Nu Online
Momenteel zijn er 563 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwkostuum

29-8-2007 13:07:43
Hey bruidjes,

Ik vraag me af of meesten onder jullie het kostuum voor de bruidegom kopen of huren?? HOeveel betalen jullie hiervoor?

En hoe regelen jullie de kostuums voor de mannen van de suite? Ik dacht eerst alle mannen te laten dragen wat ze willen, uiteraard kostuul en geen jeans ofzo, maar dit zullen ze zowiezo doen. Maar onze ceremoniemeester zei me dat het toch mooier is voor de foto's enzo als alle mannen een beetje gelijkaardig kostuum dragen. Vragen jullie aan de mannen van de suite om hetzelfde kleur kostuum te dragen, of huren ze allemaal exact hetzelfde kostuum,...?

Alvast bedankt!

Jenny

Jenny
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1096

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik29-8-2007 13:13:48

hey Jenny,

mijn vriend heeft een kostuum gekocht, driedeling met das en hemd erbij ongeveer 700 euro, van Hugo Boss.

Het was eerst de bedoeling dat iedereen (schoonvader, vader en broers) samen een kostuum ging gaan kopen, zodat het toch wat in dezelfde lijn lag. maar heb juist gehoord dat mijn schoonvader zaterdag een kostuum gekocht heeft en mijn vader is nog op reis ... Ik zou geen kostuum huren, tenslotte kan je een kostuum wel meer aandoen dan je trouwkleed (en dat koop je toch ook). Onlangs was er op E-TV een programma over wedding do's and don'ts en één er van was het huren van een kostuum : (quote) 'je wil de belangrijkste dan van je leven toch niet spenderen in een broek die al 100 andere mannen hebben aangedaan' en 'iedereen is verschillend, steek niet iedereen in exact zelfde kostuum, maar laat iedereen toch een beetje persoonlijke vrijheid'.

Elke
13/10/07

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik29-8-2007 13:16:37

Hey,

het hangt er natuurlijk vanaf of je ventje dat kostuum ooit nog gaat dragen of niet... Maar wij hebben wel een kostuum gekocht, want Michael draagt dat toch regelmatig.

Voor de suite hebben we alle mannen hun eigen zin laten doen en ik moet zeggen: dat was ook mooi op de foto's. Het gaf een beetje kleur en geeft toch meer de eigenheid van de mannen weer dan allemaal hetzelfde...

Groetjes,
Lieve

A.
1-1-2020
 Meld misbruik29-8-2007 14:00:28

Huren of niet hangt inderdaad er een beetje vanaf of hij dat kostuum nog gaat dragen of niet. Mijn pa en mijn broers gaan een kostuum huren omdat ze er al allemaal één hangen hebben in hun kast. En ze dragen misschien 1 of 2 keer op een jaar een kostuum. Dan vind ik het inderdaad zonde om nog een kostuum te kopen. Ze huren omdat ze op mijn dag dan toch iets anders hebben dan hun jaarlijkse kostum :).

Groetjes

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik29-8-2007 14:09:38

Het hangt allemaal gewoon van jezelf af. Mijn man had zijn kostuum gekocht. Ik ben er zeker van dat hij dat nog zal dragen op een ander feest. Wat de mannen van de suite betreft heb ik iedereen hun zin laten doen. De vaders hadden een kostuum aan, de mannen waren netjes, geen kostuum, gekleed. Voor de foto's moet je het niet doen naar mijn mening.Ik vond het belangrijk dat iedereen zich naar zijn persoonlijkheid kon kleden. Wat heb je eraan als ze allemaal in kostuum gewrongen zijn en zich daar niet gemakkelijk bij voelen? Het draait in de eerste plaats tenslotte toch om jullie tweetjes he.
Groetjes

Céline
10-11-2007
 Meld misbruik29-8-2007 14:28:54

Hey,

bij ons huren de mannen een kostuum omdat ze dat zelf liever wilden. Alleen mijn ventje zal een gekocht kostuum dragen. Misschien ook eens luisteren naar wat de mannen zelf willen?

groetjes,

Céline

Els
22-9-2007
 Meld misbruik29-8-2007 15:30:06

Wij huren voor alle mannen van de suite een jacquet, mijn verloofde heeft er ook de hoed en handschoenen bij. Hij heeft een gekocht hemd en pochet, bij de anderen wordt het er allemaal bijgehuurd. Zo moet niemand naar iets kijken, wij betalen alles. En het is superknap als alle mannen in hetzelfde zijn!

Els
22/09/07

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik29-8-2007 15:46:59

Ja, inderdaad alle mannen in jacquet leek me heel knap, maar budgettair kunnen wij het echt niet aan om voor de mannen van de suite alles te huren. Mijn verloofde zal een kostuum gaan kopen en voor de andere mannen van de suite(vaders ,broer en grootvaders) gaan we gewoon vragen om in de mate van het mogelijk in dezelfde kleur te blijven. Misschien dat ik nog wel iets verzin als "allemaal dezelfde das" zodat er toch iets van harmonie is, maar daar zijn we nog niet uit. Bij ons in de familie worden er regelmatig kostuums gedragen, en ook mijn verloofde draagt dit regelmatig, maar mijn toekomstig schoonvader en schoonbroer dragen dit zelden tot nooit. Hopelijk zullen zij dus niet te lastig doen...

groetjes,

Ilse
17 mei 2008

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik29-8-2007 17:36:26

Ik vind een smoking voor alle mannen van de suite welmooi. Heeft iemand een idee van de prijzen? Mijn pa is echter volledig tegen een smoking. Toch vind ik dat hij een effort mag doen vr mijn trouwfeest. Nog een vraagje: ik dacht dat iedere man (en vrouw) van de suite zelf zijn kostuum/kleed moest betalen...maar ik lees hier dat het toch betaald wordt binnen het trouwbudget. Is dit bij iedereen zo?

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik29-8-2007 20:11:38

Mijn vriend wou er één kopen omdat hij graag een mooi kostuum had om het nadien nog aan te doen, maar we zijn op een heel mooi kostuum gestoten dat niet echt nadien meer aan te doen is. T is een echt "trouwkostuum".

En we hebben er dan nog eens dubbel zoveel aan uit gegeven dan we gedacht hadden; maar liefst 1750€...
Maar zijn papa betaald het dus dat was al een pak van ons hart.

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik30-8-2007 10:00:38

@ Marie:

Ik denk dat dat afhankelijk is van je 'eisen'. Moest ik van alle mannen verlangen dat ze een bepaald kostuum aantrekken, dan denk ik wel dat ik er voor zou betalen, en idem voor de vrouwen. Tenslotte is het een grote kost om een bepaald kostuum te kopen als het niet eens 100% hun smaak is. Stel je het omgekeerd voor. Je zus/nicht/vriendin vraagt je om in de suite te lopen, maar ze wil wel dat jij in dat lang roze kleed komt en dat je vriend (man) in een zwart kostuum met roze das komt ... Zou jij zonder problemen een kleed van 500-1000 euro (een suite kleed kost toch zoiets) kopen en voor je man een kostuum van ook relatief veel geld? Ik zou het toch niet leuk vinden moest zoiets van mij verlangd worden. Geef je de suite meer vrijheid, bvb wel in het lang voor de dames, maar niet specifieker en liefst een donker kostuum voor de heren, allemaal dezelfden das is nu nog de minste kost, dan zou ik het niet erg vinden om zelf te betalen ...

Elke

Evy
6-10-2007
 Meld misbruik30-8-2007 16:13:03

Wij huren de kostuums voor de mannen, wij wilden graag dat iedereen hetzelfde jacquet draagt. Ze hebben ook allemaal dezelfde das. Wij betalen 115€ voor kostuum, hoed en handschoenen (ducheyne, Berchem). De huur betalen wij, hemd en das moeten ze zelf betalen.

Sofie

Meld misbruik31-8-2007 10:33:27

Wij huren kostuums voor de mannen. Een deel van de mannen draagt immers zelden een kostuum. Bovendien hebben we voor de traditionele gestreepte broek gekozen. Ik zie ze dat nadien niet meer dragen. Mijn ventje heeft een jacquet (wou toch een beetje verschillend zijn), de andere mannen een gewone kostuumvest. Wij betalen de huur omdat wij hen vragen om die kostuums te dragen. We betalen 100Euro zonder hoed of handschoenen. Aan de dames werd gevraagd om in het lang te komen.

Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info