Nu Online
Momenteel zijn er 377 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsjurk voor 'kleinere' meisjes (1m66)

3-9-2007 20:47:40
Hallo iedereen,

Ik heb zo'n romantische jurk in gedachten, met mooie brede lagen, maar... mijn schoonmoeder herinnert me er constant aan dat ik door mijn grootte (1m66, ik vind dat dat nog redelijk meevalt nochtans) slechts met een paar jurken zal staan, dus dat ik nu nog niet teveel mag dromen van zulke romantische jurken.

Zijn er nog dames hier die mijn grootte hebben en waren jullie daardoor echt beperkt in de keuzes? Ik droom bvb. van een jurk à la Ian Stuart (Pompadour) of Linea Raffaelli (rozig, breed bloemig onderaan)... Mag ik daar dan niet meer aan denken? Ik ga in ieder geval gauw gaan passen, maar wil me wel al voorbereiden op eventuele teleurstellingen...

Alvast bedankt!
Groetjes
Sofie

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 455

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik3-9-2007 21:15:06

hallo sofie,
ikzelf ben ook maar 1.64m en ik heb totaal geen problemen gehad met het zoeken naar mijn kleed. ik heb zelfs kleedjes aangehad waar een sleep van 5m achter aan hing. je moet gewoon zien dat als de sleep korter moeten maken dat je dan niks van een print eraf gaat doen. ik heb ook kleedjes aangehad die heel breed uitgingen van onder en zelfs dat was geen probleem. je kleed wordt toch op je lengte aangepast. zeker geen onnodige zorgen maken. vraag zeker raad als je twijfelt in de winkel.
groetjes
heidi

Sally
7-9-2007
 Meld misbruik3-9-2007 21:15:54

Hello

Ik denk dat je je zeker geen zorgen hoeft te maken. Er is zoveel keuze voor elke vrouw groot of klein. Ikzelf ben ook ongeveer zo groot en heb zelf een prachtjurk van Linea Raffaelli. Een vrij eenvoudige maar romantische jurk.

Veel succes met je zoektocht...

Groetjes

Sally 07-09-07

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik3-9-2007 21:17:34

Sofie, hoi!
Gelieve u schoonmoeder erop te wijzen dat wij niet KLEIN of MINI of wat dan ook zijn; 1m66 is een standaard vrouwenmaat en ik denk niet dat er veel rondlopen die gezegend zijn met 1m75 ofzo.
Zeg maar dat ik het gezegd heb :-)
Ik heb een jurk van Linea raffaeli met veel frullekes aan gekozen en dat staat mij, met mijn 1m68 perfect!
Laat u niet doen hè, ge gaat zien, dat gaat er super uitzien!
Succes met alles en vooral met uw schoonma :-)

ulrike

Meld misbruik3-9-2007 22:24:46

hey,
ben dit weekend naar huwelijk geweest van een meisje dat ongeveer mijn lengte heeft, iets kleiner zelfs denk ik (ben 1m65 ong) ze had zo een klaadje aan van linea raffaelli zoals je beschrijft en ze zag er echt fantastisch uit, het kleed paste perfect en ze was echt niet te klein. trouwens de gemiddelde lengte van vrouwen is ong 1m66, ik zou me daar absoluut geen zorgen over maken

groetjes

Céline
10-11-2007
 Meld misbruik3-9-2007 22:30:28

Ik meet zo'n 157 VOLLE centimeters en uit eigen ervaring weet ik dat lengte geen probleem vormt om de jurk van je dromen te vinden...Dus met jouw 166 lukt dat zeker wel!

Groetjes!
Lilliputterke

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-9-2007 7:48:29

Hey,

ik ben 1.68 m en ik had een prachtige jurk van Linea, wijd uitlopend naar onderen toe en met een mooie sleep. Ik droeg wel een hakje, maar niet om groter te lijken, gewoon omdat ik dat veel eleganter vind. Maar ik zag er niet kleiner uit, in tegendeel. Gewoon passen en kijken wat de spiegel je vertelt!

Groetjes,
Lieve

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik4-9-2007 8:14:12

Hey Sofie,

Ik had dezelfde angst. Niet alleen ben ik 1m62 daarenboven ben ik ook niet van de magerste en tóch vind ik een heleboel jurken waar ik wel erg mooi in sta (al zeg ik het zelf). Je mag je niet laten doen door "Cruella De Vil"... Je vindt er zeker één die prachtig zal zijn!!
Succes
Kim

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik4-9-2007 8:57:00

Hey,

Ik ben 1m60 en droeg een prachtige Linea Raffaelli-jurk waar ik zelfs platte schoenen onderaan had. En al zeg ik het zelf: Ik zag er prachtig uit!

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik4-9-2007 9:17:55

Hey,

1m66 is helemaal niet klein.
Ik ben zelf 1m67 en heb heel wat romantische kleedjes gepast (en er ook één gekocht) o.a. van Ian Stuart.
Klinkt misschien niet bescheiden maar ik stond met alles dus je hoeft zeker niet te vrezen voor uw lengte.

Veel succes met je zoektocht. Geniet ervan!!!

Groetjes, Sissi
(101 dagen getrouwd)

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik4-9-2007 10:05:47

Hey Sofie

Je moet je zeker geen zorgen maken, ik heb een Ian Stuart en kmoet zeggen, het is gwoon prachtig en ben "ook maar" 1.66 m ...

Succes en veel plezier !!

Sarah
15*09*07
Nog 11 dagen !!

carmen
28-7-2007
 Meld misbruik4-9-2007 10:20:06

Sofie,
1m66 is helemaal nie klein hoor vind ik, ik ben 1m62 en ben hiermee tevreden. Ik ben getrouwd in een Ian Stuart jurk "Storm" en hij stond me prachtig, ik heb er superveel complimentjes over gekregen, dus waarom zou zo een jurk jou niet staan? Gewoon ter info: ik verkoop mijn jurk, dus indien je graag eens een foto ziet, stuur gerust een mailke naar muisie123@hotmail.com. De jurk is maat 36-38. Ik doe hem weg aan de helft van de nieuwprijs (2400 euro), hij is nu in de droogkuis. Dit is een mooie optie als je een Ian Stuart wil maar geen al te grote hap uit je budget wil en het kleed is uiteraard nog in perfecte staat! Groetjes, Carmen.

Ann
20-7-2007
 Meld misbruik4-9-2007 11:31:20

Hey Sofie,

Je moet je zeker geen zorgen maken, ik ben 1m64 en heb ook een heel romantische breed uitgaande jurk gekozen, die me prachtig stond en waar ik ook heel veel complimentjes op gekregen heb.
Het is een jurk van Pronovias - collectie 2007 - collectie Dreams - jurk Odeon. Ze is nu in droogkuis maar zou ze nadien willen verkopen. Als je interesse hebt, stuur gerust een mailtje naar ann.dom@telenet.be
Groetjes,
Ann

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-9-2007 12:32:00

hey,
ik ben zelf 1,72m en ze vonden in de winkel mijn jurk zo mooi omdat ik zo groot ben. Maar als jij hakken aan hebt van een centimeter of 5, dan ben je dus even groot!!
Gewoon iemand meenemen die je voor 100% kan vertrouwen en die eerlijk tegen je zijn. Want ik heb al bruidjes zien passen, waarbij het echt lelijk stond, en waarvan de ma/ vriendin/ schoonma dan staat te tateren dat het geweldig is!
ik zou persoonlijk je schoonmoeder niet mee nemen.
dus niet meer dromen, maar gewoon gaan passen!! Dan weet je het ineens!

VERA
18-7-2007
 Meld misbruik4-9-2007 12:49:36

hallo sophie, laat je niet afschrikken hé, ik ben maar 1m60, ben getrouwd op 18 aug in een prachtige jurk van oni onik, normaal draag ik hage hakken en die dag had ik gekozen voor een simpel schoentje met amper 4com hak, dus........jij trouwt en jij beslist, succes
veke

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik4-9-2007 19:21:23

Hihi! Probeert je schoonmoeder ons complexen aan te praten? Ik ben 1m64 en had er nog nooit aan gedacht dat ik 'te klein' zou zijn. Niks van aan trekken zou ook ik zeggen.

Veel plezier nog!

Wendy

Meld misbruik5-9-2007 12:57:20

niet mee inzitten, ik ben 1m68 en had ook een prinsessenjurk (zie www.wendy-jonathan.be ) en niet eens echt hoge hakken aan. Waarom zou je daar niet mee staan.

Ik denk trouwens dat Romy Schneider (of hoe heette die van Sissi) ook een kleine was en ze was toch praaaachtig met haar Sissi-jurken!

Voor geïnteresseerden, mijn jurk is nog altijd te koop!! (wendy.debels@gmail.com)

Els
22-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 14:19:50

Hey Sofie,

Ik trouw (en meet nog geen 1m60) binnen een dikke 2 weken in een roze, brede bloemige LR jurk. Er zitten wel LR schoenen met een hak onder. Als je wil stuur ik je een foto van mijn laatste pasbeurt door. Je ziet dat er geen probleem is, ik heb wel een extra pasbeurt nodig (morgen) omdat ik zelf wou dat de bustier nog wat extra ingenomen werd.

Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 15:31:55

Ik ben 1.64 m en ik heb ook een jurk met lagen. Het maakt niet dik ofzo, juist de taille wordt geaccentueerd en ik lijk er zeker niet klein in!! Dus ik zou er gewoon voor gaan!! Succes!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik5-9-2007 18:16:30

Hallo iedereen!

Bedankt voor de leuke reacties! Oef... dit lucht op! ;) En ja, die schoonmoeders... soms kun je ze... grrr!

Zo te horen zijn er veel bruidjes van mijn lengte... die probleemloos een schitterende jurk vonden. Gelukkig maar!

Els: stuur je mij eens een foto van die mooie jurk? (e-mail: sofiety@hotmail.com)

Alvast bedankt!

Groetjes
Sofie

Sara

Meld misbruik6-9-2007 14:06:24

Hoi Sofie,

Laat je niets wijsmaken! Ik ben zelf 1m64 en had een kleed uit de collectie van Linea Raffaelli 2007: kleur framboise (oud roze) met veel lagen, brede rok met lange sleep in tafta, tulle, zijde en voile. Heb enorm veel complimentjes gekregen over hoe prachtig ze mijn jurk wel vonden!
Ik heb je een mailtje gestuurd met wat foto's.

Groetjes,

Sara

grada
14-12-2007
 Meld misbruik7-9-2007 8:09:11

Hoi,

Ik zelf ben 168 en heb een jurk van Divina Sposa wat je kunt vergelijken met Ian Stuart alleen de prijs is anders (goedkoper).
Het pasmodel stond mij geweldig en inderdaad net wat anderen zeggen, je taille word geaccentueerd...en heb de jurk laten bestellen.
Ik heb 4 dagen later een andere jurk gevonden in duitsland die ik veel mooier vind...en het bestelde model mag wil ze niet terugkopen. Heb jij eventueel intresse hierin dat wil ik je wel foto;s mailen. hij is champgane/ivoor van kleur.
En anders veel succes ermee...
Groetjes

Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik23-9-2007 16:48:50

Zoals Sofie al zei: ''Gelieve u schoonmoeder erop te wijzen dat wij niet KLEIN of MINI of wat dan ook zijn''

Ik ben 1m64 en voel mezelf niet klein. Juist een gemakkelijke lengte, want heb standaard maten.

Ben al gaan passen en de jurken stonden mij prachtig. Heb mezelf nooit de vraag gesteld of ik te klein zou zijn.

Sorry, maar belachelijke opmerking van uw schoonmoeder! Zou zij er zelf beter uitzien in uw doormjurk? Ik denk het niet.

Niet aantrekken en gewoon doen wat jij zelf wil!!!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik23-9-2007 20:41:42

Hallo dames,

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb gelukkig wel een zéér mooie jurk gevonden en dit zonder enig probleem. Integendeel, we hadden het echt moeilijk omdat meerdere jurken echt prachtig waren. Het is een Ian Stuart geworden...
Dus oef... dit is alvast een zorg minder!

Bedankt!!

Groetjes
Sofie

Marisa
2-5-2008
 Meld misbruik29-9-2007 14:21:01

Dag Sofie

Als je nog op zoek bent naar een jurk van Linea Raffaelli ben je aan het juiste adres.
Ik verkoop namelijk de jurk collectie 2006 (roze -paars achtig) het is maat 40/42 maar kan makkelijk ingelegd worden.
de jurk is ingelegd tot iemand van 1m68

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info