Nu Online
Momenteel zijn er 616 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help!

12-9-2007 12:49:51
Hej mede bruidjes in spe!!
Heb jullie hulp en mening even nodig. Ik ben vandaag naar het gemeentehuis geweest om info te vragen ivm de aangifte van ons huwelijk. Ik had me laten vertellen dat er in onze gemeente enkel en alleen op vrijdag kan getrouwd worden en wilde dit toch even checken want we zijn zalen aan het bekijken en willen deze nu toch wel laten vastleggen omdat we in september 2008 zouden willen trouwen. Nu ben ik dus echt zeer teleurgesteld omdat we kennelijk in onze gemeente effectief enkel en alleen op vrijdag kunnen trouwen. Wij hadden echt in ons hoofd om zaterdag te trouwen. We hebben veel vrienden die in een ploegensysteem werken en een vrijdag kan dan problemen geven om aanwezig te zijn op het feest omdat ze dan eventueel middagpost hebben. Mijn verloofde stelde dan voor om de vrijdag voor de wet te trouwen en de rest op zaterdag te doen. Maar ik vind dit zo stom want wat doe je dan met je kleed, 2 keer aandoen? En kapsel en make-up? Vind het ook vervelend voor de videoreportage, want dan moet ik die persoon ook 2 dagen betalen. En ik wil zo graag één video van één complete dag. Wat denken hiervan? Hou zouden jullie dit oplossen?

Wendy

Wendy
5-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 688

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-9-2007 12:56:03

Hoi,
Wij hebben iets gelijkaardigs voor gehad en uiteindelijk beslist om het op twee dagen te doen. Nu trouwen we vrijdag voor de wet. Na de wettelijke trouw gaan we met de dichtste familie iets eten. Zaterdag is dan voor ons het eigenlijke feest waarbij we 's middags voor de kerk trouwen en 's avonds ons feest hebben. Ik heb ook even een klik moeten maken omdat ik eigenlijk ook heel erg graag alles op dezelfde dag gehad had, maar nu ben ik wel blij dat het niet zo is. Zo hebben we zaterdag veel meer tijd en ruimte voor alles...
Groetjes
Caroline
15/9/7

Wendy
5-9-2008
 Meld misbruik12-9-2007 13:02:06

Mercikes Caroline,

En hoe ga je dit oplossen met kapsel, kleed en video? Doe je op vrijdag dan iets anders aan?

Wendy

Leentje
8-8-2008
 Meld misbruik12-9-2007 13:25:01

probeer eens met de schepen van burgerlijke stand te praten. in ons gemeente kon er enkel de vrijdagavond of de zaterdagvoormiddag getrouwd worden terwijl wij de vrijdagvoormiddag wilden trouwen omdat we ook alles op dezelfde dag willen. uiteindelijk hebben we toch ons zin gekregen en trouwen we de vrijdagvoormiddag

evy
1-3-2009
 Meld misbruik12-9-2007 14:24:03

Bij ons kan er ook niet op zaterdag getrouwd worden. Hier gebeurt dus ook alles op vrijdag. Wij werke beiden in ploegen, dus mijn collega's zullen ofwel vroeger moeten stoppen (overuren of verlof) ofwel later komen. En weet je...diegene die willen komen, die zorgen er wel voor dat ze er zijn hoor. Wij wilden absoluut alles op 1 dag. 2 keer fotograaf, kapsel, schmink...ik zag dat niet zitten.

dorien

Meld misbruik12-9-2007 14:28:46

als je het dan in twee dagen doet, doe je dan twee dagen kleed aan? of voor de wet enkel 'chique' kleren en voor kerk kleed?

dorienx

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik12-9-2007 14:40:14

Wij hebben ook wet en kerk op een andere dag gedaan, dit omdat we nu ver weg wonen vanwaar ik vroeger woonde en waar we wilden trouwen voor de kerk.

We trouwden daarom op vrijdag voor de wet en op zaterdag voor de kerk. Op vrijdag kwamen onze ouders en broers en zussen. De wet, dat duurt niet lang en dus zijn we 's middags met zijn allen iets klein gaan eten. Dat was heel erg gezellig. Tegen 17h00 zijn mijn man en ik toen met onze ouders naar huis gegaan. Op zaterdag was dan de grote dag.

Zou ik het weer zo doen? Ja, ik denk het wel. Ik had op vrijdag een feestelijk kleedje aan (dat ik ondertussen al op andere feestjes heb aangedaan). Op vrijdag was echt zeer intens, omdat we met een kleine groep waren. Op zaterdag werden we echt zo opgeslorpt door al het volk, dat er nog weinig tijd was voor een babbeltje met onze ouders, broers en zussen. Het was dan zo erg druk. We hebben alleen een videoreportage van onze huwelijksmis en onze fotograaf kwam enkel op zaterdag. Op vrijdag hebben we onze broers en zussen laten foto's nemen en ook daar hebben we dus foto's van. De foto's zullen niet samen in één boek zitten, maar dat is geen ramp.

Het is een beetje afwegen. Ik zag in eerste instantie enorm op tegen het opsplitsen van onze trouwdag, maar je ziet dat het heel goed meeviel!

Natacha B

Meld misbruik12-9-2007 16:14:15

Mja, bij ons kan je niet de zaterdagnamiddag voor de wet trouwen, dus trouwen we ook op een vrijdag. En dat past ook beter want 16/05 is de dag waar we exact 4 jaar samen zullen zijn.
Er zijn ook collega's die de zaterdag zullen moeten werken, maar ja, je kan niet voor iedereen goed doen jammer genoeg. Het is nu zo en degenen die echt willen komen, zullen komen. Ook al moet er een dagje of enkele uren congé gevraagd worden (we trouwen pas rond 16 uur). Wij hebben geen kerkelijk huwelijk, dus kan alles op één dagje :)

Succes met uitzoeken!

carolien
26-7-2008
 Meld misbruik12-9-2007 18:29:06

wij trouwen ook op vrijdag voor de wet en op zaterdag voor de kerk.. het kleed wordt echter enkel op zaterdag gedragen bij ons.. leuk toch, 2 dagen feest

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-9-2007 20:06:17

Hallo,
Wel, ik ga mijn kleed enkel zaterdag dragen. Vrijdag draag ik iets moois, maar niet superspeciaal... de fotograaf komt ook enkel zaterdag. Gewoon omdat voor ons de trouw eigenlijk de zaterdag is... vrijdag zien wij uiteindelijk dan meer als een formaliteit...
De vrijdag alles doen, was ook nog een mogelijkheid, maar omdat we inderdaad zoiets hadden van veel mensen die werken en we dachten dat dat wel een invloed zou hebben op de mensen die naar de mis zouden komen, hebben we beslist om dat niet te doen.
Veel succes met je keuze!
Groetjes
Caroline

Veroniek

Meld misbruik14-9-2007 12:44:14

Hoi Wendy

Wij zijn ook getrouwd op een vrijdag en mijn man werkt ook in ploegensysteem en enkele familieleden en vrienden ook.

Wie er echt wil bijzijn, zal erbij zijn! Er zal verlof genomen worden... Bij ons was dit ook het geval! Er was bij ons niet zoveel volk in de kerk, omdat het een vrijdag en werkdag was! Maar dat was gezellig, de beste vrienden en je familieleden zullen er wel bij zijn!

Ik zou me daar echt niet aan storen!
Nogmaals als jij op een trouw aanwezig wilt zijn, dan zou je toch ook verlof nemen? Laat het gewoon op tijd weten, als er verlof genomen moet worden dat dit op tijd kan aangevraagd worden!

Succes!
Groetjes
Veroniek
getrouwd op 20 07 2007

Wendy
5-9-2008
 Meld misbruik14-9-2007 12:59:38

Hoi Veroniek,

Ik begrijp natuurlijk je standpunt. Wie erbij wil zijn neemt zeker en vast verlof. Bij mijn verloofde op het werk is het wel zo dat mensen uit dezelfde ploeg maximum met twee tegelijkertijd verlof mogen nemen en vermits zijn beste vrienden in dezelfde ploegen werken wordt dit toch weer moeilijk.
Zucht! Ik weet het nie meer zenne! ;-(

Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...