Nu Online
Momenteel zijn er 558 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Do & dont's van een huwelijk

11-9-2007 20:38:50
Hallo allemaal, Dit bericht is eigenlijk een beetje voor diegenen die al getrouwd zijn! Wat viel tegen? wat was echt super en raden jullie iedereen aan? Waar hebben jullie spijt van? Noem maar op.
Zo kunnen wij ons (perfecte) huwelijk zo goed mogelijk voorbereiden.
Groetjes Eva

Eva
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 334

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik12-9-2007 8:32:17

Wij zijn op 2 juni getrouwd en onze dag is perfect verlopen. Als ik nog eens mocht trouwen zou ik onderstaande zeker behouden:
- planning dag: half 12 gemeentehuis, half 4 kerk en daarna direct naar de zaal
- iemand laten filmen en aan vrienden vragen om hun fototoestel mee te brengen voor het feest
- broodjesmaaltijd 's middags is voldoende
- eigelijk heel onze dag

Wat ik zou veranderen ... euh ... niets precies. Misschien als hier nog reacties komen dat ik dan nog op iets kom, maar zo op 't eerste gedacht is alles perfect verlopen.

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik12-9-2007 11:51:34

Hey Eva,

Een goede vriendin van me is dit weekend getrouwd, en dit waren haar de minpuntjes die ze gaf:

Haar kleed zat heel makkelijk als ze rechtstond, maar als ze moest zitten (tijdens het eten) kon ze bijna niet ademen of eten.

De organisatie was niet 100% waardoor er een aantal dingen misgelopen zijn, waardoor voor haar de dag wel vrij stressy was. Voorbeelden daarvan: gastenlijst was niet op voorhand doorgegeven, mensen die voor de receptie uitgenodigd waren die toch bleven voor het avondfeest, niemand die verantwoordelijk was voor de enveloppendoos,...

Voor de rest was haar dag wel heel mooi, ze waren heel tevreden van videograaf en DJ bvb die tijdens het feest ook clips lieten zien.

Groetjes!

Lies

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik12-9-2007 12:19:59

Hoi,

Alles op voorhand goed organiseren en de nodige afspraken maken met iedereen, dat doet al veel. Maar je mag vooral op de dag zelf niet vergeten te genieten! Niet stressen, je niet druk maken om futuliteiten,.. Wij hebben echt van de eerste tot de laatste minuut genoten en het straalde gewoon van ons af. Ik zou achteraf gezien niets aan onze dag veranderen! Hij was gewoon perfect!

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Wendy

Meld misbruik12-9-2007 12:21:02

De grootste DO die van ons huwelijk een enorm succes gemaakt heeft is zeker en vast: zorg dat je de mooiste dag van je leven invult met iets wat bij je past. Ben je een klassiek type, probeer dan geen 'hippe fuif' te geven en omgekeerd als je een los type bent, stop jezelf die dag dan zéker niet in een keurslijf.

Beslis vooraf welke stijl je wil voor je huwelijk en zorg dan dat die stijl terugkomt in je uitnodigingen, je kleed, menukaarten, eventueel website, ...
Zo weten de mensen ook onbewust wat ze kunnen verwachten op je huwelijk.
Je moet het een beetje zien als een soort marketingcampagne waar alles bij elkaar past...

Wat voor ons ook een enorm succes was en daarbij de tweede DO: als je trouwt voor de kerk, houd dan geen standaardmis met tekstjes die je overal uitplukt, maar zorg dat ook je trouwmis reflecteert wie jullie zijn. In een kerk hoef je niet persé trage, 'saaie' muziek te spelen. Draai muziek die jullie zelf graag horen en als jullie nooit zelf naar een koor zouden luisteren, boek dit dan bijvoorbeeld ook niet voor jullie grote dag. Er zijn genoeg liedjes in elk genre met teksten die best gepast zijn voor in de kerk. Het enige wat je nodig hebt en dat is dan ook mijn derde DO is een priester die een beetje meegaand is en openstaat voor ideeën en veel input van jullie uit.
(Wij hadden maar één niet-uptempo-nummer in onze mis en ik kan je verzekeren dat er ambiance was).

Nog een DO is: bereid alles goed voor, maar de dag zelf laat je alles los, en dan bedoel ik echt àlles! Je betaalt stukken van mensen omdat anderen die dag alles in goede banen moeten leiden. En 't is maar door alles los te laten dat jij ten volle van je dag kan genieten. Kleed gescheurd? Tjah, dat gebeurt. Schoonheidsfoutje in de mis? Hoort erbij...

Een don't kan ik niet onmiddellijk verzinnen. Behalve dan het omgekeerde van de do's van hierboven dus...
Misschien kom ik nog op iets.

Vele groetjes
Wendy
www.wendy-jonathan.be
wendy.debels@gmail.com

Wendy

Meld misbruik13-9-2007 12:19:03

Hi,

hier ben ik nog eens, met nog een DO én een DON'T:

DO: huur een ceremoniemeester in. Kost je niet zoveel (in vergelijking met de andere kosten, de onze was bvb. 115 euro) en bespaart je hopen stress!

DON'T: probeer niet van een huwelijk na te apen dat een succes was, zoek echt je eigen ding. Ik kan u verzekeren dat ik recentelijk naar een huwelijk geweest ben dat gewoon een lachertje was, de fake-heid droop ervan af omdat ze gewoon probeerden een ander (wel leuk) huwelijk te imiteren.

Groetjes

Wendy

Veroniek

Meld misbruik14-9-2007 12:50:54

Hoi

Onze dag is ook perfect verlopen en zou ook niet weten wat ik niet zou doen! Alles was zo leuk en we hebben er echt van genoten!
Dat is héél belangrijk, geniet van elkaar! De dag is zo rap om en je moet niet constant met je gasten bezig zijn! Het is jullie trouwdag en jullie moeten van elkaar genieten en als je gasten dat zien, zullen ze er tevreden op terug kijken!

Wat ik zeker terug zou doen is dansles volgen en we hadden een volledige dans op onze openingsdans! Wij konden niet dansen en doen dit niet graag! We hadden tegen iedereen van de familie gezegd dat we niet gingen dansen en toen we ons dansje deden, dan zat iedereen verstomd op hun stoel en als je dan beelden ziet van de mensen hun gezichten! Magnjefiek gewoon, daar genieten we nog van! Want we krijgen er nog steeds reacties op "Jullie loebassen, zo stiekem achter onze rug toch leren dansen en ons foefkes wijsmaken!" of nog andere zaken! Héél leuk en een echte aanrader!

Je moet je (alle 2) vooral goed voelen bij alles wat je voorbereid en dan komt het wel goed! En stress is niet nodig, als je alles goed voorbereid hebt weet je wat er komt en wordt het een zalige dag zonder STRESS!

Geluk allemaal!

Getrouwd op 20 07 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...