Nu Online
Momenteel zijn er 395 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Borneo

17-9-2007 19:18:12
Hallo,

Wij zijn momenteel op zoek naar een geschikte huwelijksreis met vertrek eind april 2008. We zijn het er al over eens dat we naar Zuid-Oost-Azie willen. Na even rond te kijken is ons oog gevallen op Borneo. Zijn hier mensen dat ook naar daar geweest zijn, of dit al geboekt hebben?? Wat waren jullie bevindingen, is dit goed te doen voor een huwelijksreis? Thailand zouden we ook graag doen, maar ik heb gelezen dat april-mei geen goede periode is omdat dit de heetste maanden van het jaar zijn én het begin van de regenperiode. Eventueel is Bali ook nog een optie.

Groetjes Kim

kim
26-4-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 975

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-9-2007 19:22:58

borneo spreekt me ook wel aan, maar ik vond er zo weinig keuze van hotels. tipje: opgepast met longhouses. Ons mama heeft daar ook in geslapen. Op een matje, boven de varkens en zonder toilet. Misschien een keer een belevenis, maar dat je dat wel op voorhand weet... (zij wisten dat niet dus)
wij gaan naar hong kong, ubud (jungle in bali) en dan strand op bali
succes!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-9-2007 19:24:21

thailand is trouwens echt de moeite!
Ik ben er in augustus geweest, wel veel regen gehad. Een vriendin is er in juni geweest, zij had alleen regen in hua hin. Ik ben er dan nog in december geweest en ook regen in hua hin.

kim
26-4-2008
 Meld misbruik17-9-2007 19:36:22

Hoi Sarah

Zou ik even mogen weten bij welke organisatie jullie geboekt hebben?

Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik18-9-2007 10:16:44

Als je luxe wil, zou ik niet naar Borneo gaan, wel naar Thailand, Bali of een eilandje in Maleisië. Wil je avontuur, dan komt Borneo wel in aanmerking.

Nog veel plezier bij het kiezen!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:35:02

hey kim... goeie vraag!! Is al miserie geweest!
Ik had een prijsofferte gevraagd van silverjet in nederland. Daar zit ik al 4 weken op te wachten. Dat vind ik dus niet kunnen. Ik wou hetzelfde hotel, dat stond alleen in kuoni belgie, maar daar was het 56 euro/ nacht duurder. Dan ben ik overgestapt op pegase.
Ik denk voor azie dat je met best tours een hele goede zet doet, zeker voor thailand. Maar wij trouwen in ubud in bali, en net daar kon ik bij best tours niet mijn zin vinden qua hotel.
Best tours is op dezelfde hotels, bijna altijd het goedkoopste. En ik kan het weten, want ik heb ongeveer alle bestaande brochures uitgekamd...
In thailand zijn ze ook heel goed georganiseerd wat excursies enzo betreft. In maleisie hebben geen excursies bij hen geboekt. Maar we hebben altijd wel perfecte reizen gehad.
Uiteindelijk ben ik dus nog op mijn prijsofferte aan het wachten, maar dan van een ander reisbureau.
Maar 9/10 gaat het nu dus pegase worden. groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:38:52

onze eerste keuze was trouwens thailand, maar dan is het daar regenseizoen. Daarom nu bali. Wat ik zo leuk vind aan bali is de service van de hotels. vb. diner voor 2 met 1000 kaarsjes langs de rivier, met live achtergrond in het midden van de jungle. of hotel met gratis limousineservice of bloemblaadjes in uw bad
Het is natuurlijk wel iets heel anders als gaan avonturieren in borneo.
Maar je kan vb ook jungletrekking doen in ubud of raften

Lies
25-9-2007
 Meld misbruik18-9-2007 16:05:40

Hallo,
ik ben enkele jaren terug met Joker naar Borneo gegaan, de mooiste reis van mijn leven!
Maar het is inderdaad zeer avontuurlijk, en veel hotels zijn er daar volgens mij niet te vinden...
wij sliepen meestal in een shelter in de jungle, of in longhouses bij de mensen thuis. Als je dit niet erg vindt op je huwelijksreis is Borneo zeker de moeite waard
Hier heb ik ook meer bloedzuigers gezien dan op al mijn andere reizen samen :-)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 18:35:37

dit is niet te geloven.. pegase wil nog niet boeken voor mei 2008... dus nu moet ik weer iets anders gaan kiezen!! Want ik wil niet wachten tot december.

kim
26-4-2008
 Meld misbruik19-9-2007 12:42:45

Heej Sarah,

Gaan jullie dan alleen naar Ubud of ook nog naar een andere bestemming aan het strand? Misschien moeten we Bali ook eens gaan overwegen aangezien ik al slechte ervaringen van Thailand heb gelezen in mei. Tja Borneo kunnen we misschien beter op een ander keertje doen aangezien mijn aanstaande toch ook een beetje wil relaxen in een luxe hotel...
Hopelijk vind iedereen toch een geschikte reis hier...

Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik19-9-2007 13:30:57

het liefst willen we naar
1) hong kong 2) ubud (trouwen in rainforest) 3) strand
Maar via pegase kan je dus niet stoppen of hong kong of singapore (onze tweede optie)
Maar als ik aan die kant van de wereld zit, zou ik toch graag wel hong kong eens zien. Ik vind de combinatie: wereldstad, jungle en strand wel tof!
Dan heb je alles in 1 vakantie.
Wanneer gaan jullie? wij dus in mei... maar met alle moeite van de wereld lukt het mij niet om een reis vast te leggen. Nu stellen ze voor om tot december te wachten, maar dat vind ik wel heel lang!
In bali zijn de hotels echt wel HEEL LUXE. We nemen waarschijnlijk een hotel met prive- zwembad, butler en gratis limousineservice. Je moet wel goed opletten, want sommige touroperators vragen ineens vb 60 euro per nacht meer dan een andere

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...