Terug naar overzicht
hallo,Wil je me dat ook laten weten of da al dan nie waar is.Want wij hebben onze rekening grkregen voor ons huwelijk van 29september (volgende week dus).En ik vindd da nie niets da je moet betalen . 245euro ;Kzou daar andere dingen mee kunnen doen.Groetjes brenda
halloWil je mij ook iets laten weten aub? Want inderdaad de 245 euro die Brenda moet betalen vind ik veel.Alvast bedanktGroetjes Sofie
Ik ben vroeger ook lid geweest van de chiro, maar hoe kan je dat in godsnaam bewijzen?
Hey Ulrika,Het kan zijn dat de 'pastoor' gratis is, als je bvbv de proost van de jeugdbeweging neemt, maar je zal toch nog altijd moeten betalen om voor de kerk te mogen trouwen (prijs vastgelegd door het bisdom). Dikwijls wordt aan de pastoor (net zoals aan het koor, misdienaars, ...) een extraatje gegeven, en wanneer je de pastoor kent, hoef je dit niet te doen, maar betalen moet je toch!!Elke
Hey,eigenlijk is het niet de pastoor die je moet betalen voor je huwelijk, maar de parochie (voor onderhoud kerk, verwarming etc.). Vaak ziet de pastoor niet eens iets van dat geld. Ik vind het ergens maar normaal dat je dat moet betalen. Zo'n grote ruimte verwarmen en onderhouden kost immers wel wat.Groetjes,Caroline
Mijn collega moest normaal 200 euro betalen aan de pastoor. Maar omdat zij en haar verloofde bij de chiro zijn geweest, moesten ze dat niet betalen. Dat was in koersel. Ik weet niet hoe dat in andere gemeenten is.