TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Isabel
11-8-2007
|
12-9-2007 13:12:01
Hallo,
wij hadden 4 bruidskindjes waaronder ook het petekind van mijn man. Bij ons was de jongste wel 4 jaar. Ik zou het petekindje toch nemen, ik vind dat toch iets speciaal. En als het niet lukt die dag om helemaal juist te stappen is er altijd wel iemand om dit op te vangen. Bij ons waren ze al groter en zelfs dan nog ging het niet helemaal perfect. Het zijn kinderen en ook voor hen is die dag overweldigend.
Groetjes, Isabel
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
12-9-2007 13:42:49
Een jaar lijkt mij persoonlijk wel wat jong, alhoewel het natuurlijk superschattig is. Zorg er voor dat zijn mama erg dicht bij hem is zodat ze kan tussenkomen als er traantjes zijn en jij je daar niet hoeft om te bekommeren. Voorzie één welbepaald iets (bv. het geven van de ringen) want ik vrees dat hij zich anders wat overweldigd zal voelen door gans de (onbekende) situatie. Houdt er ook rekening mee dat hij waarschijnlijk nog niet zal kunnen alleen wandelen met 1 jaar - jongetjes zijn daarin wat later dan meisjes.
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
12-9-2007 13:44:03
Oeps, ik heb het niet goed gelezen: het gaat om een meisje. Misschien is het mogelijk. Ik duim dat het lukt!
|
|
Sylvie
|
12-9-2007 14:00:25
Hey Ann,
Bij ons gaat m'n metekindje bruidskindje samen, zij is dan 3,5 jaar samen met het kindje van onze beste vrienden die dan een 1,5 jaar is. K vond het persoonlijk beter dat ze met twee zijn, want 1,5 jaar vond 'k ook wat jong om alleen te laten gaan.
Groetjes,
Sylvie
|
|
greet
5-4-2008
|
12-9-2007 15:36:17
hallo, wij zullen 6 bruidskindjes hebben, al de kindjes van broers en zussen. Ik kon nu eenmaal niet kiezen. De jongste zal op dat moment 2.5 jaar zijn. Het zal een drukke boel worden en bij momenten ook chaotisch, maar ik wou ze er allemaal bij. We voorzien wel iemand van de ouders bij in de auto om een oogje in het zeil te houden. We gaan ook op voorhand allees eens oefenen met de kindjes, dat alles toch niet te overweldigend zal zijn.
|
|
evy
1-3-2009
|
12-9-2007 15:56:05
Bij ons zal ons zoontje bruidsjongen zijn. Hij is dan 2 jaar en 1 maand. Denk niet dat we er een 2e kindje gaan bijnemen.
|
|
Sophie
6-9-2008
|
12-9-2007 17:56:16
Hey,
Wij nemen er 5, waarvan de jongste net geen 3 jaar zal zijn. Mijn vriend zijn petekindje hadden we er ook graag bijgehad maar hij zal dan maar nog een goed jaar zijn, en dat is een beetje te jong. Ook voor de kledij (jacquetjes voor de jongentjes) gaat dit pas vanaf 2 jaar.
Groetjes en veel succes Sophie
|
|
lien
16-2-2008
|
12-9-2007 18:59:50
Wij nemen er 2. Mijn nichtje (dan 2,5) en het zoontje van mijn verloofde zijn beste vriend (dan bijna 3)... Groetjes, Lien 16.02.2008 x
|
|
Veerle
|
12-9-2007 19:27:49
Hey Ann,
wijzelf hadden zes bruidskindjes, tussen 9j en 1,5j. En we hadden een zeer levendige huwelijksmis met veel beweging. Een van de bruidskindjes (20 maand) heeft de hele viering bij ons vooraan op de mat gezeten en af en toe in onze schoenen genepen ;-) Een andere heeft af en toe "meegezongen". En persoonlijk heeft ons dat geen moment gestoord! Ik vind dat je moet doen waar jij je zelf het beste bij voelt...
Groetjes,
Veerle http://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl
|
|
Ilka
7-6-2008
|
12-9-2007 20:15:03
Hoi,
ik heb 12 bruidskindjes. Ik kon niet kiezen, dus heb ik ze dan ook maar allemaal gekozen. De leeftijd schommelt tussen 1 jaar en 9 jaar. De grote meisjes lopen elk met een kleintje. En voor elk kindje heb ik een "speciale" taak voorzien. Sommige dragen bloemen, andere lezen een stukje tekst voor, andere zingen dan weer een liedje. Mijn petekindje tenslotte zal de ringen dragen. Ik heb tevens aan een vriendin gevraagd om "alles in goede banen" te leiden :-). Ik ben altijd al omringd geweest door veel kinderen. En ik heb gezegd dat dat op mijn trouwdag ook zo zal zijn. Mijn zus is styliste en zij gaat de kleedjes van de meisjes zelf ontwerpen en ook maken. En tijdens de receptie voorzie ik een groot springkasteel!
Groetjes Ilka
|
|
Karolien
2-8-2008
|
13-9-2007 9:51:33
wij gaan 13 bruidskindjes hebben!Exact hetzelfde als Ilka: ik kan en wil nog minder kiezen. Het zijn allemaal neefjes en nichtjes die tegen dan tussen 15 maand en 10 jaar oud zullen zijn. elk een eigen taak: parabel als rollenspel, 2die gaan zingen, misboekjes uitdelen, ringen dragen. We nemen wel 2 mensen die zich gaan bezighouden met de kleinste achteraan de sachristie. Die kindjes zijn heel belangrijk voor ons en daarom willen we ze er zeker bij. En wij hadden ook gedacht aan een springkasteel voor tijdens de receptie!Als je nog een idee hebt om alles in goeie banen te leiden? Misschien kunnen ze een lint vasthouden of zo. We zien wel. Nog veel succes met de voorbereidingen!
|
|
Sylvie
|
13-9-2007 11:00:27
Hey,
hier toch een praktisch vraagje, wat doen jullie dan met de kledij voor de bruidskindjes? Betalen jullie die dan allemaal als jullie zoveel bruidskindjes hebben, want dat is toch de traditie of niet?
Groetjes,
Sylvie
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-9-2007 12:59:19
goede vraag sylvie! dat vroeg ik me ook af...
|
|
Ibe
22-5-2010
|
13-9-2007 21:36:10
Bij ons wordt het mijn dochtertje die dan 5,5 zal zijn. Er zijn geen andere kleine kindjes in de familie en dan nog zou ik het enkel bij mijn eigen dochtertje houden denk ik.
1 jaar is wel heel erg klein, het is niet eens zeker dat het kindje dan al KAN lopen! Niet alle kindjes zijn snelle stappers hoor. En in het begin is dat meestal ook niet echt stappen maar "waggelen" :-)
|
|
Ilka
7-6-2008
|
13-9-2007 23:35:47
Hoi,
wij betalen de kledij en de ouders kopen de schoenen. De ouders vertrouw ik wel dat ze de "juiste" schoenen zullen kiezen :-).
|
|
Ilka
7-6-2008
|
13-9-2007 23:39:04
@ Ann,
misschien als je al oudere kinderen kent kan je die ook vragen en zij kunnen dan een handje geven aan het petekindje van je vriend. Zij kan dan met de "groten" meewaggelen. Altijd wel schattig . En dat zal ook wel voor de nodige "oooohs" en "aaahs zorgen.. :-)
|
|
evelien
|
14-9-2007 11:04:57
hallo,
ik neem ons dochtertje als bruidsmeisje ze zal dan 18 maand zijn, we denken er nu wel aan om ook mijn nicht van 16 jaar mee te nemen als bruidsmeisje zo kan ze ook op ons klein meisje passen.
|
|
lobke
8-8-2008
|
22-9-2007 17:56:55
Wij nemen 3 bruidskindjes. De 2 kindjes van mijn zus (2 en 4 jaar) en een neefje van mijn vriend (4jaar). Een nichtje mag voorlezen in de mis (7jaar). Eén jaar vind ik vrij klein. Hopleijk geraak je eruit8
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|