Nu Online
Momenteel zijn er 645 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gescheiden ouders

6-9-2007 19:43:56
Hallo, wij trouwen volgend jaar. Mijn ouderders zijn al 13 jaar gescheiden, en zeggen geen woord meer tegen elkaar. Ze zijn ook allebei hertrouwd. Nu is mijn vraag; hoe doen jullie dat als de avondgasten toekomen. Meestal staan dan de bruid en bruidegom samen met de ouders klaar om hen te feliciteren. is het de bedoeling dat de nieuwe man van mijn mama en de nieuwe vrouw van mijn papa daar ook bijstaan???? Hoe gaat dit bij jullie zijn?
als ik mijn mama en papa naast elkaar moet zetten dat wil ik ook niet doen.

Eva
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 570

aurelie
30-8-2008
 Meld misbruik6-9-2007 19:50:09

Idem dito, wij maken een eretafel met broers/zussen en getuigen en maken vervolgens daar rond 3 tafels met de ouders en hun naaste familie (ouders bruidegom en mama bruid en papa bruid)
Bij de receptie zullen de 'aangetrouwden' er ook bij staan om de gasten te ontvangen denk ik.. (nog niet over nagedacht)

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik6-9-2007 19:56:16

Hoi Eva

Ik denk dat je je vooral eerst eens even moet afvragen wat jij zelf wil.
Heb jij de nieuwe partners van je ouders graag? Vind jij zelf dat ze erbij mogen staan? Of heb jij liever dat het alleen je ouders zijn?
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Mijn vader is hertrouwd, mijn moeder niet. Ik heb nooit echt een goede band gehad met mijn stiefmoeder. Ik heb toegelaten dat ze mee in de suite liep, voor mijn vader. Mijn moeder had het daar een beetje moeilijk mee, omdat zij een partner heeft moeten zoeken om mee in de suite te lopen en omdat zij vond dat mijn vader voor één dag toch wel eens met haar kon gaan. Maar ik heb zelf beslist dat het in de suite zo mocht gaan.
Ik heb wel aan mijn vader gezegd dat ik bij het ontvangen van de gasten 's avonds wel liever had dat het alleen mijn ouders en schoonouders waren. Dus daar stond mijn stiefmoeder wel niet bij.

Ik hoop dat je eruit komt. En ik weet zeker dat je ouders die dag wel hun best zullen doen om overeen te komen, voor jou.

Groetjes
Rebecca
Reeds 26 dagen getrouwd

eline
5-9-2008
 Meld misbruik7-9-2007 9:35:08

Hey Eva

Ik heb ook gescheiden ouders als reeds 22j.
Beiden zijn ze hertrouwd, met mijn moeder en stiefvader kom ik goed overeen zij zijn al 22j samen.
Met mijn vader en zijn vrouw ligt dat moeilijker hoewel ik sinds de scheiding altijd bij mijn vader heb gewoond. De vrouw van mijn vader is zijn derde vrouw in mijn leven sinds mijn 16 jaar nu 10j dus en daar kan ik het echt niet mee vinden maar ik leg mij erbij neer ik leeft niet samen met mijn vader maar wel met mijn vriend en mijn vader is gelukkig met haar.

Ik heb beslist om geen problemen te hebben en ruzie om voor beide stiefouders het zelfde te doen want mijn stiefvader wil ik er overal bij hebben mijn stiefmoeder niet echt maar ik kan dit niet maken ten opzicht van mijn vader.
Je snapt het wel he voor mijn moeder gaat het wel en voor mijn vader niet terwijl ik altijd bij hem heb gewoond.
Ik neem mijn stiefmoeder er bij en zal haar naar alle waarschijnlijkheid niet veel aandacht schenken.

Dus aan de ere tafel 3 paar ouder, mijn ouders plus de schoonouders zo ook voor het onvangen van de gasten

Ik vind voor mezelf dat wat je ook beslist te consequent moet zijn zou worden er veel problemen vermeden, en de mensen die je echt niet mag of het nu familie of stieffamilie is en die uitgenodigd zijn zullen wel zo slim zijn dat ze niet komen, en komen ze wel dan moet jij je concentreren op mensen die je nauw aan het hart liggen, alles zal al spannend en druk genoeg zijn zodat deze mensen negeren echt niet moeilijk zal zijn denk ik

groeten Eline & Stijn
05/09/2008

L
26-6-2009
 Meld misbruik7-9-2007 10:21:24

hier ook t zelfde probleem
mijn vader en moeder zijn al 22 jaar gescheiden, vader heeft al zolang een andere vriendin, moeder heeft niemand!
We trouwen alleen voor de wet dus de "suite" is niet echt een probleem, we gaan een beetje een suite doen voor fotos maar dat is niets officieel dus wel ok
voor t avondfeest zie ik nog wel, doen ze moeilijk is t alleen t koppel die de mensen begroet, de ouders moeten dan maar zien dat ze de mensen die ze kennen in de zaal begroeten...
sorry voor hen maar dat is vor ons makkelijkste he
aan tafel weet ik nog niet hoe t op te lossen..

Helga
11-8-2007
 Meld misbruik7-9-2007 10:57:40

Hallo,

Wij hadden ook dit probleem. De ouders van mijn man zijn gescheiden.
Beiden hebben een nieuwe partner. Zij hebben erbij gestaan voor het ontvangen van de gasten. Maar mijn ouders hebben wel hun 1e plaats na het bruidspaar afgestaan en zijn tussen de 2 koppels gaan staan.
We hebben geen problemen gehad.

Groetjes,
Helga

Nathalie
14-3-2008
 Meld misbruik7-9-2007 12:38:36

Ik heb hetzelfde probleem: vader hertrouwd, moeder alleen.
Ik vraag me vooral af hoe jullie de tafelzetting dan doen?

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:17:33

Ik heb ook dat probleem en dan nog in het dubbel! Zowel mijn als mijn vriends ouders zijn gescheide en ze hebben allemaal een nieuwe partner. ZE lopen allemaal in de suite, maar wat tafelzitting en verwelkoming betreft ben ik er nog niet uit. Mijn ouders kunnen beleefd blijven tegen elkaar maar tss mijn schoonouders is het nog steeds oorlog. Van mijn schoonvader hoorde ik al: "ik wil niet aan dezelfde tafel zitten hoor" en hij wil ook niet zonder zijn partner de mensen verwelkomen. Nu, aan de ene kant vind ik: het zijn volwassen mensen, ze kunnen zich toch wat gedragen op onze mooiste dag? Anderzijds: het moet voor hen ook leuk blijven. Bij de verwelkoming heb ik gewoon zoiets van: alleen onze echte ouders is genoeg, want de mensen gaan er écht niet meer wijs uit geraken: wie is nu de vader en wie de stiefvader? Maar ja, als ze echt lastig doen, onze ouders dan zullen we er ons wel bij neerleggen zeker?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...