TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
15-9-2007
|
31-8-2007 10:39:21
Hallo, Wij hebben naar iedereen afzonderlijk een uitnodiging gestuurd... ook naar mijn neef die nog thuis woont, hebben we een aparte uitnodiging gestuurd. Wat die genodigden betreft, moet je misschien eerst goed overleggen met je vriend en hem de boodschap laten geven! Veel succes! Groetjes Caroline
|
|
Ilse
17-5-2008
|
31-8-2007 10:45:11
hey Eva,
Gohja, die schoonouders hé... Tot nu toe heb ik persoonlijk gelukkig nog niet heel veel te klagen, maar ik verwacht nog wel wat strubbelingen. Bij ons is het ook dat de familie van mijn vriend dubbel zo groot is als de mijne. Ik heb ook altijd een beter contact gehad met mijn neven en nichten (het zijn er maar 4) dan mijn vriend met de zijne. Mijn tantes en nonkels met hun kinderen zullen er de hele dag bij zijn en de nonkels en tantaes van mijn vriend ook, maar hun kinderen nodigen we enkel uit op het feest, niet op de receptie. Zo is het altijd geweest langs zijn kant van de familie en dus zullen wij het ook zo doen. Uiteindelijk vind ik dat je moet waar jij en je vriend je het beste bij voelt.Als je vriend er ook zo over denkt dat die neven en nichten niet per se moeten komen dan is het aan hem om dat aan zijn moeder duidelijk te maken.
Veel succes alvast.
groetjes,
Ilse 17 mei 2008
|
|
Elke
13-10-2007
|
31-8-2007 10:51:24
Hey Eva,
heel belangrijk is dat je met je vriend het eerst bekijkt en eens wordt wat je doet: neven en nichten wel, of enkel zij waarmee je overeenkomt of ... En dat HIJ aan zijn ouders zegt wat jullie beslist hebben. Omgekeerd geldt ook dat het beste is dat jij het tegen jouw ouders opneemt. Zorg er vooral voor dat jullie dezelfde mening hebben.
Ivm uitnodigingen: Neven en nichten die al alleen wonen (of samenwonen) hebben we apart een uitnodiging gestuurd, de andere hebben we aan 'familie' geschreven.
Doe vooral wat jullie als koppel het beste vinden, je trouwt met hem, niet met je schoonouders (of schoonmoeder)! Elke
|
|
Dorien
22-8-2008
|
31-8-2007 10:52:02
Hoi, vergeet niet dat het jullie dag is en dat je mensen moet uitnodigen waar je iets aan hebt. Vraag die neven en nichten die je nooit ziet desnoods op de receptie!? Groetjes
|
|
Petra
29-9-2007
|
31-8-2007 10:55:32
Hallo Eva,
Schoonmoeders...sja niet veel aan te doen! Die van mij heeft zomaar achter mene rug iedereen zitten bellen om te horen of ze nu gana komen op de feest of niet, nog voor de verwittigdatum!!! Terwijl op alle uitnodigingen mijn nummer staat,...Dusja wat doe je eraan? Blijkbaar hebben veel hier problemen mee zie ik zo :-) Ik doe gewoon dat ik het niet meer hoor, want er is geen zeggen aan!!
Groetjes Petra
|
|
Sofie
|
31-8-2007 11:00:58
Mijn ouders zijn beide de jongste van een familie van 10 kinderen. Mijn tantes en nonkel zijn dus ook al 60 - 70, mijn nichten en neven 30 - 40 - bijna 50. Een deel van hen zie ik ook maar 1x per jaar, andere nooit. Wij hebben geen onderscheid gemaakt en iedereen persoonlijk (elk een kaart) uitgenodigd. Ik ben verrast van de reacties: er zijn er veel die echt enthousiast zijn om te komen. Misschien omdat ik 1 vd laatste van de familie ben die trouwt? Maar net zoals op familiefeesten zijn het altijd wel dezelfde die aan- en afwezig zijn. Als die nichten en neven ook vinden dat ze je toch nooit zien, dan zullen er ongetwijfeld veel zijn die toch niet komen. Als je het echt niet ziet zitten kan je hen misschien wel naar de receptie uitnodigen. Sommige van mijn familie hebben dat al zo gedaan. Best eens overleggen met je ventje wat hij wil. Het is jullie dag, jullie moeten zich goed voelen. Wij hebben onze ouders gezegd geen onderscheid te maken in de familie, maar daarnaast wilden we evenwel geen 'vreemden' voor ons op het feest (zijnde vrienden, kennissen van ouders die 1 van ons 2 nog nooit gezien heeft bvb).
Sofie
|
|
Wendy
|
31-8-2007 12:16:36
Hey Eva,
Je kan niet voor allebei de families evenveel doen als je niet op dezelfde voet staat met die families!! Ikzelf heb gigantisch veel tantes en nonkels en neven en nichten (mijn moeder kwam uit een gezin met 13 kinderen, mijn vader uit een gezin van 5 en ze zijn al allemaal even vruchtbaar). Ik ken mijn familie eigenlijk niet eens, de één al wat meer dan de ander maar veel van mijn neven en nichten zou ik zo voorbij lopen omdat ik ze niet ken. De familie van mijn ventje daarentegen ken ik véél beter dan mijn eigen familie, we zien elkaar regelmatig.
Ik heb dan ook zelf beslist dat ik van mijn kant enkel de tantes en nonkels ging vragen met wie ik contact had. Van mijn vaders kant waren ze dat allemaal, van mijn moeders kant maar 1... Kan je nagaan! Neven en nichten van mijn kant hebben we alleen voor de receptie gevraagd. Ik vond het niet meer dan logisch dat we dat niet voor beide families hetzelfde moeten doen. Van Jonathan zijn familie waren alle tantes en nonkels én hun kinderen op het avondfeest uitgenodigd.
Soms moet je gewoon een beetje logisch redeneren: met wie ga je na je trouw wél nog contact hebben en met wie niet? En als je die laatste nooit meer gaat zien, waarom zou je ze dan uitnodigen?
Groetjes
Wendy
|
|
Charlotte
7-9-2007
|
31-8-2007 13:02:28
Onze ouders hebben ook al goed hun zegje gedaan. Wij trouwen binnen 7 dagen en ik moet zeggen dat het al veel grootser gaat zijn dan we eerst hadden gepland. Ik vind dat als je schoonma die mensen erbij wil, ze dan zelf moet betalen. Als het zo kan opgelost worden, is het misschien wel positief om toch een band met die nichten en neven op te bouwen. Groetjes en veel succes!
|
|
eline
5-9-2008
|
31-8-2007 13:09:23
hallo Eva,
schoonouders en wie uitnodigen zucht Ik ga van de stelling uit dat ja toch niet voor iedereen goed kunt doen, dus moet je doen wat JULLIE zelf willen. Jij en je vriend moeten tenopzichte van de "ouders" als een blok naar voorkomen, op eenzelfde lijn zitten met dezelfde mening. Hij moet het aan zijn ouders vertellen en jij aan de jouwe Voor het uitnodigen moet je diegene uitnodigen die jullie er bij willen want het is jullie dag Ik zit ook zo in een lastig parket zijn familie is groot veel neven en nichten en een grote traditie van trouwfeesten hij is naar allemaal geweest. Ik ben de eerste die trouwt en heb gescheiden ouders dus alles in het dubbel van broers en zussen tot oma's en neven en nichten. Die stieffamilie zie ik ook niet allemaal evenveel gewoon een lijn trekken en conseguent zijn. Je zal er wel uitkomen het is mij ook geluk
groetjes Eline en Stijn 05/09/2008
|
|
Patricia
17-2-2007
|
31-8-2007 16:14:24
Met je schoonmoeder kan ik je niet helpen. Maar ik snap wel dat je jouw neven en nichten wel uitnodigt en die van je vriend niet. In verband met die uitnodiging. Wij hebben een kaartje gestuurd naar tantes en nonkels. Als de neven of nichten niet meer bij hun ouders woonden, kregen ze een aparte uitnodiging. Woonden ze nog thuis, dan stond hun naam bij op de enveloppe, maar kregen ze geen aparte kaart. Ik denk dat dat meestal zo gebeurd
|
|
an
28-7-2007
|
31-8-2007 16:32:26
Wie betaalt wat? is hier denk ik heel belangrijk. Onze ouders hebben ons gesponsord en daardoor konden wij niet anders dan hun zelf hun gastenlijst laten opstellen. Het is wel zo dat mijn ouders enkel hun gasten betaalden en mijn mans ouders hun gasten. De ma van mijn man heeft echt familie tot in het honderdste knoopgat gevraagd die wij ook niet wilden maar we hebben dus moeten toegeven...
|
|
Kelly
14-7-2007
|
31-8-2007 17:34:59
Hey,
Wij hebben dat probleem niet gekend. We hebben wel van het begin gezegd dat we hun wel om raad zouden vragen maar dat wij uiteindelijk de beslissing nemen. De genodigden voor het avondfeest met eten waren dus de mensen waar wij het meeste met omgaan. De rest was niet uitgenodigd. Het is jullie dag en jullie beslissen met wie je die wil vieren.
Groetjes
|
|
Marie
5-10-2008
|
31-8-2007 19:16:11
bij ons zijn onze beide ouders gescheiden, dus dat zijn VIER ouderparen die hun zeg willen doen en allemaal een ander idee hebben! dus ook bij ons: WIJ beslissen. Al is het niet gemakkelijk: want ouders zijn slim, ze chanteren met wat geld enzo en je bent zo verkocht :-)
|
|
Natacha B
|
2-9-2007 10:25:49
Bij ons is het (tot nu toe?) allemaal heel simpel: wij betalen alles en vragen wie we willen en we doen daar ook de ouders wel plezierkes mee.
Van zijn kant komt de hele familie (ook al heb ik sommige tantes en nichten nog nooit gezien), maar dat is gelijk traditie en da's voor mij ok. Van mijn kant komt enkel mijn mama's kant (1 tante en haar ouders) en van mijn papa's kant niemand omdat die al jaaaren in ruzie liggen ... Niet zo'n moeilijke keuze dus.
We nodigen ook enkele oude buren en vrienden uit van hen. Omdat we zelf ook goed kennen (en t zijn er niet zooooveel ook hé).
We weten wij ook dat er achteraf wel een mooie cadeau zal komen. Wat of hoe weet ik niet, maar daar sta ik niet op te wachten. Tot nu voel ik me super met hoe de voorbereidingen verlopen: Brecht & ik denken over alles hetzelfde en de ouders moeien zich niet (en betalen dus vooraf ook niets) ;)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|