Terug naar overzicht
Hier in Turnhout hetzelfde probleem. Hier kan je geen optie nemen op datum of uur. 'k Weet wel dat ik, van de moment dat ik aanvraag kan doen, als eerste aan de deur zal staan :-)
Wij konden in Sint-Gillis-Waas gelukkig al een optie nemen op de datum en zelfs al op het uur... Ze gaan ons contacteren wanneer we de aangifte kunnen komen doen en dat is normaal vanaf 6 maand op voorhand hé. Kan begrijpen dat dat behoorlijk lastig is dat je die datum niet vast kunt leggen... Zeker wanneer je feestzaal, DJ, ... allemaal wel al vast moet leggen...Wij hadden chance dat we wel konden reserveren.
Dag Sylvie,Wij trouwen volgende week zaterdag in Brugge. Toen we de datum wilden vastleggen kon dit enkel op 6 maanden voor de trouwdatum, een optie nemen was niet mogelijk. Wat het uur betreft dat kon pas worden vastgelegd 2 weken na het vastleggen van de trouwdatum, optie nemen alweer niet mogelijk... Uiteindelijk was ons favoriete uur nog vrij dus geen probleem. Om de 10 à 15 min kan je trouwen dus als je op tijd bent dan heb je zeker eerste keuze, don't worry!groetjes,Karen
ik ben zelf gaan informeren bij de burgerlijke stand in centrum bruggeHet antwoord was dat je dit maar 6 maand en twee weken op voorhand kan die twee weken is voor het onderzoek.Je moet daarvoor alle twee aanwezig zijn.Wij hebben de datum doorgegeven waarop wij wilden trouwen de dame aan het loket heeft voor ons uitgerekend wanneer wij ten vroegste ons konden komen aanmeldenhopelijk ben je hier iets mee groetjes Eline en Stijn
Hallo Sylvie,Ik trouw ook in Brugge.Het klopt dat je pas 6 maanden op voorhand kunt vastleggen. Maar als je iemand kent die er werkt, kun je wel "foefelen", heb ik al gehoord...Hou er rekening mee dat als je op een vrijdag zou trouwen, dat je niet in de voormiddag voor de wet kunt trouwen (heel de ochtend schepencollege).GroetjesSofie23/05/2008
Het is gewoon de wet dat je dit maar zes maanden op voorhand kan aanvragen. Dit geldt voor gans België. Zelfs 'foefelen' kan je hier echt niet bij helpen.Het enige wat de ambtenaren ervoor kunnen doen is de datum in potlood inschrijven maar dit geeft geen enkele garantie/zekerheid. Uiteindelijk dien je binnen de reglementaire termijn de officiële aanvraag te doen.Lien
ik mocht het telefonisch ook al registeren hier in mijn gemeente (harelbeke) 6 maand voor de trouwdatum bellen ze zelf op om de aangifte te doen en om langs te komen... hangt af van gemeente tot gemeente zeker. ik trouw pas binnen een goed jaar, grtscindy12-09-08