld. Mijn budget was nu eenmaal niet zo groot, omdat ik alles zelf betaal, maar bij het eerste gesprek (dat is het enige wat wij daar gekregen hebben) schreef de verkoopster anderhalf keer het budget op (om af te ronden zogezegd) dat ik opgaf. En dan kon ze alleen maar vertellen dat ze er alles hadden, dat alles kon (qua aanpassingen, of op maat of zelf een ontwerp, ...) en dat ze zo fantastisch waren. Alleen maar lof over zichzelf dus.
Toen werden we bijna verplicht om al een afspraak vast te leggen om toch maar een jurk te komen kopen.
Mijn moeder en ik waren dus allesbehalve tevreden over de klantvriendelijkheid. Bij ons kwam het over alsof alleen ons geld belangrijk was, maar de rest niet.
Ik heb nog andere zaken gedaan, waar ze erg vriendelijk waren, waar niets teveel was, waar we zonder afspraak alles konden passen wat we wilden (ja zelfs mijn mama kon reeds passen, zelfs al was ze eigenlijk nog niet op zoek), waar we een optie konden nemen, zonder voorschot te betalen, ... (en dat was oa bij Jagré).
Het spreekt voor zich dat bruiden waarbij niets bij jullie is misgelopen en die wel genoeg geld hadden (maar dat is misschien te cru gezegd), tevreden zullen zijn en jullie dan ook een bedankingskaartje sturen.
Patricia 01/08/2008
|
|
sherina
|
7-9-2007 21:41:39
hey allemaal,
ja ik moet zeggen dat ik nu pas alle reacties heb gelezen over le chapeau en dat ik echt verbaast was van alle negatieve reacties spijtig genoeg maar ik moet jullie natuurlijk ook gelijk geven als jullie zeggen dat het om te beginnen afhangt van de verkoopster die je hebt want echt, ik zie iedereen graag binnenkomen , of die persoon nu een groot of een klein budget heeft doet er voor mij niet toe maar ja , die winkel is dan ook niet van mij he?? :-)
nu ilona, ik vind het zeer spijtig voor je echt joh!!
ikzelf ben al 4jaar getrouwd en ik had ook niet echt een groot budget en heb mijn kleed dan maar zelf genaaid(ben buiten verkoopster ook naaister)en een jaar na mijn huwelijk ben ik begonnen bij le chapeau!
ik heb alle respect voor diegene die zich geen jurk kunnen veroorloven die boven hun budget uitsteekt want weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. zelf was ik ook naar enkele bruidswinkels geweest waar ze me scheef aankeken toen ik mijn budget vernam en dat voelt inderdaad niet prettig aan dus dat gevoel zal ik niemand geven xxxxxx
groetjes
|
|
Lieve
1-9-2006
|
12-9-2007 13:04:08
Hey,
nu je dit vertelt (dat je zelf je trouwjurk hebt gemaakt) besef ik ineens dat ik de eerste keer door jou geholpen werd. Ik ben toen ook heel tevreden buiten gelopen en heb ook een positief berichtje over Le Chapeau gepost... Alle miserie is later begonnen en daar zat jij inderdaad voor niets tussen.
Groetjes, Lieve
|
|
Lieve
1-9-2006
|
12-9-2007 13:04:16
Hey,
nu je dit vertelt (dat je zelf je trouwjurk hebt gemaakt) besef ik ineens dat ik de eerste keer door jou geholpen werd. Ik ben toen ook heel tevreden buiten gelopen en heb ook een positief berichtje over Le Chapeau gepost... Alle miserie is later begonnen en daar zat jij inderdaad voor niets tussen.
Groetjes, Lieve
|
|
sherina
|
12-9-2007 20:16:15
hey,
dank je lieve xxxxx was met alle plezier xxx
|
|
Kristien
16-8-2008
|
14-9-2007 11:20:37
Sherina, Kan er altijd een jurk van de vorige collectie gepast of besteld worden? Ik heb namelijk de catalogus van de nieuwe Linea Raffaelli collectie al bekeken en ik vond de vorige collectie veel mooier. Kan er indien nodig altijd op de vorige collecties terug beroep gedaan worden? Groetjes!
|
|
sherina
|
15-9-2007 13:58:29
het kristien,
dat kan zeker, indien linea ze in stock nog hebben liggen kunnen we ze opvragen en kan dat gepast worden, zoniet dan kun je ze altijd bestellen indien de stoffen niet uitgeput zijn maar daar word eerst even vooe gebeld naar linea zelf voor we dat 100% kunnen beloven maar we zullen er alles aan doen om aan die bepaalde jurk(en)te geraken.
veel groeten
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|