Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer?

6-9-2007 10:04:23
Heykes,

Hoeveel tijd op voorhand moet je eigenlijk gaan kijken voor een trouwjurk?
K heb hier al gelezen dat als je té vroeg gaat je raar wordt aangekeken en dat ze je niet helpen, maar aan de andere kant wil 'k dan ook niet té laat zijn.
Weten jullie raad aub?

Alvast bedankt.

Sylvie

Sylvie

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 421

L
26-6-2009
 Meld misbruik6-9-2007 10:06:58

k denk dat ze standaard zeggen rond de 8 maand op voorhand. IK ben zo iemand die dus volgens de winkel blijkbaar te vroeg ging (nu ben ik nog thuis in ouderschapsverlof en dus tijd genoeg, als ik weer fulltime ga werken en in t weekeinde met drie kids thuis zit, is kleedjes passen niet zo evident) want ik vond dat ik niet vriendelijk behandeld werd... dus misshcien gewoon ff informeren in de winkel waarnaar je interesse uitgaat

Kerry

Meld misbruik6-9-2007 11:16:56

Hey Sylvie,

Wij trouwen in augustus 2008 en ik heb een eerste afspraak gemaakt voor eind oktober.In de winkel zeiden ze me dat ik toch best een keuze kon maken tegen december-januari dus zo'n 8m op voorhand...

groetjes

An
16-6-2007
 Meld misbruik6-9-2007 15:16:52

Ik ben op 16 juni 2007 gehuwd en ben op 28 oktober 2006 voor het eerst naar de winkel gestapt (en tevens daar ook het eerste kleedje dat ik aanhad gekocht :))

wendy
8-3-2008
 Meld misbruik6-9-2007 15:24:46

vanaf 6 maanden op voorhand

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik6-9-2007 18:39:23

ik ben 6 maand op voorhand gaan kijken.
de meesten raden aan zo een 6 tot 7 maand voor de bruiloft...

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik6-9-2007 20:05:43

Hoi Sylvie

Ik ben op 11 augustus 2007 getrouwd.
In september 2006 was het opendeurdag in een winkel in de buurt en wilde ik gewoon uit nieuwsgierigheid met mijn moeder eens een kijkje gaan nemen.
Daar waren ze heel vriendelijk en lieten ze me zelfs kleedjes passen. Toen ik zei dat ik dacht dat ik nog veel te vroeg was, zeiden de verkoopsters mij dat ik helemaal niet te vroeg was, maar dat het de ideale moment was. In hun winkel was de nieuwe collectie stilaan aan het binnenkomen en alle kleedjes kwamen maar 1 keer. Dus weg was weg.

Groetjes
Rebecca
Reeds 26 dagen getrouwd

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik7-9-2007 13:22:55

Te vroeg is ook relatief hoor... Wij trouwen op 3 mei volgend jaar, en ik ben deze zomer in juli gaan passen, omdat ik nu net met werk begonnen ben, en het dan wat te druk zou zijn. In de zomer had ik tijd zat, vandaar. Ze hebben mij echt niet vreemd aangekeken, en het was zeker niet té vroeg, ik heb zelfs een kleed uit de collectie van 2008 al. Nu, voor mij maakte het wel niet uit of dat het de nieuwe of de oude collectie was. Ik kan me wel inbeelden dat als je nu gaat voor 2009 ze misschien aanraden nog wat te wachten, maar alles in 2008 is nu zeker goed.

Succes ermee, en geniet ervan! Ik heb al een beetje spijt dat die fase door is... Maar er komt nog passen natuurlijk!

Groetjes,

Tania

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-9-2007 18:32:00

ik denk dat in oktober de nieuwe collectie binnen komt. Ik heb deze zomer al gekozen, omdat ze me vertelden dat de volgende collectie veel rood/ grijs gaat zijn. Maar ja, dat kan natuurlijk ook een verkooptruc zijn!
Ik ben een jaar op voorhand geweest en ze hebben me zonder problemen geholpen! Ik heb vroeger op trouwbeurzen gewerkt en volgens de winkeliers was het probleem tegenwoordig juist dat de meeste te laat komen kiezen...

Laurie

Meld misbruik7-9-2007 22:01:55

Hey!

Ikzelf trouw op 10 mei 2008 en ik heb mijn jurk eind augustus gekocht. Toen ik belde voor een afspraak raadden ze me aan om dan nog niet definitief te beslissen en te wachten op de nieuwe collectie (oktober-november). Ik mocht dus al jurken komen passen, maar voor mijn definitieve beslissing vonden ze in de winkel dat ik moest wachten op de nieuwe collectie zodat ik later zeker geen spijt zou krijgen. (jurken van Linea Raffaelli kan je tot 2 jaar na hun uitkomen bestellen als de stof nog voorradig is) Nu had ik op voorhand wel al een jurk in gedachten en toen ik die paste, wist ik het meteen: die jurk zou het worden! En dan heb ik hem toch gekocht! In de winkel (Filline) waren ze heel vriendelijk en ze hebben me dan toch laten kopen ;-). Al wat ik wil zeggen, trek je niets aan van wat anderen zeggen en ga gewoon wanneer je zin hebt. Ikzelf zou geen maanden meer hebben kunnen wachten om te gaan passen ;-).
Groetjes en veel succes!
Laurie

Anke
29-3-2008
 Meld misbruik8-9-2007 11:05:16

Hallo,
Ik trouw in maart volgend jaar. Deze zomer heb ik 3 winkels bezocht. Er werd mij wel verteld dat ik het beste zou wachten tot de nieuwe collectie er was. In 2 winkels mocht ik jurken passen. In de derde winkel werd ik echter zeer onvriendelijk behandeld. Ik heb zelfs moeten aandringen om een jurk te mogen passen. Volgens de verkoopster was ik veel te vroeg en had het niet veel zin om iets te passen en zou het het beste zijn indien ik in oktober terugkwam. Ik heb dan ook voorlopig mijn zoektocht gestaakt en wacht tot de nieuwe collectie er is.

Veel succes met uw zoektocht...

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik8-9-2007 14:27:43

Hallo Sylvie,

Het hangt er ook een beetje vanaf wanneer je juist trouwt.
Wij trouwen in augustus 2008 en ben deze morgen in een winkel kaarten voor de modeshow gaan halen. Ze raadden mij daar aan om in november toch al stilletjes beginnen uit te kijken, want in de zomermaanden sluiten de meeste winkels enkele weken. Ook zitten ze dan met minder personeel. Dus moest ik zorgen dat mijn kleed klaar was in juni... .

De nicht van mijn verloofde trouwt in maart 2008 en ze hadden haar aangeraden om niet meer te wachten op de nieuwe collectie omdat ze anders te weinig tijd hadden om het kleed klaar te krijgen. Maar denk dat dit van winkel tot winkel afhangt.

Ikzelf, zou toch proberen te wachten tot de nieuwe collectie er is... Kwestie van mss iets mooier te zien :-)

groetjes en nog veel plezier met je zoektocht!

Marijke
16/08/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info