Terug naar overzicht
hallo hilde.wij hebben elk 2 getuigen voor de wet en kerkelijk huwelijk.groetjes wendy
Hey Hilde,K heb dit eens opgezocht voor jou en het maximum is 2 per persoon, dus twee voor jou en twee voor je 'toekomstige' man.Groetjes,Sylvie
@ SylvieKan je mee eens doorsturen waar je die tekst gevonden hebt aub?Alvast bedankt!Groetjes, Katrienkatrien09082008@hotmail.com
Hey Katrien,Op volgende website heb 'k die informatie gevonden:http://www.trouwen-organisatie.nl/trouwen%20wettelijk.h... Groetjes,Sylvie
Maar dat geldt misschien alleen in Nederland...
Ik vermoed gelijk ook dat het enkel voor Nederland geldt...Van waar ben jij Wendy?Groetjes, Katrien
in ieder geval iedereen bedankt voor de reactie, .. maar ik woon wel in Vlaanderen, dus zou daar de wettelijke bepalingen willen weten...
Dag HildeIk ben getrouwd in Gent in 2006. Ik wou graag twee getuigen per persoon, maar dat mocht niet.Ingrid
Hallo,artikel 75 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek houdt het op 2 getuigen, één voor elke partner.GroetjesKim
Heykes,K had er niet bij stilgestaan dat dit een site was van Nederland.Als 'k alle sites afloop staat er telkens 1 getuige vermeld, er bestaat wel geen enkele wet dat meerdere getuigen niet mogen, maar elke gemeente keurt het wel af.Zo heb 'k gelezen dat er iemand een klacht heeft ingediend omdat hij geen 2 getuigen mocht hebben, vooral omdat dit nergens wettelijk beschreven staat.En dit is nu wel voor Belgie, sorry voor 't misverstand.Groetjes, Sylvie
geen probleem, het is nu duidelijk: slechts 1 getuige per persoon wordt toegelaten. jammer als je meer dan 1 broer/zus hebt.
en mag men eigenlijk als bruid een mannelijke getuige hebben voor de kerk? of moet er een vrouwelijke getuige zijn voor de bruid en een mannelijke voor de bruidegom?Of is dit om het even?
Voor de kerk mag je meer dan 1 getuige hebben . HEt geslacht maakt niet uit zowel voor bruid als bruidegom mag dit man of vrouw zijn.ingrid
@ stefanie,dat maakt niet uit, man of vrouw, da's omhet even.Groetjes,Sylvie
Hey bruidjes,Ik ben een nederlandse die in Mechelen,België woont en met een belg ga trouwen! Voor het burgerlijk huwelijk hebben wij ieder 1 getuige, maar... Voor de kerk hebben we er nog eentje extra! In totaal 3 dus voor het kerkelijk huwelijk! Onze pastoor keek even raar toen ik het vroeg, maar hij heeft het nagevraagt en het was geen enkel probleem!Gewoon vragen dus!Succes met de voorbereidingen, ik ben aan het aftellen!groetjes Liss15/09/07www.chrisenliss.bruiloftsite.nl
voor de wet mag je idd maar twee getuigen, één voor elke partner hebben. voor de kerk mag je er meerdere hebben.Elke